Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 15.1.2011 lauantai  (Luettu 1319 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 15.1.2011 lauantai
« Vastaus #15 : 15.01.11 - klo:08:56 »

Huomenta  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #16 : 15.01.11 - klo:09:12 »

Huomenia.  [:-)]
Ompas kipakka pakkanen ulkosalla, -nyt -25 astetta  :-O  ei ne mun mielest ihan näin kylmää ennustelleet ja naapurikunnassa näyttää olevan
vielä kylmempää.  [:-I]
Ruokinnalla alkaa pikkuhiljaa vilkastumaan oravat ja pikkutiput saapuilevat aamuaterialle.
Kohta aamukupposelliset lämmikkeeksi, kun sisälläkin on aika viileetä +17,2 astetta. Joulukuusen nakkasen tänään ulos linnuille ja petivaatteetkin vois viedä pakkaseen tuulettumaan, hiukka muutakin siivoskelua ....

Leppoisaa talvista lauantaipäivää kaikille.  [:45] [:45] [:45]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 15.01.11 - klo:09:13 »

Huomenia. Nyt ne pilaa kauniin lumisen phamme keskustan ajamalla kaikki pihan lumet sinne, rumia kasoja nousee mutta lapset tykkää "vuoristokiipeilystä" [:-)] Tänään on äiti päivä [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #18 : 15.01.11 - klo:09:15 »

Huomenia!  [:-)]
Ulkona on äärettömän kaunista. Ja kylmää! -17 astetta.
Pasi on lähdössä töihin ja mulla on pöntt... siis pyykkipäivä. Niin ja rankkaa reissuvalmisteluhommaa muutenkin; pitää ladata kameroiden akkuja ja tyhjätä muistikortteja ja alkaa kerätä kamoja hiukan kasaan!  :-))

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #19 : 15.01.11 - klo:09:16 »

Nyt -27,5

Jos vähäsen ulkovaatetta päälle ja kauppakierrokselle [:42] [:59]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #20 : 15.01.11 - klo:09:21 »

Huomenta Lapista! -25.4 Oho onpa kylmää Jarmollakin. Pakko lähteä lämmityskeikalle ja lemmikkien ruokintareissulle.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #21 : 15.01.11 - klo:09:56 »

Lauantai huomenta! [:-)]
Täälläkin kirkas taivas ja aurinko nousu suunnassa jo. Tyyntä on.
Mittarissa yön alin lukema oli -22,9 astetta ja nyt -20,6 astetta.

Aamupäivän kaffeet toivottavasti piristää. [:26]
Niin kovanlaista pakkasta, ett varmaankin sisätiloissa menee tämä päivä.

Iipan kuva on kaunis! [:-)]

Hyvää lauantaita toivotaan kaikille!   [:45]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 15.01.11 - klo:09:57 »

Aamua  [:-)]
Kaunis pakkasaamu ,-22 näyttää ulkoittari ja aurinko paistelee kauniisti. AAmulenilä käväisin jo kuuden jälkeen postinhakureissulla ja hieman nipisteli naamaan pakkanen  [:-)] Kohta kunnolla päälle ja ulos jotain pientä puuhastelemaan jospa vaikka ovikransiin vääntäisi, ku mies on koivuja kaatanut urakalla viie viikot [:-)] Voi kökkö mun keijunmekon siemenet ei ole vielä tulleet, mut pari vanhaa juurakkoa kyllä on tuolla navetan kätköissä, oisohan niissä vielä henki  [?] Täytyy tarkistaa  [:-)]
Lupsakkaa lauantain jatkoa kaikille  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 15.01.11 - klo:10:29 »

Millonkas te Kaija lähdette reissuun?
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #24 : 15.01.11 - klo:10:38 »

Huomenta  [:-)]
Kovin on kylymää;  -27,6o ja sisällä +15,8o.
Nyt hellassa ja uunissa tulet,kohta rupee tarkenemaan.
Lokoisaa lauantaita pönttöihin.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 15.01.11 - klo:10:41 »

Lauantai aamupäivää.Upea aurinkoinen pakkassää on meillä.Tosin vain teidän lukemiin verrattuna aika lämmintä -16.

Kaunis posliinikukka kuva Iipalta. [:-)]

Tämän aamun ensimmäinen musiikki kappale kun radion aukaisin oli tämä

DREAMER
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 15.01.11 - klo:10:46 »

Huomenta.
Aurinko taitaa tänään paistaa, kun puidenlatvohin kuultaa jo.  Asteita on -17.
Pikkasen, tai oikeastaan paljon risoo, kun eilen lohkes hammas.  Syödä narskutin porkkanaa ja sit myöhemmin purkkaa.  Ei tarvinut kauaa jauhaa purkkaa, kun siihen tarttui hampaan palanen.  [:-/]  Mielestäni ainakin Jenkkipurkat on normaalia sitkeämpiä, kuin ennen.  Eihän niistä saa enää pallojakaan tehtyä.
Tässäkuussa on onneks hammaslääkärille aika.  Ei tartte kauaa kärvistellä rikkinäisen hampaan kanssa. [:-)]
Pyris, se kukka, jonka annoit Pertunmaalla, ei jaksanut levitä.  Vaihdoin toiseen purkkiinkin, mut suuttui vaan siitä ja kuihtui pois.  [:-(]
Leppoisaa päivää kaikille ja aurinkoa.  [:45]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 15.01.11 - klo:10:48 »

Millonkas te Kaija lähdette reissuun?

Aikaisin torstaina... Tällä lomalla mä haluan enemmän levätä ja vähemmän linnustaa.  [RULES]  Mä olin ihan sipissä Goan reissun jälkeen, kun siellä ei saanut edes päikkäreitä ottaa; Duracell-pupun mielestä lomalle ei lähdetä nukkumaan, HUOKS!  [:-DD]
Eli ihan jos pari kertaa käydään Abukossa ja Lamin Lodgessa (sopii myös linnuttomille matkakumppaneille) ja läheisessä Bijilossa (sekin sopii koko porukalle) ja sitten vähän Tanjissa ja Tujeringissä... niin ja BATELEUR eli liitokotka mua vähän kaivelee, kun edellisellä reissulla en lähtenyt iltapäivän helteessä savannille vaan palasin hotellille ja Parus M ja Pasi ja Kim kävi bongaamassa tän  [:´((]

Viime kertainen opas, Pa Jallow, oli kuulemma Pasille heittänyt Facebookissa, että jossain Bassessa olisi (muka) nähty joku Carmine Bee Eater, eli punamehiläissyöjä, joka olisi ehdottomasti hyvä laji ja samalla reissulla voisi saada viimeisen puuttuvan kinksun ja krokotiilinvartijan. Mulla on kyllä sellainen olo, että meitä vaan yritetään houkutella kalliille yön-yli-retkelle.  [:-DD]
Kahteen pekkaan ei viitsi kauemmas lähteä, sillä noi retket on todella kalliita. Verrattuna Goaan. Ja Gambian yleiseen hintatasoon  [:-/]

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 15.01.11 - klo:10:54 »

Minun ystäväni kotiutui juuri äsken Vietnamin matkalta ja sen verran ollaan reissukuulumia vaihdettu, että yksi
antibioottikuuri on matkalla nautittu eli ripuli taas vei sängyn pohjalle kuten edelliselläkin reissulla Gambiassa.
Että vähän matka meni sen suhteen pilalle.Mutta paljon oli nautintoakin ja elämyksiä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 15.01.11 - klo:11:01 »

Minun ystäväni kotiutui juuri äsken Vietnamin matkalta ja sen verran ollaan reissukuulumia vaihdettu, että yksi
antibioottikuuri on matkalla nautittu eli ripuli taas vei sängyn pohjalle kuten edelliselläkin reissulla Gambiassa.
Että vähän matka meni sen suhteen pilalle.Mutta paljon oli nautintoakin ja elämyksiä.

Meidän kaverit palasivat pari päivää sitten myös Vietnamista; olivat linturetkellä pari viikkoa. Iilimatosukista huolimatta toinen oli saanut pohkeeseen iilimadon tekemän reiän, mutta muuten kaikki oli ihan ok!  [:-)]

Kummallakaan Gambian reissulla ei olla saatu vatsavaivoja. Viimeksi Parusin kaverilla Annella oli noin vuorokauden mittainen vatsatauti, jonka mä uskon tulleen 50-v synttäreillä nautitusta Irish Coffeesta... käytiin ruoan jälkeen lähibaarissa ottamassa sellaiset, ja musta tuntuu, ettei siellä kauheesti putsata kermavaahtopurkkien suuttimia ja olisko Annelle sattunut eka töräys siitä? No, olishan se pitänyt oikeesti tajuta jo etukäteen, että kermavaahto kuuluu sille listalle, mitä ei kannata tuollaisessa paikassa kokeilla  [:-I]
Omalla hotellilla mä olen syönyt hyvällä halulla kaikki salaatit ja niiden kastikkeet, majoneesipohjaisetkin. Ainoa, mihin mä en koske, on raa'at katkaravut. Ne on monessa maassa nopein tie sairaalaan tiputukseen!  [:-(]

Sivu luotiin 0.107 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.