Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 8.2.2011  (Luettu 856 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 8.2.2011
« Vastaus #15 : 08.02.11 - klo:10:19 »

Mutta eikös vaan lumityöt ole paljon kivampia kuin kesällä nurtsin leikkuu?

EI!  [:-(]
Nurmikon leikkaaminen on ainoa homma, joka on kokonaan Pasin vastuulla. Mä olen ihan periaatteesta kieltäytynyt, vaikka se on salakavalasti yrittänyt maanitella mua kokeilemaan  [:-DD] uutta kaunista leikkuria. Sisähommista mä teen melkein kaiken, lumitöistä vähintään puolet. Antaa nurmikon rehottaa!  [:-DD]
Takapihan nurmikko onkin niin sammaleinen, ettei se juurikaan kasva. Eipä se tuo Pasi montaa kertaa nurtsia ajanut viime kesänä  [:-I]
Meillä on vielä hankala rinnetontti, joka on toiselta puolelta porrastettu niin, että leikkuria joutuu aina nostamaan. Muutama pläntti on tosi pieniä. Niihin pitäisi nurtsin sijaan istuttaa jotain maanpeittohavua tms.

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 08.02.11 - klo:10:24 »

Mielenaurinkoista tirstaita!  [:-)]

Päivän Positiivarit:

ISOMUMMIN HIEKKALAATIKKO

Olin kävelemässä kolmevuotiaan
tyttärentyttäreni Isabellan kanssa.
Oli kesä ja kuljimme palvelutalon
ohi ja näimme kun vanhukset istuivat
ulkona. Isabella sanoi vakavalla
naamalla, että kun sinä kuolet ja
me käymme sinun haudallasi, niin
näemme kun hiekka heiluu, kun sinä
siellä naurat. -Nauru pidentää ikää

:-))

TENAVATRIVIA

Mitä lapsi tarkoittaa kun hän sanoo

1. Putkikalja = vesi
2. Suuhiki = jano
3. Tenuantti = deodorantti

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 08.02.11 - klo:10:27 »

Mutta eikös vaan lumityöt ole paljon kivampia kuin kesällä nurtsin leikkuu?

EI!  [:-(]
Nurmikon leikkaaminen on ainoa homma, joka on kokonaan Pasin vastuulla. Mä olen ihan periaatteesta kieltäytynyt, vaikka se on salakavalasti yrittänyt maanitella mua kokeilemaan  [:-DD] uutta kaunista leikkuria. Sisähommista mä teen melkein kaiken, lumitöistä vähintään puolet.Antaa nurmikon rehottaa!  [:-DD]
Takapihan nurmikko onkin niin sammaleinen, ettei se juurikaan kasva. Eipä se tuo Pasi montaa kertaa nurtsia ajanut viime kesänä  [:-I]
Meillä on vielä hankala rinnetontti, joka on toiselta puolelta porrastettu niin, että leikkuria joutuu aina nostamaan. Muutama pläntti on tosi pieniä. Niihin pitäisi nurtsin sijaan istuttaa jotain maanpeittohavua tms.
Sinä olet osannut hyvin ajaa asiasi  :-)). Minä teen sisähommista kaikki, lumitöistä kaikki, ja nurmikoista ajan takapihan, joskus jopa etupihankin. Pitäiskös minunkin ottaa tämä asia käsittelyyn  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 08.02.11 - klo:10:31 »

Olettekos huomanneet, että google on tosi hieno. Ollaan ihan kuin sukellusveneessä, ja kun oikealta ohjaa siitä tapista, pääsee pohjalle ja pinnalle  :-))
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 08.02.11 - klo:10:32 »

Niin, Mesis, sun pittää pittää YT-neuvottelut. Jos ei tahti muutu, niin meet istumalakkoon.  :-))  Kaija on ollu valppaana AY-asioissa.  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 08.02.11 - klo:10:43 »

Pikkasen muuten nauratti viime yönä, kun Otso oli lähtenyt omasta sängystä liikenteeseen ja kuulin, kun se huuteli jotain. Menin olohuoneeseen, niin Otso vaan juoksee jotain öööööööööööööööö huutaen ja menee keittiöön. Siellä havahtuu, kun tulen perästä, ja ihmettelee, että mites olen tänne joutunut  [:-)] Muuten sängystä nukutaan ihan hyvin, mutta joka yö käydään kerran seikkailulla.

Ei ole ruohonleikkuuta eikä lumitöitä. Onhan se ihan kivaa niinkin, mutta kyllä silti kaipailen omaa mökkiä. Mutta mielellään vähän syrjempää, että ruoho saa rehottaa ja lumetkin olla vaikka keskellä pihaa kasassa ilman, että naapurit siitä valittaa  [:-)] Jari on kyllä ilmoittanut, ettei aio koskaan osallistua haravoimiseen, koska silloin on syysmuutto parhaillaan ja pitäisi vaan haravan varressa kökkiä. No tuskin meillä muutenkaan haravoitaisiin muualta kuin kriittisistä paikoista.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 08.02.11 - klo:10:54 »

Tiistai tervehdys. Nyt voisi viettää epävirallista Pyryn päivää, sillä senverran sitä lunta taas tulee ettei
ihan vapaaehtoisesti ulos haluaisi mennä.Verakin jarruttaa jo ulko-ovella, että onks pakko lähtee?

Toivottavasti Mesiksen työpaikan kohtalo ratkeaa tänään, ettei tarvitse kaiken aikaa sitä asiaa miettiä.
Ei ole kivaa kenellekään jatkuva epätietoisuus.

Marleenan positiivareille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 08.02.11 - klo:10:58 »

Niin, Mesis, sun pittää pittää YT-neuvottelut. Jos ei tahti muutu, niin meet istumalakkoon.  :-))  Kaija on ollu valppaana AY-asioissa.  :-))
Lakkoonhan tässä on ruvettava. Ei siinä mikään auta  :-))

Toivottavasti Mesiksen työpaikan kohtalo ratkeaa tänään, ettei tarvitse kaiken aikaa sitä asiaa miettiä.
Ei ole kivaa kenellekään jatkuva epätietoisuus.
Sitä minäkin toivon.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 08.02.11 - klo:11:10 »

Vähäks mä olen pieni...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #24 : 08.02.11 - klo:11:10 »

Sinä olet osannut hyvin ajaa asiasi  :-)). Minä teen sisähommista kaikki, lumitöistä kaikki, ja nurmikoista ajan takapihan, joskus jopa etupihankin. Pitäiskös minunkin ottaa tämä asia käsittelyyn  :-))

Sä kun ajelet nurtsit ja kaikki, ni ajaaks isäntä etes autoa? :-)) Nii ja hevosta! Onks teillä vielä heppa?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #25 : 08.02.11 - klo:11:11 »

Sä kun ajelet nurtsit ja kaikki, ni ajaaks isäntä etes autoa? :-)) Nii ja hevosta! Onks teillä vielä heppa?

Ja Kaija taas ajaa asioita. :-)) Pääasia, että joku ajaa jotakin. [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 08.02.11 - klo:11:17 »

Huomenia. Tälläisen pihan lumisade sai yön aikana aikaseksi

Ei  tarttis enää tulla lunta [:-I]
Pyrikseltä mukava "smaragdikuva" [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 08.02.11 - klo:11:18 »

Huomenta tai oikeastaan päivää! [:-)] Ei taida olla minkään sortin uutinen se että meilläkin sataa lunta :-)).

Otson yöllisistä seikkailuista on kiva lukea. Ulko-ovea Otso ei onneksi taida vielä osata avata.

Onkos noi smaragdit Pyriksen kuvassa jonkun sortin luteita. [:-I]

Toivottavasti tosiaan tuo Mesiksen työasia ratkeaa pian. Itsellänihän nämä työkuviot muuttuu kesällä ihan omasta tahdosta ja jotenkin mulle on alkanut iskeä jonkun sortin paniikki [NUT], kun se aika alkaa nyt kovasti lähestyä, enää vajaa 6kk ja sitten elämä muuttuu totaalisesti kun ei tarvi enää tulla töihin.

En sano tätä mitenkään pahalla, mutta meillä ei kyllä tommonen peli vetelis kun Mesis kertoi heillä työnjaon suhteen kotona olevan. Mun mielestä molempien on osallistuttava tasapuolisesti hommiin, tietty kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan. Mutta patalaiskaa en kyllä kattelis [:-DD], ei kestäis mulla hermot sellaista. No, onneksi meillä Repe on kiitettävän ahkera ja hoitaa osuutensa yhteisistä hommista ja varmaan vähän enemmänkin. Hän kun on sellainen ripeä luonteeltaan ja tarttuu hommiin heti eikä jää miettimään.

Meillä Kolussa ei muuten haravoida lehtiä koskaan syksyisin, koska keväällä pihan joutuu kuitenkin haravoimaan uudestaan, ja syksyllähän lumi peittää lehdet pian alleen, pois näkyviltä :-)).

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 08.02.11 - klo:11:31 »

Otson yöllisistä seikkailuista on kiva lukea. Ulko-ovea Otso ei onneksi taida vielä osata avata.

Ei onneksi saa. Ylettää kyllä jo lukkoon, mutta ei saa käännettyä. Pitääkin kysyä voisiko siihen saada sellaisen turvalukon ylös tai voidaanko sellainen laitattaa itse.
Kohtahan se karkaa käytäväänkin jo  :-O
Kirjattu

Pikkusisko

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • kurnau!
« Vastaus #29 : 08.02.11 - klo:11:33 »

Tänä talvena on tullu semmonen olo että mitä enemmän lunta kolaa sitä enemmän sitä taivaalta tupruttaa.
Kirjattu
Noh,sano naakka ku nokka katkes.

Sivu luotiin 0.213 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.