Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 13.1.2011 Torstai  (Luettu 1509 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 13.1.2011 Torstai
« Vastaus #15 : 13.01.11 - klo:11:23 »

Ootko kokeillut, ettei se vaan ole tekokukkanen  :-)). No, se oli vitsi. Ihana amaryllis.  [:-)]

Hienosti kyllä kukkii Tiinan atsalea. Minulla olisi jo kuollut.
Mulla ei kanssa menesty atsalea.  Joko kuolee kuivuuteen, tai märkyyteen.  [:-(]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 13.01.11 - klo:11:25 »

Kun toi mun atsalea tuntuu tarvitsevan kastelua, niin laitan haaleaa vettä syvälle lautaselle ja sitten annan kukan imeä siitä vettä niin paljon kun tarvii, en siis kastele ollenkaan sinne juurille enkä multaan. Melkein ruukun painosta tiedän milloin tarvii vettä antaa, mutta siis ainakin joka toinen päivä täytyy kastella.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 13.01.11 - klo:11:27 »

Jos atsalea vahingossa pääsisi kuivahtamaan, niin voi vielä yrittää upotuskastelua. Se voi joskus auttaa.

[:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 13.01.11 - klo:11:29 »

Mun mielestä amaryllis on kyllä nätimpi jos se ei kasvata sitä kauhean pitkää kukkavanaa, Kaarinilla on just tommonen nätti. [:-)]
Joskushan vana kasvaa niin pitkäksi että se on pakko tukea kun muuten koko helahoito kaatuu. Liika kastelu ainakin lisää sitä kasvua, joten amaryllistä ei kannata paljoa kastella. Joskus taisin jostain jopa lukea että sipulissa riittää kosteutta tarpeeksi että ei tarvis ollenkaan kastella.
Siksi ostinkin sellaisen, jossa kukat oli melkein sipulissa kiinni.  Myyjä kyllä sanoi jotain, ettei varret kasva korkeiksi, kun juteltiin.  Onkohan toi joku miniamis?  [:-DD]
Kahdesti olen kastellut, eli muutaman tipan antanut.  Mä olen kanssa kuullut, ettei sipulikukkia tartte kastella.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 13.01.11 - klo:11:32 »

Jos atsalea vahingossa pääsisi kuivahtamaan, niin voi vielä yrittää upotuskastelua. Se voi joskus auttaa.

[:-)]
Miten?  Eikö se kastu sit liikaa?  Vai tarkoittaako, ettei sit tartte kastella, ennen kuin on kuivahtanut ja sit taas upotetaan veteen?
On vähän samanlaista touhua kuin orkidean kanssa, jonka hoidon Pyris hallitsee myös.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 13.01.11 - klo:12:02 »

Tarkoittaa että jos vahingossa pääsee kuivahtamaan. Jos muistaa kastella normaalisti riittävän usein, ei upotuskastelu ole tarpeen. 
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 13.01.11 - klo:12:05 »

Tuossa veteen upottamisessa on se idea että multapaakku kastuu täysin ja kukan annetaan imeä siellä upoksissa vettä jonkun aikaa, se saattaa atsalean vielä pelastaa. Mutta sitten taas kastelua jatketaan normaalisti, ja mun kokemuksen mukaan ei kannata kastella juurille ja multaan, vaan imeyttää kasteluvesi jossakin lautasella tai vadissa.

Olisko kiva asua täällä [:-DD]

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/6479593
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 13.01.11 - klo:12:08 »

Mitähän tarkoittaa "erikseen määritelty pihanhoitovastuu"... [NUT] Lumityöt talvella ja ruohonleikkuu kesällä?  [:-DD]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 13.01.11 - klo:12:13 »

Aamulla puhuivat radiossa tuosta mökistä  [:-)] Riittäisi minulle yksinään, muttei ehkä koko meidän perheelle  [:-DD]

Nyt vaihdan työmaata tuonne parin kilsan päähän loppupäiväksi. Tutustumaan selvitettävän yrityksen toimintaan oikein kunnolla.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 13.01.11 - klo:12:18 »

Mitähän tarkoittaa "erikseen määritelty pihanhoitovastuu"... [NUT] Lumityöt talvella ja ruohonleikkuu kesällä?  [:-DD]

Näin se varmaan on. :-))

Sit ihan eri asiaa. Syöttekö te D-vitamiinilisää nyt talviaikaan? Tuosta D-vitamiinista kun taas niin kovasti puhutaan. Mä ihan äskettäin aloitin taas syödä sellaista kalkkitablettia missä on D-vitsku mukana.
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 13.01.11 - klo:12:18 »

Torstain keskipäivää  [:-)]
Kaunis aamun aloituskuva taas Janilta  [:5]
Upeta kukat Tiinalla ja Kaarinilla  [:-)]
Lunta satanut yhtäjakosiseti jo eilisestä illasta alkaen.  [:-)] Onneksi kotona on lumityöntekijä ja aina on piha ja tie aurattuna.  [:-)]  Aika soma pikku mökki on Tiinan laittamassa linkissä, vois kyllä tilanahtaus iskeä  :-)) :-)) Jospa tänään aloittaisi myös tämän vuoden uimassa käynnit.  [:-)] D-vitamiinia ei kyllä tule syötyä, varmaan kyllä pitäisi mutta en kuiteskaan syö..... [:-I]
Topakkaa torstain jatkoa kaikillensa  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 13.01.11 - klo:12:26 »

Torstaipäivää täältä kinosten keskeltä.Lunta on tullut aika reippaasti, että pihassa joutui ihan
kahlaamaan kun kaupassa käväisin.Ei ehdi huoltomiehet näköjään edes päivittäin lumitöitä tekemään.

Tiinan atsalea on rakkaudella annettu ja hyvällä hoidolla hoidettu kun vieläkin on kauniissa kukassa.
Samoin Kaarinin amaryllis on oikein hyvän näköinen edelleenkin. [:-)]

Minä syön D-vitamiinia talvella, oikeastaan sain ohjeistuksen jo silloin muutama vuosi sitten kun tämä
ranteeni murtui.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 13.01.11 - klo:12:35 »

Tiinan linkissä oleva mökki on ihan nätti, eikä sisältäkään pahan näköinen. Siinä on kaikki mitä tarvitaan yhdelle ihmiselle jolle ei ole kertynyt liikaa tavaraa.  [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 13.01.11 - klo:12:37 »

Mielenaurinkoista torstaita!

Päivän Positiivarit

TENAVAT TERÄVINÄ

Aava 6v oli lasten Zumba-tunnilla ja
ohjaajalla oli jonkin verran vatsa-
makkaroita. Aava kysyi tunnin jälkeen
äidiltään: "Oliko sun mielestä sillä
ohjaajalla vatsamakkaroita?" Äiti totesi
että kyllä niitä taisi olla, johon Aava
päätti: "Ei kerrota kennellekkään!" -Äiti

Perheessämme käytettiin kauan tietokil-
pailukysymyksenä kaksivuotiaan Sallan
pähkäilyä: "Mitä varten ei ole missään
tapauksessa?" Tätä on mietitty yli 30
vuotta, eikä vastausta ole löytynyt.
-Maire-äiti

:-))
« Viimeksi muokattu: 13.01.11 - klo:13:50 kirjoittanut Marleena »
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 13.01.11 - klo:12:37 »

Tässä tietopaketti D-vitamiinista. Jos tuo kaikki on totta, niin aika moneen asiaan näyttää D-vitamiini tai sen puutos meissä vaikuttavan.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.22 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.