Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: LAUANTAI 27.11.2010  (Luettu 648 kertaa)

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #15 : 27.11.10 - klo:11:57 »

Huomentapäivää.
Tänään on joulukadunavajaiset.  Eipä innosta mennä päiväsaikaan  tapahtumaa katsomaan, kun ulkona paleltuu. Ennen on ollut avajaiset pimeään aikaan.  Kaikki pitää näköjään aikaistaa.  [:-(]
Rahaa meni eilen kaikenlaisiin hömpötyksiin, kun olimme likkojen kanssa hupiloimassa.  Nyt on viisainta pysyä kotona ja laittaa paikkoja sunnuntaiksi ojennukseen.
annulixin piparikuva alkoi makuhermojani kutkuttamaan. [:-P]  Teetkö ja teettekö ite piparitaikinan?  Mä ostan valmistaikinaa.
Herkullista ja leppoisaa lauantaita kaikille.  [:-)]
 
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #16 : 27.11.10 - klo:12:00 »

Huomenta Lapista! Kipakka pakkanen -27 ja risat. Lunta ei edelleenkään ole kuin vaivaiset 4 senttiä. Närhen rohmut meinaa syyä kaikki pähkinät. Muuten melko vilkasta laudalla, tiaisia, urpiaisia ja närhet. Oli joo vielä punatulkkukin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #17 : 27.11.10 - klo:12:19 »

Täällä oli eilen joulukadun avajaiset. Otso olis varmaan halunnut mennä, mutta kun olin siellä tentissä. Minäkin kävin tuhlaamassa kirpparilla. Ostin Otsolle isommat kuoma-saappaat 1,50 e ja hupparin 2 e  :-))

Otso simahti äsken ruokapöytään. Voi toista  [:-)]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #18 : 27.11.10 - klo:12:26 »

Mäkin kävin kirppiksellä ja löysin kivan jutun, joulukalenterissa kuva sitten   :-))
Ruokakaupassa menikin rahaa, jos kirppiksellä pääsin halvalla.
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #19 : 27.11.10 - klo:12:28 »

Vilposta huomenta! ulkona aurinkoista ja pakkasta -16.5 astetta.
Taitaa olla liukaskin, kun Tenhokaan ei uskalla lähtee moppoilemmaan.
Maata lötköttää vaan mopon päällä. Oiskohan sillä mopo vähä lipsahtanu.  [:-I]

On Otso saanut edulliset Otso-saappaat ja hupparin. On varmaan maistunu
hyvälle ruokaunet, kun on syödessäki nukahtanu.  [:-)]

Aputenavat:

Miksun, 4, mummu oli kylässä lomamatkansa jälkeen, tuliaiset mukanaan.
Mummu ja Miksu tutkivat karttakirjasta, missä mummun lomakohde Turkki sijaitsee.
Miksu kysyi:"Mummu, millaisia ihmisiä siellä Karvassa oikein asustaa?"   :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

tahmatassu3

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 755
  • Ylivieska
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #20 : 27.11.10 - klo:12:35 »

Tervehdys täältä pakkasten keskeltä, -14 oli äsken mittarissa.  
Annulix puhui eilen jouluverhojen vaihtamisesta, minäkin kahtelin niitä ja olohuoneeseen jo
vaihdoinkin.  Kyntteliköt kaivelin kanssa esille, oon aina ennen laittanu ne vasta itsenäisyys-
päivänä mutta nyt laitan ne kyllä jo huomenna, ensimmäisenä adventtina.
Muutenkin aattelin pikkuhiljaa jo ruveta laittelemaan joulua valmiiksi kun ei yhtään tiedä mitä
sitä on sitten loppukuusta edessä.

Saagallekkin on monta kertaa käyny noin kun Otsolle äsken että kesken ruokailun on simahtanut  [:-)]
Hyvää päivänjatkoa kaikille.
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #21 : 27.11.10 - klo:12:41 »

Kerran mulle on sattunut, että hoitolapsi nukahti kesken ruokailun.  :-O
Jestas, kun mulle tuli morkkis.  Reppana unenpöpperöisenä söi.  Ruoka oli tietty niin pitkäveteistä, että nukahti.  [:-DD]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #22 : 27.11.10 - klo:12:52 »


annulixin piparikuva alkoi makuhermojani kutkuttamaan. [:-P]  Teetkö ja teettekö ite piparitaikinan? 
 

Minä teen itse ja leivon aina niin että adeventtina aloitellaan piparikausi.
Riittävät mun annoksestani yli joulun. Menekki vähenee silloin pyhinä kun on kaikkee muutakin "puperettavaa".   [:-)]

Niin kaupassa ja maalla tuli käytyä. Nyt on vuorossa imurointi ja sitten leipomaan. En paista tänään kaikkea, taikina säilyy hyvin jääkaapissa maanantaihin, jatkan silloin.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #23 : 27.11.10 - klo:12:57 »

Varmasti teillä on ihana piparintuoksu. [:-)]
Ite tehty piparitaikina taikinana jo maistuu mulle, saati sitten paistettuna. [:-)]
Uteliaisuuttani vielä kyselen, että teetkö annulix sekä tummia että vaaleita pipareita?
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #24 : 27.11.10 - klo:13:13 »

Alkuiltapäivää  [:-)]
Kaunis pakkassää täälläpäin aurinkoinenkin kaivautui esiin aamun lumisateen jälkeen. Kovasti on hyörinää lintulaudalla, isommat ja pienemmät siivekkäät ihan sulassa solussa popsita murkinaa  [:-)]
Huovtettuja tossuja olen neulonut oikien urakalla viime aikoina. Kyllä se vaan on niin mukavaa tuo neulominen  [:-)] :-)) :-)) eipä uskoisi meikäläisestä joka on aina nuorempana suorastaan inhonnut kaikkia käsitöitä , no niin muuttuu ajatukset ja harrastukset iän mukana  [:-)]
Tänään meillä tip,tap ilta työporukan kanssa.  [:-)] Autolla ajattelin mennä ja tulla joten ei pitäis huomenissa ruppia kolottaa [:-I] [:-)] Ihan on mukavaa kun kotonakin kone toimii ja suht nopsaan vielä.  [:-)]  Täytyy jatkossa muistaa sammuttaa oikein, kun mä viime aikona tein sammutuksen systeemillä johdot irti seinästä  [NUT] juu korjaaja sanoi etä ethän sä kaada roskiakaan imurista joka kerran olkkarin lattialle. Aikas osuva vertaus oli, että meikäkin ymmärsi  :-))
Lupsakkaa lauantakin jatkoa kaikillensa  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #25 : 27.11.10 - klo:13:36 »

Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #26 : 27.11.10 - klo:13:42 »

Teetkö ja teettekö ite piparitaikinan?  Mä ostan valmistaikinaa.
Sekä että. Aloitan ostamalla valmiin taikinan. Syön sitä raakana  :-)). Lähempänä joulua teen sitten taikinan itse (sitä myöskin maistelen) ja paistan ne pipareiksi.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #27 : 27.11.10 - klo:14:09 »

Varmasti teillä on ihana piparintuoksu. [:-)]
Ite tehty piparitaikina taikinana jo maistuu mulle, saati sitten paistettuna. [:-)]
Uteliaisuuttani vielä kyselen, että teetkö annulix sekä tummia että vaaleita pipareita?

Teen vain tummia. Löysin useita vuosia sitten ohjeen johon tykästyin. Tulee mukavan rapeita pipareita. Laitoin ohjeen, muistaakseni vuoden 2008 joulukalenteriin, en nyt yhtäkkiä ehtinyt hakea siihen linkkiä. Sieltä sen pitäisi löytyä tai sitten jo 2007.
Maistuvat meillä. Ja kohta tosiaan tuoksuvat, muut puuhat sain juuri tehdyksi.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #28 : 27.11.10 - klo:14:47 »

Punaposkinen olo lumitöiden jälkeen. Alkuketutuksen haihduttua se oli oikeesti ihan kivaa  :-))
Mä psyykkasin itseäni, että mun EI TARVII tehdä kuin osa siitä, mitä etupihalla oli tekemättä, sillä pakkaset jatkuu ja lumi pysyy kevyenä huomiseen. Pasi sai vapautuksen lumitöistä tänään kokonaan, kun se ei oikein ole vieläkään 100% kunnossa. Ja sillä riittää kyllä urakkaa noiden kuvien kanssa!

Tein sitten takapihallakin melkein kaiken tarvittavan. Alkoi vaan näyttää, että linnuilla olisi kiire saada tankattua ennen pimeän tuloa ja mä annoin lopulta niille ruokarauhan.  [:-)]
Pasi oli tosi kultainen; mä huikkasin takaovesta, että mulla on hiveä jano ja se toi mulle.... lasillisen vettä  :-O    No, se vaan testasi mun reaktioita. Taskusta löytyi kylmä  [KIPPIS]

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: LAUANTAI 27.11.2010
« Vastaus #29 : 27.11.10 - klo:14:56 »

 :-)) Aikas vekkuli mies Sinulla.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.113 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.