Eilen ehtoompana tuli välillä tehtyä hiukka pidempi
lenkki, Köyliö - Säkylä - Köyliö, kilometrejä kertyi 51,580km, aikaa menikin sitten pysähdyksineen melko paljon noin 7 tuntia.
Matkanvarrella oli monenlaista sirkuttajaa ja lähijärvellä uiskenteli silkkiuikut poikasineen ja kaksi meriharakkaa istuskeli myös sillanvierustan kivetyksellä, noin parinmetrin päässä
en vaan saanut kuvaan, kun olis tarvinnut ottaa aurinkoa päin eikä se onnistunut.
Noin puolimatkassa Jarmolassa oli tarkoitus uusina ekopinnoina bongata käenpiiat ja mustakurkku-uikut.
No, käenpiiat jäi bongaamatta
olivat kuulemma lähteneet pois, ehkä olivat jo pesineet tai eikö pesintä ollut onnistunutkaan.
Alku höpinöitten jälkeen rannalle kurkkimaan näkyykö mustakurkku-uikkuja, eipä tietenkään näy, kun minä olen kurkkimassa, murrrr ja
kuuleman mukaan, naapuri kertoi, että ehkä kaksikin mk-lintupariskuntaa pesii rannan kaislikossa, mut ovat hyvin piilosilla kaislikon sisällä, murrrr
ja minä poljin yli 25 km nähdäkseni mustakurkku-uikut.
No, odottelu palkittiin ja yksi mk-uikku tuli kaislikon suojista ja uiskenteli ja sukelteli rannan lähistöllä jonkinaikaa
uiskenteli siinä kyhmyjoutsen parikin, härkälintuja ja telkkiä sunmuita.
Makkaroiden grillauksen ja parin
jälkeen uudelleen kurkkimaan jos mk-uikut olis vaikka poikasten kanssa uiskentelemassa
mut ei niitä sitten enää sinäaika uudelleen näkynyt.
Kotimatkalla sitten vielä myöhemmin Sarvonlahteen hyttysarmeijan syötiksi (jarmolassa ekana hyttyssyöttinä) ja kyllä tosiaan oli paaaljoon hyttysiä ja kymmeniä verikokeita tuli otettua, mut ei sitten enää lintutornissa ollut verenimijöitä.
Taivaanvuohet "määkivät" useammassa kohdassa kaislikossa, kurjet oli myös kaislikon suojissa, paljon erilaisia vesilintuja uiskenteli poikasineen, mut olivat kaakana ei kiikareilla tunnistanut. Ruskosuohaukka vei jaloissaan saalista varmaan poikasilleen ja paljon oli myös erilaisia pikkulintujen viserryksiä pusikossa, mut ei niitä tunnista.
Noo, tulipas pitkä sepustus, mut oli kilometrejäkin aika paljon, niin sepustus sen mukaan.
muoks. kirometrit korjattu kilometreiksi