Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 1.2.2011 tiistai  (Luettu 861 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 1.2.2011 tiistai
« Vastaus #15 : 01.02.11 - klo:10:53 »

No onpas Tiinan äitiä auttanut oikea herrasmies ja todella kanssaeläjistä välittävä ihminen  [:5]
Todella esimerkillistä ja hienoa toimintaa  [:-)]

Lähdenpä nyt syömään  [:-)] Sitten takas työn pariin.
Eilen juttelin opintosihteerin kanssa ja hän kovasti tsemppasi minua, että valmistuisin jo kesäkuussa.
Se tietäisi sitä, että diplomityö pitäisi olla valmis toukokuun alkupuolella, mutta katsotaan nyt miten tämä etenee.
Tällä hetkellä näyttää ihan hyvältä, mutta eihän sitä koskaan tiedä mikä jumi tässä vielä iskee. No, kerkeehän sitä valmistua
vielä elokuussakin (ja vielä myöhemminkin), mutta malttamaton kun on  :-))
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 01.02.11 - klo:11:03 »

Huomenta.
Aika harvassa mielestäni on nuin sydämellisiä immeisiä, josta Tiina kertoi.
Nykyisin auttajat pelkää, jos sattuvat auttamaan väärin autettavaa.  Joutuvat maksumiehiksi, niin kuin hiljattain tapahtui.
Ihana immeinen osui pelastamaan Tiinan äidin.  Oli kiva lukea tuota juttua.  [:-)]
Täällä paistaa aurinko kirkkaasti.
Iloista mieltä kaikille.  [:45]

mä odotan kevättä ja  [:9] syystä, että Minnilässä alkaa taas "tapahtua". :-))  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 01.02.11 - klo:11:08 kirjoittanut Kaarin »
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 01.02.11 - klo:11:26 »

Aurinkoista tiistaipäivää.Upea keli on ja ulos tekisi mieli.Vaan kunto on nyt sellainen, että sänky kutsuu.
Vähäksi aikaa tähän koneelle istahdin, ja luen päivän ketjun ja sitten taas oikaisen sänkyyn.

Hienoa, että Tiinan äidin kohdalle osui tälläinen välittävä ja huolehtivainen lähimmäinen.Siinä olisi voinut
huonostikin käydä, että äiti olisi palelluttanut itsensä pahoin ja joutunut vaikka sairaalaan. (tiedän tälläisenkin tapauksen).
Kyllä tälläisestä asiasta saa kirjoittaa ja pitkänkin tarinan, että Tiina ei mitään sori pyyntöjä tarvitse esittää ainakaan
minun mielestäni.Päinvastoin voimme kiittää kaikki tälläistä auttajaa joka on tehnyt näin paljon asian eteen.Että vielä
tuli Tiinan työpaikallekin juttelemaan ja kertomaan miten kaikki oli tapahtunut.Halaus tälläiselle ihmiselle  [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 01.02.11 - klo:11:37 »

Telkkinen kirjoitti: Kyllä tälläisestä asiasta saa kirjoittaa ja pitkänkin tarinan, että Tiina ei mitään sori pyyntöjä tarvitse esittää ainakaan
minun mielestäni.

Todellakin, enemmän sais uutisoida tuollaisista tapahtumista, josta Tiina kertoi.  Jospa ihmisten auttamishalu heräis.  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #19 : 01.02.11 - klo:11:46 »

Niin,. tuo auttamishalu. Hieno tarina Tiinalta!

Itse yllätin itseni eräänä päivänä täydellisesti. Kaupassa oli vanha mies rollaattorin kanssa. Hän yritti epätoivoisesti saada raskasta reppuaan selkäänsä. Ei onnistunut.
Menin aivan spontaanisti hänen luokseen ja autoin repun selkään ja niin pääsi mies jatkamaan matkaansa.
Tämä auttamishalu ja toisten huomioiminen on tullut tuon sairastelun jälkeen. Paremmin huomaa ja tajuaa toisten avun tarpeen nyt.
 [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 01.02.11 - klo:11:55 »

Minulle auttaminen on aina ollut ihan itsestään selvyys.Ja osaan ottaa myös itse sitä vastaan..siis apua tarvittaessa.
Teinhän vapaaehtoistyötäkin lähes 15 vuotta..ja nyt pienimuotoisesti edelleenkin.
Tämä Pave Maijasen kappale on lähellä sydäntäni ja ajatusmaailmaani..

http://www.youtube.com/watch?v=27pgO-9RBUc
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 01.02.11 - klo:12:07 »

Hieno ihminen sattui Tiinan äidin kohdalle [:5]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #22 : 01.02.11 - klo:12:23 »

Tiinan tarinan herrasmiehelle hatun nosto!
On vaikea mennä auttamaan. Mä kerran nuorena pidin Somerolla S-kaupan väliovea auki vanhalle mummolle. Mummo oli huterassa kunnossa ja kaatui siihen tuulikaapin sivussa olevaan ikkunaan ja alkoi vuotaa verta. Mä olin tietty ihan paniikissa ja tunsin itseni syylliseksi: jos en olisi avannut ovea, mummeli olisi avannut sen itse ja saanut tukea oven kahvasta... Kassajonosta onneksi syöksyi paikalle sairaanhoitaja, joka otti tilanteen hallintaan. Mä olen sen jälkeen pelännyt hauraita mummeleita :(

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 01.02.11 - klo:12:36 »

Kunpa tuollaisia ihmisiä, jollainen sattui Tiinan äidin kohdalle, olisi enemmän. Hieno teko, kertakaikkiaan.  [:5]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 01.02.11 - klo:12:39 »

Huomenta! Täällä on pilvistä, eikä vielä kiire altaalle/rantaan. Löusin eilen Nora Robertsin kirjan, ja sen kanssa meni hiukan myöhään!
Pasin lisäksi toisellakin porukasta oli vatsavaivoja, ja me hiukan epäillään tän itskun irtojäätelöä, joka tietty kuuluisi kiellettyjen aineiden listalle. Nyt cappuccinoa ja kokista. Hotellin sapuskat alkaa jo kyllästyttää ja mä jätin joka-aamuiset 2 palaa paahtoleipää ja paistetun munan/munakkaan väliin tänään. Tahtoo ruisleipää, suolaista metukkaa, suolakurkkua ja valion jugurttia ;)

Mukavaa se on tämä velttoilukin. Aamupalan jälkeen altaalle, sitten lounas, suihku, päivälepo, illallinen, pari drinksua ja kämpille. Tästä ei siis saa matkakertomusta aikaan ;€

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 01.02.11 - klo:12:42 »

Mielenaurinkoista Helmikuuta!  :-))

Mukavaa kun on sattunu avulias ihminen paikalleen
ja pelastanu Tiinan äidin talteen.  [:-)]

Joskus tuntuu, että ihmisillä on niin kiire, että jää
keppien kans pyörimään piruettia, niinku sarjakuvissa,
kun joku vauhilla ohittaa liian likeltä.  [:-DD] Kai ne ei
tajua, että voi kaatua. Ei niitä keppejä huvin vuoksi
mukana kuljeteta.  [:-I]

Päivän Positiivarit:

TUNNISTUS

Työssäni lastentarhanopettajana juttelin
eskarilaisten kanssa syksyisistä metsän
antimista. Kyselin lapsilta arvoituksia
ja olin mielestäni keksinyt hyvän tatti-
aiheisen kysymyksen: "Mikäs se on semmoinen
pikkuinen ukko, joka seisoo metsässä suuri
hattu päässä?" Hetkeäkään miettimättä reipas
eskaripoika vastasi: "PIENI METSÄINSINÖÖRI!"
-Satu

:-))

Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 01.02.11 - klo:12:43 »

Tiinankin apua on tarvittu! Eilen aamulla Tiina oli ekana mielessä, kun piti saada selville, viekö kefalex-penisilliini Malaronen eli malaria-lääkkeen tehon! Tieto tuli niin nopsaan, että kerkisin napata lääkkeen ennen aamupalaa. Me matkustetaan niin kevyesti, ettei muka lääkkeiden ohjelappujakaan voi ottaa mukaan... Täytyy varmaan ensi kerralla olla fiksumpi?

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #27 : 01.02.11 - klo:12:53 »

mä odotan kevättä ja  [:9] syystä, että Minnilässä alkaa taas "tapahtua". :-))  [:-)]

[:-DD] Toivossa on hyvä elellä  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 01.02.11 - klo:12:55 »

Katos Minni, mä kävin sun pihassas...

[:-DD]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #29 : 01.02.11 - klo:13:01 »

[:-DD]

Kiva kun teet lumityöt  :-)) [KIPPIS]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.064 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.