Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitäs ruuaksi?  (Luettu 1118 kertaa)

Sus

  • Vieras
Mitäs ruuaksi?
« : 20.10.06 - klo:11:33 »

Mitäs syötte tänään? Vai syöttekö tänään?  :-)) Kokkaatteko?

Mää aattelin leipasta jättileivän. Mulla on kiva resepti litran taikinan leipään. Siitä tulee melkein uunipellin kokoinen. Jos leivon leipää, teen aina tämän. Samalla vaivalla saapi enemmän kuin puolen litran taikinalla esimerkiksi.  [:-)]

Sitten keksin, että teenkin myös jauhelihaperunasoselaatikon. (Eiks oo ihana sana...) Se oli mun lempiruoka koulussa, enkä ikinä ole tehnyt. Ei mulla oo reseptiäkään, itte keksin. Muussin teen kyllä ihan perunamuussijauheesta. Oiskohan siihen mitään niksejä tai jippoja... aattelin laittaa lähinnä vaan sitä perunamuussii, jauhelihaa, sipulia, suolaa ja valkopippuria. [:20]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #1 : 20.10.06 - klo:11:38 »

Pyris,kun teet tuota jauhelihaperunasoselaatikkoa,muista jättää perunasose aika löysäksi.Uunissa se kuivahtaa muuten liian tönkköpaksuksi.Se on yksi lempiruokani,helppoa tehdä ja itsestään kypsyy uunissa.
Minulla on muhimassa uunissa Karjalan paistia pitkän pitkästä aikaa,tuoksut on täällä ihanat  [:-P] [:-P].
Sitä siis syödään täällä tänään ja huomenna  [:20] [:20]

Ja Pyris,ruskista jauhelihan kanssa sipulia silputtuna,antaa hyvän maun laatikolle.

No olenpas minä sokea tänään,Sushan se sitä jauhelihaperunasoselaatikkoa suunnitteli tekevänsä,eikä Pyris  [:-DDD]
« Viimeksi muokattu: 20.10.06 - klo:11:42 kirjoittanut käenpiika »
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #2 : 20.10.06 - klo:11:40 »

Taidanpa tehdä keiton, nakkisellaisen kaikkine tilpehööreineen. Nakkien ja perunoiden lisäksi pistän siihen suikaloituja keittojuureksia, kasvisliemikuutio mausteeksi, sekä tomaattipyreetä. Namnamnam...

Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #3 : 20.10.06 - klo:11:41 »

Pyris,kun teet tuota jauhelihaperunasoselaatikkoa,muista jättää perunasose aika löysäksi.
Ja Pyris,ruskista jauhelihan kanssa sipulia silputtuna,antaa hyvän maun laatikolle.

En minä sitä tee, vaan Sus.  [:-)] Minulla on ihan muita ruokasuunnitelmia.  :-))
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #4 : 20.10.06 - klo:11:42 »

Aattelin syödä eilisiä kinkkukiusauksen tähteitä  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

  • Vieras
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #5 : 20.10.06 - klo:11:43 »

Juu, Käenpiika, just vuntsin, että pitää tehdä aika löysää muusia. Mun mielestä se sais valmiinakin olla hiukan löysää... tuli mieleen, jos laittaisin varovasti siihen myös siirappia. Ihan varovasti vaan, mutta kuitenkin, vähä makeutta. Ja voi olla että pistän lihaliemikuution, siihen perunasoseeseen maitoa kiehauttaessa... Meinaan tehdä oikein ison vuoallisen.

Karjalanpaisti, NAM!

Nakkikeitto, Nam!

 [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #6 : 20.10.06 - klo:11:49 »

Pitäisköhän vielä vääntää marjapiirakka viikonlopuksi. On meinaan senverran hyvä piirakkaohje varastossa, en vielä ole koskaan "onnistunut" polttamaan sitä.  :-)) Vielä kun osaisi päättää, mitä marjoja siihen pistän. Varastossa on puolukkaa, mustikkaa, lakkaa ja vadelmaa. Ehkä pistän niitä kaikkia vähäsen.  [:-DD]
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #7 : 20.10.06 - klo:11:51 »

Kuumeessa ja nuhaisena ei paljon ruoka maistu joten taitaa olla päivän ruoka aika köyhää, puuroa, kiisseliä ja mansikkasoijamaitoa lähinnä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #8 : 20.10.06 - klo:11:55 »

Marjapiirakkaa, nami nami! 

Mustikka ja vadelma ihan kahdestaankin ois varmasti hyvä yhdistelmä.  [:-)]
Kirjattu

Veke

  • Vieras
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #9 : 20.10.06 - klo:12:11 »

Moi.
Taidampa tempasta päivälliseks saman, ku aamiainenki oli. Kinkkusämpylä kahvit!   [:-DD] [:-DD]
Ja voin viä saman huitasta illallisekskin. Helppo ja nopee!   [:-DD]

Enää muuta kerkiäkkän, on jo kiirus "Salkkareitten kuvauksii"   [:-DD] [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 20.10.06 - klo:12:13 kirjoittanut Veke »
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #10 : 20.10.06 - klo:12:14 »

Veke,Veke ei pelkillä kinkkusämpylöillä ole hyvä itseään hengissä pitää.Lämmintä ruokaakin olis hyvä välillä syödä  [:20]
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #11 : 20.10.06 - klo:12:37 »

Meillä muut syö kanaa, mut mää syön suppiksii, jos löytyy! :-)) :-))
Kirjattu

Veke

  • Vieras
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #12 : 20.10.06 - klo:12:37 »

No hei, ohan siin lisukkeena se kahvi!   [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #13 : 20.10.06 - klo:12:39 »

No niin Veke,kahvihan   [:26] on lämmintä "ruokaa" Asiat siis ovat ihan OK  [:5]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Mitäs ruuaksi?
« Vastaus #14 : 20.10.06 - klo:12:44 »

Minä ajattelin käydä silakkamarkkinoilla napostelemassa kaikkea. Siellä on miljoonat maistiaiset ja usein neulamuikkuja ja lohisoppaa ja sensellaista... kyllä sillä luulis elävän. Eikä tartte tiskata...  [:-DD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.404 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.