Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 7.12.2010  (Luettu 707 kertaa)

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Tiistai 7.12.2010
« : 07.12.10 - klo:05:13 »

Huomenia,
Olipas pätkäunta koko yö, vähintään kerran tunnissa hereillä.
Mutta eiköhän tällä selvitä tästäkin päivästä.

Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #1 : 07.12.10 - klo:05:29 »

Huomenia.
Levotonta ja pätkittäistä oli mullakin yön uni, mut pakko siillä on selvitä ehtooseen, haukotus ...
Pakkasta ihan siedettävästi ulkosalla, nyt -8 astetta.

Mukavaa talvista tiistaita kaikille.  [:45] [:45]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 872
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #2 : 07.12.10 - klo:05:47 »

Lumi on ihana asia
Lunta rakastaville…

HEIPÄ HEI, Ulkoinen ilmasto alkaa olla taas semmottinen, että lienee hyvä muistella viime vuoden vastaavaa ajankohtaa:

Otteita viime vuoden päiväkirjasta…

Joulukuun 1. klo 17.00

Lunta sataa. Ensilumi on sitten kaunista. Luonto tulee kauniin valkoiseksi ja mieli piristyy, kun ei ole enää niin pimeää.Tein vaimolleni ja itselleni kuuman rommitotin ja istuimme ikkunan ääressä katsomassa hiutaleiden leijumista kevyesti maahan ja peittämässä puun oksia.Todella kaunista.

Joulukuun 2.

Heräsin ja katsoin ikkunasta ulos. Koko maiseman peitti kristallinkirkas uusi lumi. Hieno näky. Jokaisella puulla ja pensaalla oli valkoinen kaapu. Tein talven ensimmäiset lumityöt ja nautin joka kolallisesta. Kolasin sekä pihan että jalkakäytävän. Myöhemmin päivällä teknisen viraston aura aurasi tien ja työnsi lumen portin eteen. Kuljettaja hymyili minulle ja vilkutti. Minäkin vilkutin hänelle ja kolasin portin taas auki.

Joulukuun 3.

Viime yönä satoi vajaat 15 cm lunta ja pakkasta on pari astetta.Pihakoivuista katkesi muutamia oksia lumen painosta.Tein lumityöt. Ja taas saatuani työt valmiiksi, tuli aura-auto. Lumi oli tällä kertaa ruskeanharmaata.

Joulukuun 4.

Sää lauhtui, lumi suli sohjoksi, joka jäätyi liukkaaksi, kun pakkanen taas laski. Kaaduin perseelleni jalkakäytävälle. 150 mk poliklinikkamaksua, mutta onneksi mitään ei ollut poikki. Sääennustus lupasi lisää lunta.

Joulukuun 5.

Yhä kylmää. Myin vaimon auton ja ostin maasturin, jotta hän pääsisi töihin. Auto liukui kuitenkin päin kaidetta ja oikea etukulma meni aika pahasti kasaan. Viime yönä satoi reilut 15 cm lunta. Molemmat autot ovat aivan suolassa ja kurassa. Tiedossa lumitöitä tänään. Se perkeleen aura ajoi meidän ohitse kaksi kertaa.

Joulukuun 6.

10 astetta pakkasta. Lisää tuota perhanan lunta. Pihalla ei ole yhtään puuta tai pensasta, joka ei olisi vahingoittunut.Sähköt oli poikki melkein koko yön. Yritin pitää talon lämpiminä kynttilöillä ja bensiinilämmittimellä, joka tosin roiskaisi hiukan yli, syttyi tuleen ja oli polttaa koko talon. Sain onneksi matolla tukahdutettua liekit, mutta sain toisen asteen palovammoja käsiini ja silmäripset ja kulmakarvat paloivat. Auto karkasi käsistä matkalla poliklinikalle ja hajosi lunastuskuntoon.

Joulukuun 7.

Tuota vittuperkeleen valkoista paskaa tulee koko ajan. Kaikki perkeleen vaatteet pitää olla päällä, jos haluaa käydä postilaatikolla. Jos saan käsiini sen kusipään, joka ajaa tuota aura-autoa, niin revin siltä sydämen rinnasta. Se on varmaan kulman takana kytiksessä ja odottaa, kunnes saan jalkakäytävän puhtaaksi! Sähköt yhä poissa. Vesijohto jäätyi ja näyttää siltä, ettei katto kestä lumen painoa.

Joulukuun 8.

Saatana, 12 perkeleen senttiä uutta vitun lunta ja vitun räntää ja vitun jäätä, ja herra yksin tietää mitä paskaa sitä taivaasta viime yönä tuli. Yritin osua aura-auton kuljettajaa jäähakulla, mutta se pääsi pakoon. Vaimo jätti minut. Auto ei lähde käyntiin. Luulen, että minusta on tulossa lumisokea. En pysty liikuttamaan varpaitani. En ole nähnyt aurinkoa viikkoihin. Ennusteissa luvataan lisää lunta. Viima tekee ilman purevaksi.

Perkele, muutan Espanjaan.
[:-I]

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jani

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 058
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #3 : 07.12.10 - klo:05:50 »

Huomenta Oulusta!

pätkä arki viikko alkaa 4 työpäivää siis.. ulkona pilvinen sää.. lunta on sadellut eilisestä asti joitakin
senttejä.. etelässä lunta on tullu enempi 10-20cm ainakin..

Mukavaa Talvista Tiistaita Kaikille!
 [:43] [:45] [:44] [:45]
Kirjattu
#Jani#

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #4 : 07.12.10 - klo:07:25 »

Kyllä minä lumesta pidän. Varsinkin jos joku muu tekee lumityöt.  [:-I] :-))

Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #6 : 07.12.10 - klo:07:28 »

Mä NIIIIN ymmärrän tuota Jarmon tarinan miestä. Espanjaan minäkin muuttaisin, jos se olisi mahdollista!  [:-I]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #7 : 07.12.10 - klo:07:46 »

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/ennatysmaiset_kinokset_sotkevat_liikennetta_helsingissa/

Täällä "pohjoisessa" on selkeästi vähemmän lunta ja tietkin paremmassa kunnossa!  [:-)]

Mun oli pakko käydä tankkaamassa auto Tuomarinkylän ABC:llä ja niiden piha oli ihan puuroa. Jouduin jarruttaan nopeasti ihan hiljaisesta vauhdista ja abs-jarrut rutisivat ja auto puski ihan holtittomasti eteenpäin. Meinasin samantien myydä sen ale-hintaan ja ajaa taksilla loppumatkan  [:-/]
Niin, Pasi sanoo, ettei ton mun auton kanssa ole mitään hätää... sehän menee kuin juna eteenpäin. Aika juna-fiilis siinä tosiaan tuli, kun ei itse pystynyt vaikuttamaan suuntaan mitenkään. Sitäköhän se tarkoitti???  [:-DD]

Yön hommatkaan ei menneet ihan putkeen. Hankalia nää aloitus-yövuorot, kun joka suuntaan pitäisi saada aamuksi tuotetta valmiiksi. Mä kysyinkin aamuihmiseltä, että joko se on pyytänyt toiselta työlistan tekijältä, ettei sen tarviis tulla ottamaan töitä vastaan mun yövuoron jälkeen  [:-DD]

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #8 : 07.12.10 - klo:08:04 »

Kyllä mäkin olisin mieluummin Espanjassa, Kanarialla kuin täällä marraskuusta-maalikuuhun [:-)] Vaan kun en voi [:-(] Ei ole mulla euroja taskussa...
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #9 : 07.12.10 - klo:08:10 »

Huomenta Lapista! Pikkuisen uutta lunta tullut, oisko jo 10 senttiä, ei enempää. Pakkasta noin -10.
Pitkän vapaan jälkeen pieniä käynnistysvaikeuksia, töissä meinaan. [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #10 : 07.12.10 - klo:08:13 »

Muuan tuttuni on lomalla tämmöisessä paikassa. Aamiaisella papukaijat tulevat osille... [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #11 : 07.12.10 - klo:08:17 »

Muuan tuttuni on lomalla tämmöisessä paikassa. Aamiaisella papukaijat tulevat osille... [:-DD]

Kelpais kyllä mullekin tuo paikka! Yhdessäkään kuvassa ei näkynyt lunta! Kateudesta vihreä  [:11]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #12 : 07.12.10 - klo:08:19 »

Mä taidan lähteä kuulostelemaan, josko se Pasi kohta alkaisi heräillä! Ja valtaan sitten sängyn ja nukun niin pitkään kuin unta riittää! Hätävaraherätys vaan illaksi!  :-))

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #13 : 07.12.10 - klo:08:46 »

Huomenta :-))

Lehtitietojen mukaan Helsingin keskustassa on 43 senttiä lunta ja meidän portilla
on aura-auton jäljiltä metri. Lisää on kuulemma tulossa iltapäivällä .....
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Tiistai 7.12.2010
« Vastaus #14 : 07.12.10 - klo:08:49 »

Huomenta,

No on sitä lunta pääkaupunkiseudulle "siunaantunut".

Otso nukkui hyvin. Virkeä on mieli.
Kohta ulos. Tenttiin pitäisi alkaa tänään lukemaan, mutta aikaa ei ole kuin Otson päiväunilla.

Mukavaa tiistaita kaikille.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.377 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.