Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 21.12.2010 tiistai  (Luettu 816 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #30 : 21.12.10 - klo:12:22 »

Juttelin just facebookissa yhden tutun kanssa. Ovat Rukalla kelomökissä metsän keskellä, pyjamapäivä kuulemma menossa, poroja käy pihassa ja kuukkeli talipallolla.
Olis kuulemma meillekin tilaa siellä mökissä, 4 petiä vapaana. Oliskin aivan ihanaa lähteä, mutta eipä nyt tänä vuonna enää onnistu, mutta toivottavasti joskus tulevaisuudessa olis mahdollista [:-)].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #31 : 21.12.10 - klo:12:23 »

Tiina, onko sulla kannettava? Mulla on ainaki koneen vasemmassa sivussa pikkunappuloita, joista voi säätää äänenvoimakkuutta ja sitten siellä on semmonen nappi, jossa on kaiuttimen kuva ja sen yli viiva. Samoin kuulokkeissa on samanlainen nappi siinä mötikässä. Olisitko vahingossa sitä töpännyt. Kokkeileppa.

Päivän Positiivarit:

TENAVAT TERÄVINÄ

Kolmevuotias Roope oli mielestään jo
iso poika eikä millään olisi vastannut
ikäkyselyihin. Nokkelana poikana hän
keksi miten kolmosesta pääsee eroon
ja alkoi kertoa iäkseen puoli neljä.
-Leena

Helmille (5v) oli selvinnyt, että
joulupukkia ei ole olemassa. Hän polki
kiukkuisena jalkaa äitinsä edessä:
"Mitä muuta sä olet mulle valehdellut?"
-Eeva

 :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 725
  • Lahti
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #32 : 21.12.10 - klo:12:36 »

Talvinen tiistai tervehdys.
Lunta hituaa ja -10 on pakkasta.Aivan ihana lenkkeily keli taas kerran.

Anniinan puolisolle tervehtymistoivotukset ja Anniinalla tsempit rinnalla oloon.

Toivottavasti Tiinan koneeseet tulee äänet kun joku pääsee sitä tutkailemaan. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #33 : 21.12.10 - klo:12:37 »

Kiitos Marleenallekin. Ei mun kannettavassa oo mitään nappuloita, ei vasemmalla eikä oikeella [:-(] Onneksi tämä kone muuten toimii, äänet vaan on pois.

Jostain muuten just luin jutun missä puitiin sitä että onko se valehtelemista että lapsille kerrotaan joulupukin olevan olemassa. Joku psykiatri oli sitä mieltä että se ei oo valehtelemista, vaan sellaista satujuttua mikä on hyväksi lapsen kehitykselle.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #34 : 21.12.10 - klo:13:03 »

Äitini oli saanut hauskan tekstarin tänään. Nainen, joka oli äitini kanssa samaan aikaan synnytyslaitokselle minun syntyessäni melkein 30-v. sitten, laittoi hänelle tekstarin, jossa kyseli, että oletko sama henkilö ja haluaisi tavata  [:-)] Itse en saattaisi enää saman syntymäpäivän omaavaa Teroa tunnistaa  [:-DD]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #35 : 21.12.10 - klo:13:06 »

Jostain muuten just luin jutun missä puitiin sitä että onko se valehtelemista että lapsille kerrotaan joulupukin olevan olemassa. Joku psykiatri oli sitä mieltä että se ei oo valehtelemista, vaan sellaista satujuttua mikä on hyväksi lapsen kehitykselle.

Tätä mietittiinkin juuri yksi päivä, että miten toimitaan Otson suhteen jatkossa.
Nythän hän ei vielä sillä lailla ymmärrä eikä muistakkaan, mutta ensi vuonna on jo
toinen tilanne. Jostain syystä itse alan kallistumaan totuuden kertomiseen jo pienenä,
että läheiset ostaa lahjat, mutta pukki voi käydä ne jakamassa. On siinä tietysti se
riski, että sitten Otso kertoo muille lapsille ettei pukkia ole olemassa ja muut vanhemmat
vihaisena soittelee meille. Vaikea asia, mutta onneksi vielä aikaa tehdä omat ratkaisunsa.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #37 : 21.12.10 - klo:14:43 »

Aika monta asiaa sainkin tänään hoidettua, kaikesta huolimatta.
Selkä on äitynyt niin kiukkuiseksi, että jokainen askel on mietittävä.

Kävin varaamassa ajan osteopaatille, joskin sain sen vasta tammikuulle.
Onko kellään mitään kokemusta osteopaatin hoidoista? Onko auttanut vaivoihin?
Itse toivon siitä apua nimenomaan lääkkeettömänä vaihtoehtona.

Ja onkos kukaan teistä syönyt luontaistuotetta nimeltä berberiini? Millaisia kokemuksia?
 [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #38 : 21.12.10 - klo:15:06 »

Piti lähteä käymään Seurasaaressa vaan lumisade tuli esteeksi. Ei sitä kameran kanssa. Joten päädyin Aleksille katsomaan kansan menoa.
Sepätkin olivat saaneet kaulaliinat.



Sitten kotoa lähdin pikku metsikköömme katsomaan mikä oli talipallotilanne siellä. Oli kaksi pientä jäljellä. Jätin jälkeeni 8 kpl.
Oli myös pakko mennä katsomaan kuusikkoni talitankotilanne. Mietin että miten sinne pääsisin kun lunta näytti olevan ihan kauhiast. Ei auttanut kuin astella lumikasan läpi joka piti jonkun verran. Kengät mulla oli pohkeisiin asti. Mulla kun ei ole mitään kevyiden toppahousujen alla niin  upposinkin sitten hiukan yli polvien ja lunta tunki "ihanasti" paljaalle iholle. Mutta pakko oli se muutama metri rämpiä jotta näki että talia oli paljon jäljellä. Kyllä kondis on hyvä kun huohotin minuutteja päästyäni takaisin kovalle maalle  [:-)] Metsässä lumessa kahlaaminen käy tosiaankin kuntosalijumpasta. Ei ole mun laji [:-I]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #39 : 21.12.10 - klo:15:36 »

Nyt soitteli mies, oli käynyt lääkärissä. Ei diagnosoinut sydänvaivoiksi vaikka tosiaan yksi pallolaajennus on jo tehty. Refluksitautia epäili. Joulun jälkeen kuulemma uudestaan, jos ei närästyslääkkeillä parane. Toivottavasti olisikin vain sitä.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #40 : 21.12.10 - klo:15:38 »

Nyt soitteli mies, oli käynyt lääkärissä. Ei diagnosoinut sydänvaivoiksi vaikka tosiaan yksi pallolaajennus on jo tehty. Refluksitautia epäili. Joulun jälkeen kuulemma uudestaan, jos ei närästyslääkkeillä parane. Toivottavasti olisikin vain sitä.

No hyvä jos tosiaan olisi vain närästyksestä kysymys. [:-)] Joulusapuskat on kyllä aika pahoja juuri närästyksen kannalta, varmaan tarvii katsoa mitä uskaltaa syödä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 725
  • Lahti
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #41 : 21.12.10 - klo:15:43 »

Refluksitautikin todella voi olla aikas tuskallinen kun tilanne pahaksi pääsee.
Kokemusta on.Toivottavasti lääkkeet auttavat Anniinan miestä.Maitohappoja
vois ottaa lisäksi ei ainakaan pahaa tee. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

tahmatassu3

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 755
  • Ylivieska
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #42 : 21.12.10 - klo:16:06 »

Nyt soitteli mies, oli käynyt lääkärissä. Ei diagnosoinut sydänvaivoiksi vaikka tosiaan yksi pallolaajennus on jo tehty. Refluksitautia epäili. Joulun jälkeen kuulemma uudestaan, jos ei närästyslääkkeillä parane. Toivottavasti olisikin vain sitä.

Onneks ei mitään sydänperäistä ollut, aattelinkin jo että ei kovin mukava varmaan ole sairaalassa
joulua viettää.  Kyllä sen refluksitaudinkin kanssa saa huolellinen olla ettei pääse tulehduttamaan
ruokatorvea.
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #43 : 21.12.10 - klo:16:14 »

Joulukuuseen valot laitettu ulos ja uutta karvalakkia testattu! Hyvin piti tuulen  [:-)] Saapi tulla pakkaset. Nyt on jo -13. Luntakin pikkuisen lisää, alkaa näyttää talvelta.
Tsempit Anniinan Jarille, maitohappobakteerit pitää närän loitolla.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: 21.12.2010 tiistai
« Vastaus #44 : 21.12.10 - klo:16:22 »

Positiivarin päivän kysymykset:
AAMUPÄHKINÄT

1.
Vuonna 1843 niitä oli
vain tuhat, tänä vuonna
pelkästään Suomessa
noin 50 miljoonaa, mikä se on?

2.
Ne ovat syntyneet ruusuntuhkasta,
unelmakuteesta, naavajauhosta,
kuusenkerppusista, rakkaudesta,
ilosta ja riemusta, mitkä?

3.
Se levytettiin 29.5.1942
vain 18 minuutissa,
ja siitä tuli kaikkien
aikojen myydyin single,
mikä kappale?

Kauppareissu heitetty töiden jälkeen, ne ei sovi mulle joulun alla. Rahaa palaa ja hermot kiristyy.
Nyt vaihdan vaateet ja lähden rauhoittumaan ulos koiran kanssa.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.182 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.