Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Rohmunärhi vierailee  (Luettu 308 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Rohmunärhi vierailee
« : 31.12.10 - klo:11:55 »

Närhet ovat tulleet niin rohkeiksi, että käyvät tässä lintulaudalla, joka on vain muutaman metrin päässä keittiön ikkunasta. Pähkinät ovat niin herkkua, mutta kun joskus on viisikin yhtä aikaa, niin en tykkää, kun syövät tinttien ruoat. Ihme, että pystyvätkin noin pieneltä lintulaudalta syömään, mutta hyvin näyttää käyvän. Tässä muutama kuva ja pieni videonpätkä. Yhdessä kuvassa on haamunärhi.  :-))
Tämä lintulauta on kyllä tosi huono pähkinöille. Ne jäävät jumiin, eivätkä laskeudu alas.

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Rohmunärhi vierailee
« Vastaus #1 : 31.12.10 - klo:12:02 »

Kanaverkkoa automaatin ympärille, kokemuksesta voin sanoa että muu ei auta. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 31.12.10 - klo:12:08 »

Joo, sitä varmaan pitää laittaa. Närhit ovat tosiaankin sellaisia suursyömäreitä, että tulee pian konkurssi, kun joutuu niitä ruokkimaan  :-))
Kirjattu

Jarmo

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #3 : 31.12.10 - klo:13:07 »

[:-)] [:-)]

Varovasti voi kokeilla automaatin siemenaukkojen suurentamista, onnistuu varovasti esim pienoisporakoneella terän tilalle hiemalaikka, tai sitten esim rautasahalla parin millin koloja ja leveillä pihdeillä murtaa pienen palan aina pois, lohkeamisvaara on kyllä kohtuullinen.

ensin mainitulla vaihtoehdolla on suurennettu onnistuneesti
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 31.12.10 - klo:13:16 »

Närhi on kaunis lintu, mutta kun rosvoaa pikkulintujen eväät ei se kovin mukava ruokavieras ole.

Sano, että tulee meidän ruokinnalle   [:-)] joka on taas jostain kumman syystä hiljentynyt aivan kokonaan.
Mulle kelpais vaikka närhikin sinne.Lieneekö varpushaukan syytä kun linnut hävisivät.Olen sen pari kertaa
nähnyt lähipuissa.
Muutama tintti käy ja siinä kaikki.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Anniina

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 31.12.10 - klo:13:23 »

Nuohan taitaa olla puolikkaita pähkinöitä?
Myös niiden murskaaminen voisi auttaa ongelmaan.
Murskattua pähkinää menee myös vähemmän, koska noista kokonaisista ja puolikkaista menee aina osa hukkaan pikkulinnuilla  [:-)] Närhen nokkaan ne kyllä mahtuu  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 31.12.10 - klo:13:58 »

Hyviä neuvoja. Kiitos niistä  [:-)]
[:-)] [:-)]

Varovasti voi kokeilla automaatin siemenaukkojen suurentamista, onnistuu varovasti esim pienoisporakoneella terän tilalle hiemalaikka, tai sitten esim rautasahalla parin millin koloja ja leveillä pihdeillä murtaa pienen palan aina pois, lohkeamisvaara on kyllä kohtuullinen.

ensin mainitulla vaihtoehdolla on suurennettu onnistuneesti
Pitääpä sanoa isännälle  [:-)]

Närhi on kaunis lintu, mutta kun rosvoaa pikkulintujen eväät ei se kovin mukava ruokavieras ole.

Sano, että tulee meidän ruokinnalle   [:-)] joka on taas jostain kumman syystä hiljentynyt aivan kokonaan.
Mulle kelpais vaikka närhikin sinne.Lieneekö varpushaukan syytä kun linnut hävisivät.Olen sen pari kertaa
nähnyt lähipuissa.
Muutama tintti käy ja siinä kaikki.
Minäpä kerron niille, että lähtevät teille päin  :-))

Nuohan taitaa olla puolikkaita pähkinöitä?
Myös niiden murskaaminen voisi auttaa ongelmaan.
Murskattua pähkinää menee myös vähemmän, koska noista kokonaisista ja puolikkaista menee aina osa hukkaan pikkulinnuilla  [:-)] Närhen nokkaan ne kyllä mahtuu  :-))
Olen koittanut murskata, mutta kun se on niin hankalaa. En ole oikein sopivaa konstia vielä löytänyt siihen  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 31.12.10 - klo:14:03 »

Hyvät närhikuvat Mesikseltä  [:-)]
Itse murskaan pähkinät vanhan tyynyliinan sisällä ja sitten vasaralla betonilattialla tai jonkun teräslevyn päällä.  [:-)] Mummo aina ennenvanhaan rikkoi pippureita käärittynä pyyhkeeseen ja tuvan leivinuuninuunin pankon teräsreunuksella sitten vasaralla niitä hakkasi pienemmiksi. Joten siitä kai otin vinkin  :-)) Kokeilin sauvasekoittimen murskaajalla, mutta menivät aika mössöksi, joten tää konsti on minusta hyvä  [:-)] [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 31.12.10 - klo:14:09 »

Kyllä minä olen tuota vasarakonstia kokeillut, mutta se kestää niin kauan, että minun pinnani taas ei kestä  :-))

Jarmon linkissä olevaa konetta minulla ei ole laisinkaan, vaikka olen naisihminen ja pitäisi olla  [:-I] :-))
Kirjattu

Minni

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #10 : 31.12.10 - klo:14:09 »

Kivat närhikuvat  [:-)]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 31.12.10 - klo:14:10 »

Kiitti Minnille ja Evikselle  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 31.12.10 - klo:14:35 »

Mä en kyllä rupea mitään pähkinöitä murskailemaan, jos ei kelpaa sellaisenaan niin olkoot syömättä [:-DD]. Siinä murskaamisessahan on ihan tajuton homma. [:-I]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 31.12.10 - klo:14:40 »

Mä en kyllä rupea mitään pähkinöitä murskailemaan, jos ei kelpaa sellaisenaan niin olkoot syömättä [:-DD]. Siinä murskaamisessahan on ihan tajuton homma. [:-I]

Onhan siinä hommaa. BirdLifen kautta ostettiin pari vuotta sitten valmista hasselpähkinärouhetta. Oli muuten mielettömän hyvää  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 31.12.10 - klo:15:25 »

Oliko kallista?
Kirjattu

Sivu luotiin 0.213 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.