Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.1.2011 Maananantai  (Luettu 1671 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 10.1.2011 Maananantai
« Vastaus #45 : 10.01.11 - klo:20:23 »

Höh, sain facebookilta sähköpostia, että yksi ihminen haluaa olla kaverini, mutta sitä vahvistusta ei löydykkään mistään  [:-I] Poistikohan se ihminen jo ennen hyväksymistä sen kutsunsa  [?]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 10.01.11 - klo:20:38 »

Tuuuulista, mutta poutaista on ilma ulkosalla ja pakastunut päivän plussakelin jälkeen, nyt -1,1 astetta ja liukasta on jokapuolella, kieli keskellä suuta pitää liikuskella, ettei tee ilmalentoa. [:-I]

...ja sen jälkeen mahalaskua.  [NUT] Liukasta on, ja loppuviikolla vielä liukkaampaa, kun sää taas ennusteiden mukaan kylmenee.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #47 : 10.01.11 - klo:20:42 »

Onneks löysin tänään hiekoitushiekkaa ulkorakennuksesta. Kun putkimies jäi jumiin mun "parkkipaikalle" sillä kaameen isolla ja painavalla pakettiautollaan.

Ens se ei päässyt pihalta pois ja sit se ei päässyt pihalle takasin sisään, kun sillä välin, kun hää kävi ostamassa yhen varaosan, ajoi aura-auto iloisesti ohi, tehden lumivallin mun pihatien eteen. No, sit putkimies teki mun lumityöt. [:-I] [:-DD]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #48 : 10.01.11 - klo:21:04 »

Tuuuulista, mutta poutaista on ilma ulkosalla ja pakastunut päivän plussakelin jälkeen, nyt -1,1 astetta ja liukasta on jokapuolella, kieli keskellä suuta pitää liikuskella, ettei tee ilmalentoa. [:-I]

...ja sen jälkeen mahalaskua.  [NUT] Liukasta on, ja loppuviikolla vielä liukkaampaa, kun sää taas ennusteiden mukaan kylmenee.

... niin tai ilmalennon jälkeen häntäluun päälle pudotusta. [NUT]
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 10.01.11 - klo:21:33 »

Mesis mietti tuossa teen juontia maidolla. Olen lapsena kuullut samanlaisen väittämän, ettei teehen saisi laittaa maitoa. Syyksi silloin sanottiin, että siitä muodostuu sinihappoa, joka on myrkyllistä. En ole sen vuoksi lakannut laittamasta maitoa teehen  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #50 : 10.01.11 - klo:22:36 »

Mä olen kuullut tuon saman sinihappojutun kahvin suhteen. Liekö kovin vaarallista kuitenkaan...
Kirjattu

Titti

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jyväskylä
« Vastaus #51 : 10.01.11 - klo:23:08 »

Teestä ja maidosta yhdessä en tiedä mitään, mutta hyvää maanantaita  [:-)]
Ennätin kertomaan tälle päivälle (vai vuorokaudelle), että lunta tuli aamuyöstä katolta paljon ja kaikki n. 50 cm [?] En edes ehtinyt tänään luomaan mitään, kun olin kahvittamassa ihmisiä kesätyöpaikassani ja siitä suoriltaan kummityttöä hoitelemassa :-))
Lisäksi aura-auto oli kiltisti työnsi mukavan vallin tuohon portille. Mittari näytti +-0 joten taitaa mukavasti huomiseksi jämähtää kaikki tuolla pihalla  :-O
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 11.01.11 - klo:07:38 »

Titillä onkin sitten melekoinen urakka lumikasojen luonnissa  :-O.

Tee/maito-yhdistelmästä, että olen pääni puhki miettinyt, että miksi ei niitä saisi yhdistää, mutta sehän se oli tuo sinihappo. Olen nyt juonut vallan teetä, ja kyllä se on paremman makuista kuin kahvi, kun siihen laittaa maitoa ja sokeria sekaan.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #53 : 11.01.11 - klo:09:26 »

Jos teen ja maidon yhdistelmässä olis jotain vaarallista, niin kyllä siitä varmaan yleisemmin puhuttaisi ja ihmisiä varoiteltaisi, joten ainakin minä uskon että mitään haittaa maidon teehen laittamisessa ei ole. Itsekin joskus laitan maitoa teehen, varsinkin jos en ehdi jäähdytellä teetä ennen juomista tarpeeksi.

Kyllä aamu- ja päiväkahvitkin maistuis maidon kera ilhan hyvältä JOS VAAN OLIS SITÄ MAITOA! [:-/] [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 11.01.11 - klo:09:51 »

Kyllä aamu- ja päiväkahvitkin maistuis maidon kera ilhan hyvältä JOS VAAN OLIS SITÄ MAITOA! [:-/] [:-DD]
[:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 11.01.11 - klo:10:03 »

Etkös Tiina ole muistanut käydä aamulypsyllä?  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #56 : 11.01.11 - klo:10:06 »

[:-DD] No en oo muistanut lypsyllä käydä!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #57 : 11.01.11 - klo:10:29 »

Kyllä tuossa sinihappojutussa varmaan perää on, mutta luulen, että se koskee ainoastaa herkkävatsaisia henkilöitä, tai jos on jotain refluksitautia, liikahappoisuutta yms. Tainut vaan muodostua semmoiseksi "urbaaniksi legendaksi", jossa on aika paljon liioittelun makua.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 11.01.11 - klo:11:17 »

Tää on toinen yhdistelmä, josta jo penskana, parantolassa ollessani kerrottiin, että kaurapuuron kanssa täytyy käyttää maitoa.  Kaura kuulemma syö luustoa.
Kun parantolaan tuli uusi emäntä, niin kaurapuuro vaihdettiin erilaisiin puuroihin ja velleihin.
Samoin sellainen kerronta on, että hernekeiton  yhteydessä täytyis syödä kanamunaa jossain muodossa.  Siksi esim laitoksissa hernekeittopäivänä on pannaria.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 11.01.11 - klo:12:57 »

Kaarinin kertomia asioita en ollut kuullutkaan ennen. Aina oppii jotain uutta.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.058 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.