Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 1.1.2011 - Lauantai  (Luettu 1711 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 1.1.2011 - Lauantai
« Vastaus #30 : 01.01.11 - klo:12:49 »

Huomenta!
Hienon aforismin oli Telkkinen laittanut.
Ja mir oli laittanut kuvan hienosta kukastaan, ja Inke linnuistaan [:-)]. Hyvin onnistui, jos ovenraosta äkkiä otit.

Kaarin kertoi kännykästään. Meidän isäntä oli pudottanut viime viikolla kännykkänsä (eikä ollut eka kerta). Nyt siihen näyttöruutuun oli tullut sellainen tumman violetin värinen kuvio. Hän haki uuden kännykän itselleen. Sellainen, missä on kamera. Nyt hän kuitenkin haluaa tehdä minun kanssani vaihtokaupat, kun minun kännykkäni on samanlainen kuin hänen rikki mennyt kännykkänsä. Hän kuulemma osaa sitä käyttää paremmin. Taidanpa vaihtaa, niin saan uuden kamerakännykän  [:57]

Hyvää vuoden ensimmäistä päivää kaikille!
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 01.01.11 - klo:12:56 »

Mesis, jokunen aika sitten mä tilasin Saunalahdesta kamerakännykän, en tykännyt sen toiminnoista, niin annoin tyttärelleni.  Vanha känny on paljon parempi näppäimistöltään, kuin noi uudet.  Kameraa kaipaan, mut en muita hienouksia.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #32 : 01.01.11 - klo:13:34 »

Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille koko meidän perheen puolesta!

Viime vuosi toi tullessaan sekä hyvää että huonoa.
Kävin syöpäklinikalla ja todettiin, että patti kainalossa on harmiton nesteontelo. Menee itsekseen ohitse kunhan malttaa odottaa.
Ja sitten toinen vaiva oli pissiittiä!
Mutta se kolmas vaiva, mikä löydettiin..... se se vasta vaiva olikin!!!! [:17] [:17]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #33 : 01.01.11 - klo:13:59 »

Mutta se kolmas vaiva, mikä löydettiin..... se se vasta vaiva olikin!!!! [:17] [:17]

No? Uteliaisuus heräsi!

Täällä rauhallisen uuden vuoden vastaanoton ja hyvien unien ja leppoisan sängyssä telkkarin katselun jälkeen juodaan iltapäiväkahvia. Nuoriso on tulossa kohta riennoistaan ja me aletaan suunnitella ruokaa.

Sus

• Vieras
« Vastaus #34 : 01.01.11 - klo:14:03 »

Uudenvuodenpäivää.

Taitaa olla tänään päiväunipäivä, kun valvoin hitsi puoli neljään. No kön menin juomaan illalla kahvia, että jaksan valvoa puoleenyöhön... Rakettei oli kiva kattella, kun tuonne tielle tuli kahdet naapuritkin, molemmat, joille tuli viime vuonna vaava. [:-)] Kohta meillä vilisee lapsia tällä kylällä. [:-)]

Pihatien päässä on puolen metrin lumiaurakasa. Huoh... Mut nyt en mee, en! Meen kohta peiton alle.

Mukavaa päivää kaikillen! [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 01.01.11 - klo:14:09 »

Laskennasta kotiuduttu. Vähän oli liian vähän päällä ja nyt on ihana juoda kuumaa kahvia sisätiloissa  [:-)] Mukavasti näkyi lintuja 19 lajia ja 535 yksilöä  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 01.01.11 - klo:14:12 »

Mää oon vähän huolissani tuosta parvekeloota lumipaakusta jos se kellistyy laattialle. Mä kun ajattelin että se kasvais taivaisiin kevääseen mennessä [:´((] [:-DD]

Kirjattu

Sylvia

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 01.01.11 - klo:14:18 »

Antoisaa Uutta Vuotta kaikkiin pönttöihin ! Tuulen kera lunta tuiskuaa, yhdet lumityöt jo tehtynä, jotta pääsee ruokinnalle. Punatulkkuja, varpusia,
tinttejä, se närhi ja harakka tiätysti. Fasaani kadonnut jonnekin. Anniina jo reippaana laskenut lintua, miten muuten se joutsen jaksaa ?
Mukavia kuvia teiltä. Rauhaisaa pyhää !
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #38 : 01.01.11 - klo:14:18 »

Laskennasta kotiuduttu. Vähän oli liian vähän päällä ja nyt on ihana juoda kuumaa kahvia sisätiloissa  [:-)] Mukavasti näkyi lintuja 19 lajia ja 535 yksilöä  [:-)]

Ja kaikki ekopinnoja?  [KIPPIS]
Me muisteltiin äsken sitä "leikkimielistä" vuodenvaihteen pinnakisaa pari vuotta sitten. 1.-6.1. saatiin kasaan 72 lajia. Oli tosi mahtavaa kokopäivätoimisesti linnustaa ensin Parusin ja Driverin kanssa Porissa ja sitten siirtymä kotiin (hukattiin siinä yksi päivä) ja sitten retkeiltiin täällä kaikki valoisa aika. Mä jouduin kerran soittamaan töihinkin, että sopiiko, että tulen pari tuntia myöhemmin, kun meillä oli vauhti päällä ja piti ajella vuorihempon ja tundraurpiaisen takia pitkin Uuttamaata  [:-DD]

Nyt meillä on kasassa neljä säälipinnaa omasta pihasta. Vuoden eka lintuhavainto oli närhi joulukuusessa, joka siirrettiin ulos sunnuntaina ja jossa on koristeena pähkinäautomaatti!  :-))

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 01.01.11 - klo:14:48 »

<marle sanoi:"Mää oon vähän huolissani tuosta parvekeloota lumipaakusta jos se kellistyy laattialle."
Näyttää tuo alimmainenkin lumipaakku pelätä ylimmäistä, kun ihan selvästi koittaa väistää. On ihan kallellaan jo  :-))

Kännykkävaihtokaupat tuli tehtyä. Annoin oman vanhani isännälle ja sain upouuden tuliterän tilalle. Isäntä halusi omaansa saman soittoäänen kuin hänellä on ollutkin. Hain sitä kuuntelemalla jokaista kappaletta erikseen. Sieltä tuli se soittoääni, joka oli minun kännykässäni. Kun se alkoi soimaan, niin koira, joka oli tähän asti maannut kaikessa rauhassa omalla paikallaan, nosti päänsä ja alkoi vinkumaan, että mikset vastaa. Eikö tämä todista sitä, että minulla on musikaalinen koira  :-)).
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #40 : 01.01.11 - klo:15:06 »

Marlen on tehtävä tuki lumikukkaselle. Onneksi lunta on satanut parvekepöydällekin pysyy tuo liina paikoillaan  [:-DD]
Luin pitkästä aikaa kirjan ja ihan kokonaan. Pienissä pätkissä kylläkin, kun oli niin mahdottoman jännä, ettei voinut yhteenmenoon lukea.
Nyt laidan lähtee taas pihalle.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #41 : 01.01.11 - klo:15:07 »

Iltapäivää Lapista ja Hyvää Uutta Vuotta! Lauhana alkoi tämä vuosi -12 vain. Luntakin tullut sen verran että kehtaa sanoa. Isäntä lähti pukkelemaan oisko kolmannen kerran tänä talvena kolaa. Minä kävin aamusella velipojan koirat ruokkimassa ja vähän taloa lämmittämässä. Yksi koira oli päässyt karkuun häkistä, tehnyt reiän sivuun, kai oli halunnut hänkin Thaimaahan. No, onneksi eräs kaveri toi sen kotiin. Reikä pistettiin umpeen ja Vikke jäi kiltisti tarhaan. On muuten melko kälmi pääsemään karkuun. Menee vaikka lautaovesta läpi jos niikseen on. Minkä kerran on oppinut, ei ilmeisesti enää unehdu. Se, että jostain pääsee läpi, kun oikein yrittää. Nyt oli häkin takanurkkaan tehnyt noin 20x20 sentin reijän ja siitä mennyt.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 01.01.11 - klo:15:16 »

Ja kaikki ekopinnoja?  [KIPPIS]
Me muisteltiin äsken sitä "leikkimielistä" vuodenvaihteen pinnakisaa pari vuotta sitten. 1.-6.1. saatiin kasaan 72 lajia.

Joo ekopinnoja  [:-)]

Se oli mukava kisa. Itse olin tuolloin pari päivää Venäjällä, niin kotimaanpinnat jäi vähiin  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 01.01.11 - klo:15:35 »

<marle sanoi:"Mää oon vähän huolissani tuosta parvekeloota lumipaakusta jos se kellistyy laattialle."
Näyttää tuo alimmainenkin lumipaakku pelätä ylimmäistä, kun ihan selvästi koittaa väistää. On ihan kallellaan jo  :-))

[:67] [:-DD]

Mulle on iskenyt kännykkäkuume, haluais Samsungin mutta en osta en!! - ainakaan vielä [8-)] Nykyinen Samsung kyllä hoitaa puhumispuolen kiitettävällä tavalla. Ja jos tuon ostais niin pitäisi siihen hommata nettiliittymäkin muuten puhelin olisi tasan hyödytön.

Tälläänen  http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/HTCDESIRE/htc-desire-matkapuhelin

Joskus vois ostaa sitten Samsung tab:in, nyt liian iso taskuun, reppuun kyllä ihan jees.
« Viimeksi muokattu: 01.01.11 - klo:15:46 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #44 : 01.01.11 - klo:17:35 »

Kauniisti kukkii Mirin amaryllis  [:-)]
ja inke saanut hienon kuva fasaanista ja talitintistä [:-)]   täällä ei ole fasaaneita näkynyt piiiiiiitkääääään aikaan mihin linevät kadonneet. [:-(] 
Marlen parvekelaatikossa lumikukkaset ne senkun komeesti kukkii ja kukoistaa  :-))
Monelaista juttua oli päivänketjussa, mut ei nyt muista mihin piti kommentoida.
Pakkanen taas yötäkohden kiristymässä, nyt -7,5 astetta, muuten ilma on pilvistä ja tuulista.
Kohta vois mennä tuikkaamaan tulet kiukaan pesään, et pääsee jossainvaiheessa löylyttelemään.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.121 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.