Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kevätkylvöjä 2011  (Luettu 5279 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #45 : 11.02.11 - klo:21:37 »

Mullan päälle laitoin keijunmekot istummaan. Suihkuttanu oon joka päivä. Vielä ei oo mittään tapahtunna! Koetan olla hukuttamatta niitä mekkoja. Keijun siis.  Kerron kyllä jos ja kun jottain alakaa tapahtummaan.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #46 : 12.02.11 - klo:10:54 »

Mulla keijunmekot alkoi taimettua 11 vrk kylvöstä, aikasemmin on kestänyt 2-3 viikkoakin. Muovikelmu ruukun päällä. Eka kylvöjen kelloköynnöksen mätäni. Ohjeessa kehoitettiin liottamaan siemeniä, ja niinhän mä tein. Mätänee aina jos liotan, sama on ihmekukan kanssa.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 16.02.11 - klo:11:24 »

Mekkometsää.   [:-)]

Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #48 : 16.02.11 - klo:14:58 »

Ohhoh, onhan kasvaneet hyvin Pyriksellä. Mulla taimet ihan pieniä ja nekin voi mennä harsosääsken toukkien suuhun, samaset toukat soi mun ainoan kitavaulan taimen, taikka siis juuret  [:-(].
Tänään kylvin ekat ihmekukat ja sen lisäksi kelloköynnökset on alkaneet itää.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 16.02.11 - klo:15:03 »

Terhakoita taimia Pyriksellä.
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 16.02.11 - klo:20:23 »

Maanantaina tuli 2 viikkoo, kun laiton keijunmekot istummaan. Ei mittään viherrystä vieläkään. Oonkohan onnistunu pillaamaan ne...   [:-I]
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 17.02.11 - klo:07:34 »

Tosiaan terhakoita ovat Pyriksen taimet.  [:-)] Itsellä edellenkin hontelot vesiheinänoloiset taimet. Hengissä tosin kituuttavat ainakin vielä  [:-I]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 17.02.11 - klo:07:53 »

Maanantaina tuli 2 viikkoo, kun laiton keijunmekot istummaan. Ei mittään viherrystä vieläkään. Oonkohan onnistunu pillaamaan ne...   [:-I]

Et välttämättä. Joskus itämiseen kuluu aikaa ja nousevat taimet ovat tosi pieniä ja hentoisia.  [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #53 : 20.02.11 - klo:12:22 »

Kelloköynnökset ovat niskalenkillä.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #54 : 24.02.11 - klo:08:00 »

Tänään voisi ostaa taimimultaa ja aloitella pikkuhiljaa taimikasvatusta.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #55 : 24.02.11 - klo:12:48 »

Mulla viimeisin erä keijunmekkoja taimella, jokahinen siemen iti ja se kesti 7-17 päivää. Nyt taimia on riittävästi, viimevuonna epäonnistuin totaalisesti niiden kasvatuksessa, eivät edes kukkineet.
Kaikki kylvämäni ihmekukat iti viikossa, niitäkin on 8 tainta.
Vaahtera-aulioita kylvin kolme satsia, vain viimeisestä iti neljä, jotka nekin huonoja, ehkä vanhentunut siemen.(voim 12-2010 asti)
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 24.02.11 - klo:13:12 »

Kuus keijunmekon siementä laitoin silloin 31.1. istummaan. Nyt on viikon aikana vähä jottain elonmerkkiä kajastanu. Ihmekukan alut on raukkoja ruikuloita. Pari lehtee ja vartta. Onkohan niillä valonpuute, vai mikälie. APUA!  Miten ne saadaan pysymään hengissä???  :-O
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 24.02.11 - klo:14:03 »

Riittävästi valoa ja kylvös pidettävä kosteana. Vaikka sellaisen suihkupullon avulla.  Lisävalaistus on tarpeen, jos päivät ovat kovin hämäriä. Omille taimilleni olen antanut lisävaloa tavallisella toimistovalaisimella jossa on loisteputki.  [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 24.02.11 - klo:14:28 »

Kiitos Pyris. Oon minä tuota sun käyttöohjetta koettanu noudattaa. Lamppua en oo laittanu, kun tuossa ikkunalla on minusta valosaa. Aurinko siihen ei kyllä paista. Pitäsköhän niille hymmyillä enempi, että niihin tulis lehtiä. :-)) Tai laittaa se lamppu. Pittääkö nuin pieniä lannottaa? Kun mullassa  itessäänkin on jotain lannotusta... Ihme kun ne mun käsissä on vielä hengissä. Siks kai ne ihmekukkia onkin!  :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 24.02.11 - klo:14:31 »

Ihan pieniä taimia ei pidä lannoittaa. Voivat kupsahtaa siihen. Antaa niiden kasvatella muutama lehtipari lisää. Tärkeintä on etteivät pääse kuivumaan.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.195 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.