Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 29.11.2010  (Luettu 529 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 594
Vs: Maanantai 29.11.2010
« Vastaus #45 : 29.11.10 - klo:20:28 »

Apua!  [:67] Siis elääkö ne vielä???
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: Maanantai 29.11.2010
« Vastaus #46 : 29.11.10 - klo:20:32 »

Ehkä ne on vain horroksessa ja kun tulee lämmin alkavat elämään. Joku viisaampi osaa varmaankin kertoa tämän prosessin. Minulla ei ollut mitään tietoa tämmösestä. Oli kyllä aikamoinen yllätys.
Vielä tänäänkin yksi mönki lattialla. Pääsi kyllä lämpimään paikkaan, takkaan.  [:-I].
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Maanantai 29.11.2010
« Vastaus #47 : 29.11.10 - klo:20:55 »

Huh huh tätä maalaiselämää. Sen jälkeen kun mökkeröinen lämpeni,alkoi tippua ampiaisia lattialle. Tosin kun tulimme tänne jääkylmään mökkiin oli lattia ja tasot "täynnä" kuolleita/kohmeisia ampiaisia. Lakaisin ne takkaan.
Yksi amppari joka oli mennyt sänkyyn pisti minua sääreen. Kääk.  [:-/] Mökin välikatossa oli kesällä pesä. Ei saatu hävitettyä kun oli vaikeassa paikassa.
Jouduttiin kesällä muuttamaan ampiaisten takia nukkumapaikkaa 3 kertaa.

Jostain ne tulevat sisällä, ei ole löydetty kylläkään mistä [:-I].


Käytiin maalle laittamassa pihaan kuusi ja siihen vähän valoja. Kävin ne valot ullakolta hakemassa ja mua pisti ampiainen[:-DD]
Tiesin kyllä että siellä komerossa kesällä pörräs niitä, ei tullu mieleenkään että vielä olis elossa jokunen. Sopivasti tipahti takin kauluksesta "rintamuksille". No tais olla jo heikossa hapessa kun ei kovin paljon enää kirvele. Yleensäkään en ole kovin herkkä niille. No tais olla ekä kerta kun marraskuulla kohtasimme.  [:-DD]

Jatta rikkoi minun ennätykseni myöhäisestä ajankohdasta, oma rintamukseni on jo parantunut, pari viikkoa melkein kesti kutina. Ei onneksi tulehtunut kun maltoin olla raapimatta.   :-))
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: Maanantai 29.11.2010
« Vastaus #48 : 29.11.10 - klo:21:19 »

Niin Annulix  [:-)], Niitä pörriäisiä on ollut kymmeniä täällä sisällä. Pistos tuntui kuin pieni neula. Kutisee tosin vähän vieläkin, mutta osui sääriluun viereen. Oli aika yllätys. Mutta niinhän tämä elämä on yllätyksiä täynnä.  :-)) :-))
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Maanantai 29.11.2010
« Vastaus #49 : 29.11.10 - klo:22:26 »

Niin Annulix  [:-)], Niitä pörriäisiä on ollut kymmeniä täällä sisällä. Pistos tuntui kuin pieni neula. Kutisee tosin vähän vieläkin, mutta osui sääriluun viereen. Oli aika yllätys. Mutta niinhän tämä elämä on yllätyksiä täynnä.  :-)) :-))
Elämä on....   :-))
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Maanantai 29.11.2010
« Vastaus #50 : 29.11.10 - klo:22:57 »

Inhottavia nuo pökerryksissä olevat ampparit.
Pari vuotta sitten syksyllä mehiläishaukka kaivoi ampparipesää ja minä kävelin Aidan kanssa siitä juuri sopivasti ohi. Aidan turkkiin takertui ainakin kuusi pökerryksissä olevaa ampparia ja ne pisti tietysti. Ihmeen urhea oli Aida eikä paljon valitellut.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.135 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.