Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 13.11.2010  (Luettu 1414 kertaa)

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
Vs: Lauantai 13.11.2010
« Vastaus #15 : 13.11.10 - klo:10:33 »

Huomenta  [:-)]
Mukavalta reissulta palattu   [:30] [:30] ,taas jaksaa pakertaa arkiaskareissa.  [:-)]
Toin tuliaisina suuren mustelman. Minkäslainen vaikutus Marfan tuliaisella oli  [:-P] :-))
Äsken huomasin,että ranne on turvoksissa.  [:-(]  Kaaduin oikealle kyljelleni ja otin kädellä vastaan.
Ihan olin vielä selvinpäin,shoppailin ennen Marfan tuloa. Sattui yhden kaupan edessä liukas kohta,vaikka hyvin oli kadut hiekoitettu.Edelläni mennyt nuori tyttö kääntyi ja kävi kysymässä kävikö pahasti.Kai mä sen verran huudahdin säikähdyksestä.
Eipä tarvi tänään mitään puuhata,Lotta istuu tiiviisti sylissä.  :-))
Leppoisaa lauantaita pönttöihin.   [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 13.11.10 - klo:10:40 »

Huomenta.
Johan silmäni revähti auki pikku kateudesta, kun luulin Pyriksen luona olevan jo nuin kaunista.  Mut kuva olikin otettu viime talvena.
Täällä tihuuttaa ja on harmaata.
Äsken kuului Souvareiden laulu Huivin lahjaksi sain.. ja nyt se kummittelee korvissani.  Siis ei laulun sanat , vaan laulajien äänet ja melodia.
Letkeän leppoisaa päivää kaikille.  [:45]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 13.11.10 - klo:10:47 »

Lauantai aamupäivää.Vettä tulee täälläkin päin Suomea.
Pyriksen kuvan kaltaista luontonäkymää kovasti jo kaipailen.

Inkelle myötätuntoa kaatumisesi takia..oma ranne ei ole vieläkään kunnossa
sen kohta parin vuoden takaisen kaatumisen jäljiltä.Toivottavasti ei sinun ranteessa
ole murtumaa.

Mesiksen Syrille  [:38]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #18 : 13.11.10 - klo:10:51 »

Kiitos telkkinen  [:-)]
Ranne ei ole kipeä vaan hellä ja vähän turvonnut.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #19 : 13.11.10 - klo:11:43 »

Mikälie tarmon puuska meidän isäntään iski, kun kannoin kauppakassit sisään ja menin linnujen ruokintaa hoitamaan. Isäntä oli purkanut kauppakassit ja kysyi, että saapikos hän nahkahanskat ja kalsarit isänpäivälahjaksi.  [?-/]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 13.11.10 - klo:11:48 »

Puoltapäivää Pertunmaalta! [:-)]

Ilma on täällä ihan kauhea, nyt just sataa vettä kaatamalla ja äsken tuli jotain jalkarättejä taivaan täydeltä.

Sisähommissa eli keittiön puolella menee tämä, päivä mutta ei haittaa, koska eipä juuri ole ulos menemistä kun sää on niin kamala.
Lauran tapaan olin ajatellut virittää jotkut valot tuonne pimeälle pihalle, mutta ei juuri houkuta mennä tuonne vesisateeseen niitä laittelemaan. Jos vaikka sitten ens viikonloppuna olis vähänmukavampi sää.
Mulla on jo pellillinen lihapullia uunissa ja hernekeitonkin laitoin leivinuuniin hautumaan, kunhan hellalla ensin tein alulle. Saa nähdä mitä siitä tulee :-)). Seuraavaksi pullataikinan ja lanttukukon kimppuun.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #21 : 13.11.10 - klo:11:50 »

Mikälie tarmon puuska meidän isäntään iski, kun kannoin kauppakassit sisään ja menin linnujen ruokintaa hoitamaan. Isäntä oli purkanut kauppakassit ja kysyi, että saapikos hän nahkahanskat ja kalsarit isänpäivälahjaksi.  [?-/]

Olikohan vain utelias? :-))

Olen aloittanut joulusiivouksen!! No en varsinaisesti, mutta siivosin lieden päällä olevan kattoon asti ylettyvän maustehyllyn.
Arvatkaapa se rasvan ja vanhojen mausteiden määrä, yäk. Mutta hienoa jälkeä tuli, vaikka itse sanonkin. :-))

Oletpas Tiina ollut ahkerana ruokahommissa.
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 13.11.10 - klo:12:18 »

Lumista lauantaita! Onneks Inke ei tosiaan käyny pahemmin siinä kaatumisessa. Nyt on hyvä huilata, kun Lotta istuu päällä ja varmistaa, ettet vaan lähe mihinkään, etkä tee mittään. Laita vaan ne kuvat könttinä. Pitäs mahtua sähköpostiin. Yli 50 megaa tyhjää. Pienentelen niitä sitten vähitellen. Kiitokset etukätteen.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 13.11.10 - klo:13:51 »

Hyvää päivää,
olen vielä ihan äimänä viikon kokemuksista. Siihen sisältyi surua ja iloa, siis normaalia elämänkulkua,  sulateltavaa silti riittää.
Pyriksen kuvan kaltaisista maisemista sai onneksi matkalla nauttia. Pitäisi siivota, mut ei tahdo jaksaa..kateeks käy teitä ahkeria ihmisiä [:-)]

Inke, tuliaisen kanssa kävi just niin, kuin arvasin [:33] Nähkääs, pelastusarmeijan kirpparilta löytyi ihana pinkki body. Sattui just meikäläisen kokoa  :-O olen siinä ihan ilmiselvä Miss Piggy. Sillä ilahdutin sit ukkokultaa  [:67] [:33] [:-DDD] Inke tekstas, et hänellä kun oli vain karkkia tuliaisiks  [:-P]

Mukavaa lauantaita teille kaikille [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 13.11.10 - klo:14:04 »

Marfalla ollut mukava reissu, body-juttus naurattaa [:-DD]. Kiva joskus yllättää ukkokulta jollakin tempauksella niin eivät luule meitä ihan ikälopuiksi [:-DD]. Kyllä Repekin vähän tänäaamuna hämmästyi kun laitoin pyykkiä koneeseen ja asuna mulla oli villasukat.
Kiva tapaaminen kaikenkaikkiaan teillä Marfa, Marleena ja Inke. [KIPPIS]

Hiukka on haasteellista tuo leivinuunissa paistaminen, varsinkin kun mulla on siellä yhtäaikaa hernerokka, lanttukukko ja vielä pullaakin siinä paistelen. Koko ajan saa jotakin ottaa sieltä pois hetkeksi, ja jotakin työntää taaemmas ja vaihdella paikkoja ym. On niin syvä toi meidän uuni että sinne mahtuu paljon kerralla.
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 13.11.10 - klo:14:57 »

Joo Tiina, hauskanpitoa ei voi väkisin repiä, vaan tilaisuuden tullen otetaan kaikki ilo irti [:-DD]

Uunistasi tulevat tuoksut kantautuu tänne asti, njam [KIPPIS]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 13.11.10 - klo:15:01 »

Nyt kyllä alkaa tää kokkaaminen jo vähän tympiä [NUT] :-)). Piti vielä yksi possuviipalepaisti ja porkkanalaatikkokin lykätä tonne uuniin vaikka olen jo ihan uupunut. Nyt kyllä korkkaan yhden oluen tämän kaiken tohinan päälle [KIPPIS].  Mutta ajatelkaas kuinka paljon mä olen säästänyt sähköä kun olen tehnyt monen päivän ruuat yhdellä kertaa tuolla leivinuunissa jota lämmitetään joka tapauksessa [:-DD].
Kirjattu

Sylvia

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 13.11.10 - klo:15:13 »

Päivää vaan, sataa ja on pimeä. Päivän valopilkku oli punatulkku ruokinnalla, harvoin edes talvella on sinne eksynyt. Penkkiurheilipäivä !
Kyllä on Tiina tehnyt paljon herkkuja ja vielä niin ympäristöystävällisesti  [KIPPIS] Tulikin nälkä.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 13.11.10 - klo:15:18 »

Hiukka on haasteellista tuo leivinuunissa paistaminen, varsinkin kun mulla on siellä yhtäaikaa hernerokka, lanttukukko ja vielä pullaakin siinä paistelen. Koko ajan saa jotakin ottaa sieltä pois hetkeksi, ja jotakin työntää taaemmas ja vaihdella paikkoja ym. On niin syvä toi meidän uuni että sinne mahtuu paljon kerralla.

Tässähän tulee ihan nälkä...

Kyllä Repekin vähän tänäaamuna hämmästyi kun laitoin pyykkiä koneeseen ja asuna mulla oli villasukat.

[:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 13.11.10 - klo:15:23 »

Tarkennuksena, Pyriksen kutomat villasukat [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.19 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.