Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 28.1.2011  (Luettu 636 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Perjantai 28.1.2011
« Vastaus #15 : 28.01.11 - klo:11:09 »

Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 28.01.11 - klo:11:16 »

Mielenaurinkoista Perjantaita!

Päivän Positiivarit

TENAVAT TERÄVINÄ

Tyttäremme Mia (5v) oli päivähoidossa
saanut flunssan oireita. Isä kokeili
avuksi Mynthon-pastillin puolikasta.
Tyttö vieroksui makua ja tokaisi:
"Alkoi kylmästi tuuleen suussa!"
-Matti

Asumme talvet Las Palmasissa. Eräänä
päivänä kuljin rannan kävelykatua kun
suomalainen isä järjesteli perhettään
valokuvaan palmun alle. Sanoin, että
voin ottaa kuvan, niin hänkin pääsee
mukaan. Otin kuvat ja juteltiin vähän
aikaa. Jatkoin matkaani ja kuulin
takaani kirkkaan lapsenäänen: "Aika
hyvää suomea!" -Liisa
 :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 28.01.11 - klo:11:32 »

Marleenan lastenjutusta tuli mieleeni, että tänäaamuna kun oltiin Veran kanssa lenkillä, nuori äiti tuli pienten lasten
kanssa vastaan, ja lapsi kysyi kirkkain silmin äidiltään, että äiti onko tuo se koira jonka kakkaa on tuossa ja tuossa kohtaa.
Äiti meni vähän hämilleen ja selitti, että koirat tekee pissat ja kakat ulos...

Minä vastasin, että ei se ole tämä koira jonka kakkaa on maassa.Tämän koiran kakat on minulla pussissa ja näytin
pussia ja kerroin, että vien ne vähän matkan päässä olevaan roskikseen.Sanoin, että tämä täti ei koskaan jätä koiran
kakkoja maahan, että aina vien ne roskikseen.Lapsi oli niin tohkeissaan, kun rupesi äidilleen kertomaan, ettei se olekaan
tuo koira joka kakkaa maahan, että täti laittaa koiran kakat roskikseen.Ehkä nyt muistaa, ettei me kaikki olla niitä välinpitämättömiä [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 28.01.11 - klo:11:39 »

Telkkinen on hyvänä esimerkkinä muille. Minäkin totuin kaupungissa asuessani kakkojen (siis mitenkähän tuo kakka taipuu, että ei luulla että puhun kakosta  :-))) korjaamiseen, että täälläkin minulla on lenkillä ollessa se pienin lasten lapio mukanani, jolla heittelen kakat metsään.

Kivat lasten jutut, joista minulle tuli mieleeni eilinen satuhäät. Katsoitteko lasten käytöstä kirkkomaalla ja kirkossa? Pahaa teki. Tosin noin ison lapsilauman kaitseminen on vaikeaa.

Kaarin, viiksitimali on minunkin mielestäni tosi kaunis lintu. Minulla on sellainen taustakuvana.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 28.01.11 - klo:11:42 »

Marleenan lastenjutusta tuli mieleeni, että tänäaamuna kun oltiin Veran kanssa lenkillä, nuori äiti tuli pienten lasten
kanssa vastaan, ja lapsi kysyi kirkkain silmin äidiltään, että äiti onko tuo se koira jonka kakkaa on tuossa ja tuossa kohtaa.
Äiti meni vähän hämilleen ja selitti, että koirat tekee pissat ja kakat ulos...

Minä vastasin, että ei se ole tämä koira jonka kakkaa on maassa.Tämän koiran kakat on minulla pussissa ja näytin
pussia ja kerroin, että vien ne vähän matkan päässä olevaan roskikseen.Sanoin, että tämä täti ei koskaan jätä koiran
kakkoja maahan, että aina vien ne roskikseen.Lapsi oli niin tohkeissaan, kun rupesi äidilleen kertomaan, ettei se olekaan
tuo koira joka kakkaa maahan, että täti laittaa koiran kakat roskikseen.Ehkä nyt muistaa, ettei me kaikki olla niitä välinpitämättömiä [:-)]
10 pistettä ja papukaijamerkki telkkiselle!  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 28.01.11 - klo:11:44 »

Kaarin..kivahan näitä merkkejä on vastaanottaa,  :-)) mutta kyllä tämä siistinä ympäristön pitäminen pitäisi olla
ihan itsestään selvyys meille kaikille.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 28.01.11 - klo:11:52 »

telkkinen, ei ole täällä ainakaan.  Nyt on vielä suht'koht puhdasta, mutta keväällä...
Aiheesta olen aikaisemmin keväisin mielipiteeni sanonut, joten ei siitä sen enempää.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 28.01.11 - klo:11:56 »

Joo kyllä minäkin täällä aika outo lintu olen, kun toimin näin.On meitä onneksi muutama muukin jotka
hoitavat koiriensa jätökset roskikseen.

Katsoiko kukaan tätä ohjelmaa.Minäkin ihan sattumalta rupesin katsomaan kun ei nukuttanut eikä oikein
muutakaan tv:stä tullut.
Kyllä kävi taas koiraa sääliksi..kun jotkut ottavat vähän kuin rekvisiitaksi näitä pieniä.
ehkä jotain 22 minsaa kun on ohjelmaa jäljellä siellä tätä herkkää koiran omistamista näkyy.

http://www.ruutu.fi/video?vt=video_episode&vid=286740
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 28.01.11 - klo:12:04 »

Tosi säälittävää  [:-(]. Koiraparan oli varmaan kuumakin, kun vaatteet päällä oli siellä lamppujen paahteessa.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 28.01.11 - klo:12:11 »

Sain kortin Gambiasta. [:-)]
Ihmettelen, kun kortin  lähettäjien nimet oli peitetty liimapaperilla. [:-I]
Kortti oli postitettu 21.1.  Meneekö perille tuloon nuin kauan aikaa?  Mitä mieltä olette?
Joillekin lähettämilleni joulukorteillekin oli tehty samoin.  
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 28.01.11 - klo:12:21 »

Kivat lasten jutut, joista minulle tuli mieleeni eilinen satuhäät. Katsoitteko lasten käytöstä kirkkomaalla ja kirkossa? Pahaa teki. Tosin noin ison lapsilauman kaitseminen on vaikeaa.

Jostain syystä satuhäät menee nykyään joka viikko ohi. Pitää varmaan Areenasta katsoa, kun niin paljon puhutti täällä työpaikan aamukahvilla. Oli nainen kuulemma ainakin meidän kylältä.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 28.01.11 - klo:12:24 »

No jopas oli Tiina kohdannut tylyn taluttajan  :-O
Kerran ärähdin nuorisolle, kun olivat vallanneet tien koko sen levyydeltä ja tuntui, että yksi poika ihan tahallaan peruutti kävellen minun ja koirien eteen, niin sanoin, että ettekös te osaa ollenkaan väistää  [?] Huusivat perään, että osataan. Mutta eivät sit vissiin viitsineet.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 28.01.11 - klo:12:30 »

Tiinan kertomaan, että näitä riittää ja joskus voi saada sellaisen haukkuryöpyn silmilleen ettei edes sellaista osaa kuvitellakaan.
Kyllä itse ainakin pidän huolen ettemme kenenkään tiellä ole ja jos joskus ei ehdi remmillä Veraa pois edestä viedä osaan kyllä
anteeksi pyytää.Harvoin niin onneksi sattuu.Sitä on oppinut kulkemaan silmät selässäkin eli kaiken aikaa tarkkailee ymprärilleen
ettei mitään haavereita pääse sattumaan.
On minullekin kerrottu, että joku huomautti koiran omistajalle juuri näistä kakkakasoista kun omistaja jätti isot läjät jalkakäytävälle..
sieltä oli tullu veetä ja peetä ja jopa sellaista tekstiä, että päästän koirani irti ja puretan sillä sinut.Että aikamoista käyttäytymistä
jota itse jaksan ihmetellä aina vaan kun asiat voisi hoitaa todella diplomatiaa käyttäen. [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 28.01.11 - klo:12:38 »

Kivat lasten jutut, joista minulle tuli mieleeni eilinen satuhäät. Katsoitteko lasten käytöstä kirkkomaalla ja kirkossa? Pahaa teki. Tosin noin ison lapsilauman kaitseminen on vaikeaa
Juu katsoin.  Onkohan perheessä sellainen kasvatus, ettei lapsia "ojenna", kuin biologinen isä?
Kiellot ja käytöstavat ois voinut jo sanoa painavalla äänellä kotona, eikä uhkailla paikanpäällä. 
Helppohan mun on mennä nuin isoa lapsilaumaa ojentamaan! [;-)] 
Jotenkin tykkäsin vanhemmista, varsinkin äidistä.  Oli topakka nainen. 

Nyt täällä paistaa aurinko.   :-))
Täytyy ottaa murua rinnan alle ja mennä sen jälkeen ulos.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 28.01.11 - klo:12:43 »

Sori nyt kun mä sekoilen, luulin että tää mun viesti tuli väärään ketjuun [:-/] ja kerkesin sen jo poistaa, ja sitten huomasin että ihan oikeassa paikassahan se oli.  [:-DD] Eli tämä on se viesti mihin muut tuolla aiemmin viittaa.

Tämä ei nyt liity tähän "kakka-asiaan" :-)) mutta kun oli puhe että koiranomistajia on monenlaisia niin kerron tämän.
Olin viime lauantaina menossa äidin luo aamusta ja mulla oli iso kori toisessa kädessä ja kassi toisessa kädessä, kun oli niitä juhlajuttuja vietävänä. Mua tuli jalkakäytävällä vastaan nainen jolla oli kaksi isoa koiraa hihnoissa. Nainen päästi koirat ihan suoraan minua kohti ja toinen rupesi nuuskimaan minua. Sanoin että hei pidäpäs koirat niin ettei ne pääse haistelemaan minua kun en tykkää siitä. Nainen sanoi minulle hyvin yksioikoisesti että no väistä sitten, hehän ovat tässä menossa kotiin ja minä olin kuulemma tullut heidän eteensä :-O. Mistäpä minä olisin voinut siinä tilanteessa tietää mihin he ovat menossa, eikä sillä kyllä minun mielestäni ollut asiaan mitään vaikutusta. Kyllä fiksu koiranomistaja katsoo ettei koira ryntää suoraan jonkun vastaantulevan luokse haistelemaan vaan pitää koirat hallinnassa ja vasta sitten jos vastaantulija jotenkin ilmaisee että koirat saa tulla lähelle niin sitten vasta antaa tulla. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.178 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.