Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kevätkylvöjä 2011  (Luettu 5260 kertaa)

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #120 : 16.04.11 - klo:09:28 »

"Muutama" taimi näyttää olevan.  [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #121 : 16.04.11 - klo:15:37 »

On piilossa viidakon... [:-)]



Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #122 : 16.04.11 - klo:17:10 »

Nyt saatte nauraa ihan rauhassa. Ja pitkään.  Näytän teille minun ihmekukat, jotka oon pannu multiin 31.1.   :-O    Ihan ovat nimesä verosia, ku vielä ovat hengissä mun käsittelyssä. Minun kasvatusmetodi on varmaan rienausta moisille ihanille kasveille.  [:-I]  Jostain syystä tuo oikeanpuoleinen heitti terhakat, ku puhuin ääneen siitä lassilatikanojan lootasta. (muistaako kukkaan, ku tiklas teki farkkuja ennenvanahaan, sillonku oltiin nuoria ja...?) Minä oon varmaan antanu niille liikaa tai liian vähä hoitoo. Kastellu liikaa, tai liian vähä, valottanu liikaa, tai liian vähä. Kaikkee liikaa tai liian vähä.  [:-I] Minä oon semmonen jokotai-ihminen. Jotka paremmin tuntee, ni tietää kyllä mistä puhun. Minussa on kaikkee liikaa. :-)) 

Keijunmekkoja oli kans 6 siemmentä, joista kahteen tuli sentin mittanen varsi ja millin mittaset sirkkalehet. Heistä en saanu kuvvaa, ku ees mikkään mikrofilmi ei ois niitä nähäny.  Heijän muistoaan oon tässä vaalinu. Heijät hauattiin hiljasuuessa alakuviikosta. On mulla vielä siemmeniä jälellä. Aattelin ottaa uuen riskin ja laittaa niitä istummaan ruukkuun. Ei sitä tiiä mitä saapi. Tavallisesta mullasta ei tykänny nuo edelliset vainaat. Jospa laittasin siihen sekkaan Tenhon hiekkaa. Ja siitä lootasta, ni tulis lannotus samalla. Ja sitten ne keijunmekot haisis jasmiiniriisille. Tuliskohan ihan uus risteytys?  :-))  :-)) :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 584
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #123 : 16.04.11 - klo:17:49 »

Kyllä on komeita taimia pönttöläisillä. Minun taimeni, JOS niitä olisi, olisivat samaa luokkaa kuin Marleenallakin  :-)). Tai vieläkin hennompia. Siksi minulla ei olekaan taimia. Jätän niiden kasvattamisen taitavammille.  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #124 : 18.04.11 - klo:07:40 »

Vautsi tuota Pyriksen viidakkoa,  [:-)] hyvältä näyttää  [:-)]
Marleenan taiemt on ihan toisinto mun keijunmekoista, jotka tosin edelleen sinnittelevät hengissä kituen  [:-I]
Ahkeraliisukat alkaneet jo nuppuja tekemään ja koulimista odottelee muutama kymmentä  [NUT] samettikukkaa  :-))
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #125 : 18.04.11 - klo:16:49 »

Mä varotin keijunmekon kasvatuksen vaikeudesta. Pyris on kyllä onnistunut. Mun kasvattamat kukkivat alkusyksystä ja siksi ostan taimena nykyisin. Ahkeraliisaa on nyt vissiin lähes viisikymmentä koulittuna. Ja tänään aattelin kelloköynnöksen kylvää vielä.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #126 : 18.04.11 - klo:16:54 »

Jos Pyris kylväis ruukkuun pieniä kiviä, niin sillä nekin nousis hienosti taimelle ja kukoistais, on se sellainen viherpeukalo [:-DD].
Mutta tottahan on että jos Suomessa kylvää jotain jo tammikuussa niin ei ne menesty, ainakaan ilman lisävaloa. Taimet vaan kittuuttaa jotenkuten hengissä mutta honteloina.

Mulla on nyt ollut jo pari viikkoa mullassa ne verenpisarat, miljoonakellot ja lumihiutaleet mitä tilasin taimimyynnistä. Eipä nekään ole juurikaan kasvaneet, mutta se on kai normaalia, ensin pitää juurtua ja sitten vasta alakaa kasvu. Toivossa elän!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #127 : 18.04.11 - klo:17:30 »

Jos Pyris kylväis ruukkuun pieniä kiviä, niin sillä nekin nousis hienosti taimelle ja kukoistais, on se sellainen viherpeukalo [:-DD].

Kiitos paljon.  [:-DD] Pitäisköhän testata...

Mutta tottahan on että jos Suomessa kylvää jotain jo tammikuussa niin ei ne menesty, ainakaan ilman lisävaloa. Taimet vaan kittuuttaa jotenkuten

Lisävalo oli se taikasana.  [:-)] Tuskin muuten olisi onnistunut.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #128 : 18.04.11 - klo:19:45 »

Näyttä sille, että tilaamani taimet kaikki selviävät. Verenpisarat latvoin ja elän toivossa, että nekin juurtuisivat. Pelakuusta kuivi monta lehteä, mutta ekaa uutta lehteä kasvattaa. Intiaaniminttu on selvästi kasvanut myös.
"Koputtaa puuta"
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #129 : 19.04.11 - klo:07:11 »

Eilen liotin kelloköynnöksen siemeniä ennen kylvöä ja siihenpäs lima ympärille tuli. Toivottabvasti nyt itävät paremmin, ainakin toisessa pussissa mainostettiin liuotuksen auttavan itämistä.
Mulla on yksi purkki johon kylvin jotain, aattelin et kyllä muistan ja nyt en muistakaan. [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #130 : 19.04.11 - klo:08:02 »

Mulla on yksi purkki johon kylvin jotain, aattelin et kyllä muistan ja nyt en muistakaan. [:-DD]

Voi kauheeta. Kuinka nyt kestät tämän jännityksen, kun et tiedä mitä on tulossa, ennekuin ekat taimet putkahtavat esiin.  :-O [:-DD]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #131 : 19.04.11 - klo:16:55 »

Mulla on yksi purkki johon kylvin jotain, aattelin et kyllä muistan ja nyt en muistakaan. [:-DD]

Voi kauheeta. Kuinka nyt kestät tämän jännityksen, kun et tiedä mitä on tulossa, ennekuin ekat taimet putkahtavat esiin.  :-O [:-DD]
Muistini palautui kun selasin siemenpusseja. Purppuravaulaa pitäisi siitä nouseman.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #132 : 19.04.11 - klo:16:56 »

Mulle tuli viesti että uudet pelargonintaimet olis postissa. Täytyy tänään hakea niin eivät taas mätäne.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #133 : 19.04.11 - klo:19:39 »

Mulle tuli viesti että uudet pelargonintaimet olis postissa. Täytyy tänään hakea niin eivät taas mätäne.
Siskoni sanoi, että älä vaan kastele niitä liikaa, juuri juurtumisvaiheessa mielummin kuivahkoa kuin märkää. Olen ollut hyvin varovainen niiden kastelussa. Kuoliko sun ekat kaikki pelakuut?
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kevätkylvöjä 2011
« Vastaus #134 : 20.04.11 - klo:09:47 »

Kaksi niistä aikaisemmista pelakuista oli oikeastaan kuolleita jo tullessaan, yksi on vielä hengissä jotenkuten, mutta uusia lehtiä ei ole vielä pukannut. Sitä en ole kastellut istutuksen jälkeen ollenkaan (siis silloin istuttaessa tietty kastelin).
Eilen hain postista uudet taimet ja ne oli oikein hyviä, pieniä tosin. Se on yleensäkin noiden pistokastaimien kanssa niin että ei saa liikaa kastella, juurtuvat paremmin kun juuret joutuu vähän hakemaan vettä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.122 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.