Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläisten joulupuuhia 2010  (Luettu 1719 kertaa)

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« : 01.12.10 - klo:09:52 »

Miten itse kukin pönttöläinen jouluun valmistautuu, niin kirjoittakaahan tarinoita tähän ketjuun.

Esimerkiksi alkaa pian olla ajankohtaista.

 [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #1 : 01.12.10 - klo:10:07 »

Viikonloppuna olis tarkoitus aloitella jouluhommat, joulupipareita ajattelin leipoa ja paria muutakin erittäin helppoa pikkuleipäjuttua ajattelin kokeilla. Taatelikakkujakin täytyy pari tehdä.

Siivoushommat aloitan Kolussa aina leinvinuunin päällisen siivouksella ja se olis nytkin tulevana viikonloppuna ohjelmassa. Otan sieltä kaikki kamat pois ja pesuun ja sitten Repe imuroi päällisen ja pestyt  kamat laitetaan takaisin. Tuota ei tule tehtyä oikein muulloin kuin jouluksi ja sen kyllä huomaa kun siihen hommaan rupeaa, tuhka ja pöly pöllyää ja kuivattaa kurkkua. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #2 : 01.12.10 - klo:10:49 »

Pipareita vois tehdä ensi viikonloppuna. Tai sitä seuraavana. Että riittävät jouluun asti.  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #3 : 01.12.10 - klo:14:42 »

Joulutorttuja paistoin jo viikonloppuna pellillisen. Käytin niissä Dronningholmin uutuutta, omena-kanelimarmeladia ja se olikin ihan kiva vaihtoehto luumun tilalle, ainakin näin ennen joulua.

omena-kanelimarmeladi
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Talvikki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 237
  • Pohjois-Karjala
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #4 : 01.12.10 - klo:16:16 »

Pipareita paistoin tällaisella http://www.kodinkuvalehti.fi/ruoka/resepti/1544/piparkakku ohjeella ja tulipa tosi hyviä.  [:-)]  Taidanpa tehdä vielä toisenkin annoksen ennen Joulua, kun hupenevat sellaista vauhtia.  [:-P] [:-)] Mukavan helppotekoinen taikina.

Tuon ohjeen mukaan pitäis tulla 40-60 kpl, mutta sain siitä 118kpl ihan tavallisen kokoisia ja mallisia pipareita.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo:16:23 kirjoittanut Talvikki »
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #5 : 01.12.10 - klo:17:36 »

Talvikilta hyvä ohje, taidan kokeilla. Viime julupipareista jäi sooda pois ja tuli kovia pahvisia. Kyllä Puuha-pete nekin söi  :-))
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #6 : 01.12.10 - klo:19:35 »

Työmaalla maisteltiin joulun erikoista luumu-rahkapitkoa, jo vain hyvää oli.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #7 : 01.12.10 - klo:19:54 »

Päivän teemaan sopivat verhot ovat jo melkein ikkunassa, yksi yläkappa vielä laittamatta.
Siis talitinttiverhot vaihtuu punatulkkuverhoiksi
« Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo:19:58 kirjoittanut iipa »
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #8 : 01.12.10 - klo:21:59 »

Minähän otin "varaslähdön" lauantaina. Paistoin silloin pari pellillistä pipareita. Tänään loput siitä taikinasta. Saas nähdä vieläkö pitää tehdä.  :-))
Talvikin laittama ohje näyttää hyvältä  ja helpolta. Siinä on perunajauhoa vehnäjauhon lisäksi, olen huomannut että siinä se salaisuus. Tulee mukavan mureita pipareita.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #9 : 02.12.10 - klo:09:24 »

Minä sain Hömöltä "Maailman parhaiden pipareiden" reseptin ja siinä taikinassa on myös perunajauhoa ja muutenkin se on lähes yksi yhteen tuon Talvikin reseptin kanssa. Oliskohan se perunajauho tosiaan sen mureuden salaisuus. [:-I] Hömön reseptiä aion kokeilla ensi viikonloppuna.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #10 : 03.12.10 - klo:13:56 »

Ostin aamulla joulukortit, jos sais ne vaikka kirjoitettua viikonlopun aikana.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 728
  • Lahti
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #11 : 03.12.10 - klo:14:10 »

Perinteisesti Itsenäisyyspäivä on korttien kirjoituspäivä.Ehkä ensi viikolla voisi
vaikka leipoakin jotain.Äidille pitää mennä (tai saa) taas tekemään lahjapaketit, eli se
on minun ja äidin yhteinen juttu. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #12 : 03.12.10 - klo:17:51 »

Kortit ja merkit hankittu. Vielä kun sais kirjotettua. Konvehtirasioita hankittuna. Muuten ei oo pantu tikkua ristiin joulun etteen. Eikä taakse. [:-)]  Pitäsköhän jotaki muutaki vielä tehä...  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #13 : 03.12.10 - klo:22:56 »

Joulupuuhia?  [:-I]  Täällä on yksi pölvästi, joka jättää kaiken viime tippaan!  [:17]
Me ollaan suunniteltu "sukujoulua", sillä Pasin mutsilla ei ole enää montaa joulua jäljellä ja Pasin vanhempi tytär tulee Israelista avomiehensä kanssa tänne. Uskallanko edes kysyä, onko Pasi jutellut kenenkään kanssa tästä, että ovatko tulossa????
Nuoremmassa porukassa on tapahtunut eroja ja uusia suhteita ja joitakin ihmisiä me ei haluta nähdä omassa kodissamme. Täytyy luovia....  [:-I]

Kummitytön lahjatoiveita olen ajatellut kysyä jo viikon, mutta edelleen hoitamatta. Israelin vävypojan lahja on päätetty; se saa Risto-Matti Ratian kylpytakin. Muita lahjoja en varmaan hankikaan, ellei mitään loistoideoita tule. Turha lähteä väkisin ostamaan mitään!  [:-(] [?]

Joulumieli siis edelleen hukassa. Se ei vaatisi kuin yhden Hallikaisen Joulurauhaa tai mikäs se Vesa-Matti Loirin ihana  joulubiisi on??? No, olen tietoisesti vältellyt näitä. Mä en oikeesti ole jouluihminen. Mä odotan Juhannusta!!!!  :-)) :-)) :-))

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläisten joulupuuhia 2010
« Vastaus #14 : 03.12.10 - klo:23:07 »

Jahas, ja mitähän mahtaa Risto-Matti Ratia tykätä kun viette siltä kylpytakin [:-DD].

Oikeesti, jos ei ole jouluihminen, niin kaikki jouluun liittyvä tuntuu silloin tietysti pakkopullalta ja joulun laitto stressaavalta.

Mulle taas joulu on vuoden suurin juhla ja ilolla laittelen kaikkia joulujuttuja, nautin siis kun saan tehdä itse kaikenlaista. Mun mielestä juhannus ei taas ole mitään, ainakaan jos jouluun vertaa. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.328 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.