Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitäs ruuaksi?  (Luettu 1114 kertaa)

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #45 : 20.10.06 - klo:23:45 »

Jopas oli herkkuja, karjalanpaisti  [:-P] lihaperunasoselaatikko  [:-P] keitto  [:-P]...
en oo ehtinyt kunnon ruokaa syömään, omenoita vähän päästä ja leipää ilman kinkkua.
Jossain vaiheessa söin Hulluilta päiviltä ostettun  vuohenjuuston loppuun näkkärin ja tomaatin kanssa.

Äsken keitin teet ja kyytipojaksi meni melkein 1/4 osa uunipellillisestä vastaleivottua Omenapiirakkaa. Ruoka-aineita on kyllä kaapissa jos huomenna ehtis tehdä ruokaa.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Veke

  • Vieras
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #46 : 21.10.06 - klo:00:41 »

Ja sitte iltapalaks viä kupilline kaffetta ja kinkkusämpylä.
Eiköhä ala uni maittamaa sen jälkee!   :-))
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #47 : 21.10.06 - klo:00:54 »

 :-)) toi on hyvä ja helppo, ei tarvii miettiä mitä söis tai mitä ostais kaupasta  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Veke

  • Vieras
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #48 : 21.10.06 - klo:01:02 »

Joo Pihalintu. Ainoo haittapuoliha täs on, et tuli tänääki sitte neljä lämmint ateriaa
ja sehä taitaa olla vähä liikaa.   :-))
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #49 : 21.10.06 - klo:01:07 »

Kahviko ne lämmittää?
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #50 : 21.10.06 - klo:02:08 »

No onpas Vekellä ja Mammamialla mahtavasti tullu kaloreita päivän mittaan...  [NUT]

Toista oli täällä. Oli sellainen pakastepizzapäivä. Siihen vielä lisämausteita ja lisäjuustoa ja... Ja mikähän mulla on, kun kotona mun on pakko saada syödä juustonäkkäri siinä pizzapalojen kera...?  [NUT] Jotta eihän tässä mitään kaloreita ole mihinkään tullut...

Tuosta karjalanpaistista. Enpä aikoihin ole tehnytkään. Hmmm. Minä muuten EN laita maksaa. En. Mutta sekä nautaa että sikaa molempia ja paljon sipulia ja pippuria. Suolaa tietty. Karjalanpaisti taitaa makaronilaatikon kanssa olla yksiä niitä harvoja ruokia, jotka maustan vielä melkoisen perinteiseen tyyliin. Meillähän siis yleensä mausteista pidetään erityisen paljon. Ja karjalanpaistin minäkin annan muhia useita, useita tunteja. Ja sellaisessa 150 asteessa. Ensin silloin tällöin sekoittelen sitä, mutta aivan loppuvaiheessa annan sen tarkoituksella olla ihan isse issekseen, kaikessa rauhassa uunissa. Silloin nääs siihen pintaan jää niitä lihapalasten osia, jotka ovat juuri ihanan vähän kärtsänneitä ja rapeitakin. Njam.

Niin... Mutta mitähän sitä lauantaina ja sunnuntaina syötäisiin...? Mies ei ole lauantaina töissä... Niin... Voip mennä siihen, jot hää hoitaaki ruokapuolen...  :-)) Ja voipha se olla niinkin, jot sunnuntaina ei olla ees kotona...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #51 : 21.10.06 - klo:13:15 »

Tänään syötiin kaalikääryreitä, perunaa ja puolukkahilloa. Huomenna "siirtolaispaistia" (ovat juureni karjalassa) eli karjalanpaistia, vinkin sain täältä.
Eilen piti tyttären pyynnöstä paistaa seitiä, oikein ruis-korppujauhoissa leivitettyinä.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #52 : 21.10.06 - klo:13:59 »

Tänäänkin syön eilen tekemääni karjalanpaistia.Loppupaistin laitan pakkaseen sopiviin annoksiin tuleviksi kerroiksi.Tein ison määrän samalla kertaa ja en kovin monena päivänä peräkkäin halua samaa ruokaa syödä.
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #53 : 21.10.06 - klo:14:09 »

Niinhän siinä kävi. Mies on jo loihtimassa jotain elantoa kyökin puolella.
Näkyy kyllä tähän, vaan enpä ole kysellyt jot mitä hää tekkeep...

Mies oli aamulla lähtenyt niin aikaisin liikenteeseen, että minä nukuin vielä ihan sikeästi. Oli käynyt siellä toisessa kämpässä jota pidämme yllä ja tullessaan hoitanut ruokaostokset. En ollut tehnyt mitään listaa mistään, mutta kuten yleensäkin, hän osaa kyllä tarvikkeet ostella. Sen jälkeen hän on imuroinut, pessyt veskin ja korjannut seinäkellon, jonka oli löytänyt roskiksesta ja touhuilee nyt siis ruokien kimpussa...

Ja minä en siis ole kysellyt... Niinkö...? No kas; jostakin syystä olinkin tänään hermostunut, kun en ollut lappua tehnyt - enkä näin ollen päässyt vaikuttamaan ostoksiin. Voi jesta kun minä olen joskus hölmö. Ihan tyhmää tällainen on, tiedän. Vaan... Joskus sitä vain hermostuu jostain. No, tulipahan hiukan purettua itseäni. Suokaatten anteeksi. Eiköhän tää kohta helpota ja juttu ala maistua... Kiltti ja kultainen tuo mies on, ja kovin avuliaskin ja hyväähän hän vain on tarkoittanut, mutta kai sitä jokainen joskus jostain hermostuu... Onkohan mulle kertynyt vaan univelkaa...?  [:-(]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #54 : 21.10.06 - klo:14:44 »

Mun teki NIIN kovasti mieli jauheliha-kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa, että mulla on kaalilaatikko uunissa. Penskana en voinut sietää kaalilaatikkoa, mutta nyt se on iso himo. Mies kyllä myös näykkii sitä, joten heitin uuniin lisäks vielä pari kyljystä! [:-)], että hänkin saa jotain.  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #55 : 21.10.06 - klo:17:14 »

Tulipa noista kauppalapuista mieleeni.
Mieheni kävi meillä hyvin usein kaupassa. Viimeisina aikoina, kun alkoi jo olla huonompana, laitoin hänelle aina ostoslistan mukaan.

Sattui sitten niin, että kun kotona kassia avasin ja katselin ostoksia, olikin siellä aivan muuta kuin olin lappuun kirjoittanut.
Hän kun ei koskaan mitään hävittänyt, niin oli säästänyt kauppalaputkin. Tulipa sitten vaan joskus aivan väärän päivän lappu kaupassa esille ja ostokset sen mukaan!

Kiltti hän oli ja avulias, mutta sattuuhan näitä. En ollut koskaan vihainen. [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #56 : 21.10.06 - klo:18:02 »

 [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jaska

  • Vieras
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #57 : 21.10.06 - klo:18:11 »

Tänään burritoksia lihalla ja ilman + paaaljon vihanneksia, jälkiruoaksi vegaanin omenapiirakkaa tofujäätelön kera, eli esikoisen menyytä mukaellen, kun olivat iltapäivää istumassa.  :-)) Huomenna saattapi olla kebabia ja riisiä + loput vihannekset ja piirakat. Oisko saksalaisessa lähikaupassa ollut tarjouksia...?  [:-DD] Epäilemättä.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #58 : 21.10.06 - klo:18:41 »

grillattu kodassa ja nyt syödään sisällä pikkupossun viimeisiä paloja ja lasissa on dorista

 [:20] & [:48]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #59 : 21.10.06 - klo:18:52 »

Lasissa on dorista,hmmmm kuulostaa kauniilta! [:-)]
Täälläkin syöty ja nyt vain nautiskellaan, pihaan tulia ja sisälle kynttilöitä ja mieli on pikkasen sad,sillä anoppi-siellä kaukana ei voi lainkaan hyvin!
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.422 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.