Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kevätkylvöjä 2011  (Luettu 5267 kertaa)

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #90 : 13.03.11 - klo:10:31 »

"lassilati kanojen oja lassi latikan oja. Sitten tavasin Lassila-Tikanoja."

Mun kukat saaneet lisävaloa loisteputkista ja megaman kasvilampuista. Öisin saavat levätä 8 tuntia. Valo toimii ajastimella.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #91 : 13.03.11 - klo:11:21 »

Mirin laittamaa kukkalinkkiä en aiemmin huomannutkaan  [:-)] Terhakat hyvin voivat taimet sinullakin  [:-)]
Mä en ole lisävaloa laittanu taimille ilmankos mun kavattamat taimet ovatkin hieman honteloita  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #92 : 19.03.11 - klo:09:53 »

Edistystä on tapahtunut. [:-)]



Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #93 : 19.03.11 - klo:15:12 »

Voi sonta. Näytänkö kuvan mun mekoista?  :-))

En taija näyttää, kun oon hukannu kameran  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo:15:18 kirjoittanut Marleena »
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #94 : 21.03.11 - klo:07:32 »

Vautsi alkavat jo kiipeilemään nuo Pyriksen mekot  [:5]
Eipä ole minunkaan  mekot vielä kuvattavassa kunnossa, huonossa hapeassa ovat edelleenkin [:-I]
Kelloköynnökset kyllä täytyy kohta kehystää kiipeilytelineellä on niiden kasvuvauhti nyt aikasmoinen  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #95 : 25.03.11 - klo:11:22 »

Keittiökasvihuone.  :-))



Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #96 : 25.03.11 - klo:11:28 »

 [:´((]  käyp ihan katteeks. Mun omat on sitkeitä sissejä. Ne vaan löysässä hirressä roikkuu. Eivät kasva. mutta eivät suostu kuolettammaankaan ihteesä. Ne on joutunu eloonjääntikurssille ääriolosuhteisiin. Eivät varmaan kiittele sua Pyris, kun ne tänne laitoit.  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #97 : 25.03.11 - klo:11:39 »

Hyvässä kasvussa siinä Pyriksen keijunmekot. Mulla paljon pienempiä, ja aikasemmat taimet on vain haarautuneet, muuten hitaita, jokunen taimi kuollut, mutta niitä on aika paljon, onneksi. Kelloköynnökset haaraantuvat ja ovat melkeen puolimetrisiä. Isoimmat ihmekukatkin samoin. Ainoa kitavaula on kitunen kasvultaankin, toisen eli ekan niistä söi kärpästoukat.
Aamulla hain viimevuotisen daalian juurakon sisälle, kunnossa oli, jos alkaisi näkyä myöhemmin kasvua.
Kylvin muutaman samettikukan, ja muitakin kesärehuja.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #98 : 25.03.11 - klo:13:14 »

Hyvässä kasvussa ja järjestyksessä ovat Pyriksen kasvit.   [:5]  [:-)]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #99 : 25.03.11 - klo:13:34 »

[:´((]  käyp ihan katteeks. Mun omat on sitkeitä sissejä. Ne vaan löysässä hirressä roikkuu. Eivät kasva. mutta eivät suostu kuolettammaankaan ihteesä. Ne on joutunu eloonjääntikurssille ääriolosuhteisiin. Eivät varmaan kiittele sua Pyris, kun ne tänne laitoit.  :-))
Kyl sie sit ossaat  [:-DD] Sama kokemus mulla oli aikoinaan ja kyllä ne vihdosta viimein jatkoivat kasvuaan ja kukkivatkin loppukesästä. Siksi ostankin valmiin taimen luotto puutarhuri Petriltä.
Pyriksen Keijut saavat valoa ja pimeyttä sopivassa suhteessa ja mitä lie muuta  [:-)] Komeet ovat!
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #100 : 25.03.11 - klo:14:03 »

[:´((]  käyp ihan katteeks. Mun omat on sitkeitä sissejä. Ne vaan löysässä hirressä roikkuu. Eivät kasva. mutta eivät suostu kuolettammaankaan ihteesä. Ne on joutunu eloonjääntikurssille ääriolosuhteisiin. Eivät varmaan kiittele sua Pyris, kun ne tänne laitoit.  :-))
Kyl sie sit ossaat  [:-DD] Sama kokemus mulla oli aikoinaan ja kyllä ne vihdosta viimein jatkoivat kasvuaan ja kukkivatkin loppukesästä. Siksi ostankin valmiin taimen luotto puutarhuri Petriltä.
Pyriksen Keijut saavat valoa ja pimeyttä sopivassa suhteessa ja mitä lie muuta  [:-)] Komeet ovat!


Pyriksen keijut saa vissiin erikoislaatuista rakkautta kun ne kukoistaa noin. Mutta niinhän Pyriksellä kukoistaa kaikki muutkin kukat, amatsonit ja se sininen köynnöskukka jonka nimea en just nyt muista. Kesällä oli parvekkeella. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #101 : 28.03.11 - klo:07:29 »

Kyllä on terhakat taimet Pyrikselllä  [:-)]
Itse eilen laitoin miinaköynnökset ja päivänsinet kasvamaan, ehkä hieman  [:-I] liian aikaisin mutta onpahan sitten iltaisin tekemistä ,kun selvittelen niitä köynnöksiä  :-))
Samettiruusut ja apinankukat saavat vielä odottaa ainakin huhtikuulle, eli siis perjantaihin [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #102 : 29.03.11 - klo:14:35 »

Mulle tuli tänään Kodin Kukista tekstiviesti että ovat laittaneet postiin mun tilaamat pistokastaimet. Ne siniset "Blue Sarah" verenpisarat ym. ihanuudet mitä tuli tilattua. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #103 : 30.03.11 - klo:11:15 »

Samettikukkia ja pari päivänsinen siementä kylvetty tänään. Mikäli oikein muistan, päivänsini itää, ei nyt ihan päivässä, mutta pari päivää saattaapi mennä.  [:-I] :-))
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #104 : 30.03.11 - klo:14:34 »

Päivänsini on kyllä nopea itämään ja siksi en vielä laita, koska niihin tulee liian helposti kehrääjäpunkkeja sisällä.

Chilin siemeniä laitoin 6 kpl:tta vuoden vanhoista siemenistä ja 2 on itänyt. Niillä kesti itäminen kauan, 18 vuorokautta.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.285 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.