Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.1.2011 Maananantai  (Luettu 1664 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 10.1.2011 Maananantai
« Vastaus #15 : 10.01.11 - klo:10:56 »

Koirat kyllä löytävät sen heikon kohdan tarhasta, mistä pääsee karkuun. Meillä oli yksi ajokoira, joka meni tarhan katon kautta lipettiin. Sitä kun ei ihan joka päivä huomannut katsoa, oliko reiän alkua missään.
Meidän Serin siskolla oli sellainen vähän heikommasta verkosta tehty aitaus ja omistajat sanoivat, että se vain juoksi siitä läpi. En kyllä tiedä, miten se on mahdollista, mutta näin sanoivat.
Olisiko Vikellä vähän kotiväkeä ikävä?

Nautiskelin äsken teetä. Hyvää oli, kun laittoi sokeria ja maitoa joukkoon. Kun olin juonut, tuli mieleeni, että lapsena sanottiin, että teehen ei saisi maitoa laittaa. Minkähän tähden? Tietääkö joku? -Vai onko tämä ihan huhupuhetta?

Ai niin, Telkkisellä on taas kiva avatar  [:-)] -ja niin on Meselläkin  [:-)] -ja toki muillakin  [:-)], mutta se pistää silmään, kun joku laittaa uuden.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #16 : 10.01.11 - klo:11:13 »

Tammikuun linnuissa on 3 lintua tasapisteissä! Jos et ole vielä äänestänyt, tee se nyt! Joku selko tuohon tiukkaan tilanteeseen pitää saada  [:-DD]
http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=19660.msg508172;topicseen#msg508172

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 10.01.11 - klo:11:17 »

No maanantaita Lapistakin! Päivä alkoi taas koiran etsinnällä, Vikke oli taas karkuteillä. Ihme koira kun menee rautalankahäkistäkin läpi kuin tyhjää vaan. Vähän mä moitiskelin häntä. Sanoin, että jos vielä lähet niin se on sitten viimeinen kerta! Kattoi vähän pitkään ja nosti toista korvaansa  :-)). Oli kyllä nolon näköinen.
:-))
Huomenta.
Nollassa on mittari.  Ei ole enää puut niin kauniita kuin vielä eilen oli.
Ulkona tuoksuu helmikuun lopulle. [:-)]
Kauniita kuvia taas laitoitte.  [:-)]
Lintuja näkyy lentelevän.  Täytyypä käydä kiikaroimassa minkä merkkisiä ovatten.
Hyvää alkanutta viikkoa ja tätä päivää kaikille.  [:45]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 10.01.11 - klo:12:07 »

Huomenia. Onko Janin kuvassa Kuusamon Myllykoski?

Mulle tuli kevät yhdessä yössä:

Ja aamulla esikot esiin:

Taida tuo pöytäpatinkin poistaa [:-)]

Mukavaa maanantaita kansalle.
« Viimeksi muokattu: 10.01.11 - klo:12:13 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #19 : 10.01.11 - klo:12:18 »

Kuusamon Myllykoskeksi minäkin sitä muistelin. Sehän se on. Upea paikka näin talvellakin. Ei vain ole jaksanut lähteä koskikarojen perään vielä. Jotenkin talviväsy olotila. Kaamosmasennusta kait.

Nyt muuten tulee lunta ihan kivasti.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 10.01.11 - klo:12:30 »

Kävin putsaamassa auton ja yritin harjata portaat... jestas, miten raskasta ja takertuvaa tuo lumi on  [:-/]
Mulla on tylsää. Eikä mikään hyödyllinen tietenkään huvita tässä aikaa tappaessa. Lehdet, lasit ja metallit vein autoon ja nakkaan ne keräykseen, kun lähden liikkeelle.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 10.1.2011 Maanantai
« Vastaus #21 : 10.01.11 - klo:12:53 »

Äh, kai se on mentävä rapsuttamaan hampaidenvälejä ja valmistauduttava sinne suuhygienistille. Masentaa vaan jo etukäteen, kun taas tulee hirveä saarna ientaskuista ja tupakanpoltosta jne  [:´((]

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #22 : 10.01.11 - klo:13:21 »

Ihana kuva Janilta. Miten kaunis tuo Myllykoski on talvellakin. Me olemme siellä nyt käyneet jo muistaakseni kolme kertaa.
Ja hyvä niin kun nyt on tilanteet muuttuneet niin että taitaa pidemmät lenkit olla takana päin  [:´(]
Meillä ei vaan lumet putoa katolta vaikka jyrkkä katto onkin ja vettä satanut "kiitettävästi"  [:-/] . Ilmeisesti nuo tiilet pitävät tiukasti peitteestään kiinni.
Tänään muistin taas miten inhottavia nämä vesisateiset talvet ovatkaan. Linturuokinnat taas sotkuiset. Vaikka se lumen joka aamuinen putsauskin alkoi hieman tympiä, tämä on keljumpaa. Pelottaa että taudit lintuihin iskevät.

No, talvi kuitenkin vielä ja toivottavasti palaakin ruotuunsa.

Meillä seinän takana kuuluu poran ääni  (remonttia). Tänään koko päivän. Tulee ihan vanhan ajan hammaslääkäri mieleen yäääääkkkkk  [:67]
Hidas, jyngertävä, kovaääninen. Ja kipeääkin se mokoma teki.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 10.01.11 - klo:13:23 »

Kauniisti kukkii Marlen esikot  :-)). Toivottavasti ei enää sada lunta. Mistähän minä löytäisin tuollaisia esikoita?

Kaijalle tsemppiä kun joutuu hammashygienistille. Ei oo varsin kiva paikka  [:-(]

Voi kun tuli lapsuus mieleen, kun katselin toisesta ketjusta Tiinan avatarta  [:-)]. Tiina kirjoja tuli luettua silloin  [:-)]

Olen pessyt ja silittänyt apukeittiön verhot. Silitin myös keittiön kesäverhot. Sitten otin pölyt ja koirankarvat lattioilta vanhalla ikkunalastalla. On sitten niin viimmesen päälle hyvä siihen tarkoitukseen.

Olen Murun kanssa samaa mieltä, että ei suojakelit ole mukavia. Noita linnunruokintapisteitä juuri kanssa katselin, että ei kiva ei. Pikkupakkasta tänne kiitos, -eikä tuulta  :-))
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 10.01.11 - klo:13:30 »

Minusta nuo Marlen kukat näyttää enemmän santuilta ku esikoilta  [:-I] Mutta hyvin kukkiivat.  :-))

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011011012977703_ul.shtml  onnistuiskohan meillä tämmönen  :-))

Tässä otsikossa lukkee maananantai, vaan haitanneeko tuo mittään.  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 10.01.11 - klo:13:35 kirjoittanut Marleena »
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 10.01.11 - klo:13:41 »

Päevää! [:-)]

Mä en yhtään tykkää näistä loskakeleistä, pakkaset on talvella paljon mukavampia.

Vähän huolestuttaa meidän linturuokinnat Kolussa, kahteen viikonloppuun ei päästä siellä käymään [:-(] kun ensi viikonloppuna pidetään suursiivousta äidin luona ja seuraavana viikonloppuna on äidin 80-vuotissynttärit. Laitettiin kyllä ruokaa automattiin niin paljon että pitäisi riittää ja rasvatankojakin useampi, mutta silti on ainainen huoli kun ei pääse tarkistamaan tilannetta.

Toivottavasti Kaijalle ei ihan kauheaa saarnaa pidetä. Vaan asiaahan se suuhygienisti taitaa puhua, kuuluu ikään kuin hänen toimenkuvaansa. [:-)]

Miten ihminen voi olla tällainen hapapää [NUT], neljättä työpäivää mennään nyt ilman kahvimaitoa ja se alkaa jo hiukkasen hatuttaa! :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 10.01.11 - klo:13:57 »

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 10.01.11 - klo:14:00 »

Nautiskelin äsken teetä. Hyvää oli, kun laittoi sokeria ja maitoa joukkoon. Kun olin juonut, tuli mieleeni, että lapsena sanottiin, että teehen ei saisi maitoa laittaa. Minkähän tähden? Tietääkö joku? -Vai onko tämä ihan huhupuhetta?
Kysyn uudestaan, että oletteko te kuulleet, että teehen ei saisi laittaa maitoa, -Ja miksi ei?

Telkkinen oli myös laittanut tosi kauniin kuvan.  [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #28 : 10.01.11 - klo:14:20 »

Maanantai-iltapäivää. Loskakeliä maanteilla, mutta pitkän pakkaskauden jälkeen se ei harmita. Ihan kuin aamut olisi jo hivenen valjenneet. Kohta uskaltaa alkaa jo kevättä odottamaan.
Mun kone takkuilee internet-yhteyden kanssa, pätkii yhteyden parin minuutin tai parin tunnin välein, ei löydä modeemia ja välillä muutakin häikkää kuten blue screen.
En mä nyt enempiä, tai olishan sitä hölöpönpölöpönjuutajaata, mutta en nyt viitsi.

Parvekekukat näyttää paavalinkukilta.

Mesiksen viestiin
Jotkut juo teetä maidolla, mun lapsuudessa joku varotti, ettei kahviinkaan saa laittaa maitoa. Mä käytän kahviin maitoa, mies juo aina mustana.
Pitkästä aikaa ostin erilaisia teesekoituksia, ettei kahvi veis niitä yöunia, mutta en ole huomannut eroa.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #29 : 10.01.11 - klo:14:23 »

Kysyn uudestaan, että oletteko te kuulleet, että teehen ei saisi laittaa maitoa, -Ja miksi ei?

En osaa sanoa saako vai eikö. Itse juon harvoin teetä enkä laita maitoa.
Tämmöinen linkki esimerkiksi löytyy:
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/mausteinen-maitotee

Joten ei tunnu etteikö voisi laittaa.  [:-)]

Mir ennätikin jo vastata myös.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.082 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.