Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 8.2.2011  (Luettu 857 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Tiistai 8.2.2011
« Vastaus #30 : 08.02.11 - klo:11:35 »

Otson yöllisistä seikkailuista on kiva lukea. Ulko-ovea Otso ei onneksi taida vielä osata avata.

Ei onneksi saa. Ylettää kyllä jo lukkoon, mutta ei saa käännettyä. Pitääkin kysyä voisiko siihen saada sellaisen turvalukon ylös tai voidaanko sellainen laitattaa itse.
Kohtahan se karkaa käytäväänkin jo  :-O

Mikäs se semmoinen ketju onkaan nimeltään jonka voi laittaa oveen ja ovi aukeaa vain rakoselleen. Onks se turvaketju? [:-I]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #31 : 08.02.11 - klo:11:37 »

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #32 : 08.02.11 - klo:11:38 »

Päivää  [:-)]
Säätila heittelee rajusti,nyt enää -1,4o.
Kauniita kuvia Janilta ja Pyrikseltä.  [:-)]
Otson unissakävelystä tuli mieleen,kun minä,kylläkin n. 8 vuotiaana, kuljin unissani ja menin ulos asti.Oli onneksi kesä ja pääsin avoimesta ikkunasta sisälle.Kerran tulin vintiltä unissani alas.Sen jälkeen pitivät mua kauan öisin lukkojen takana.   [NUT]   [:-DD]
Mesikselle  [:72]
Äitiliinille illalla ja siellä vierähtää luultavasti muutama päivä.   [:-I]
Mukavaa tiistaita pönttöihin.  [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 08.02.11 - klo:11:44 »

Otson yöllisistä seikkailuista on kiva lukea. Ulko-ovea Otso ei onneksi taida vielä osata avata.

Ei onneksi saa. Ylettää kyllä jo lukkoon, mutta ei saa käännettyä. Pitääkin kysyä voisiko siihen saada sellaisen turvalukon ylös tai voidaanko sellainen laitattaa itse.
Kohtahan se karkaa käytäväänkin jo  :-O

Mikäs se semmoinen ketju onkaan nimeltään jonka voi laittaa oveen ja ovi aukeaa vain rakoselleen. Onks se turvaketju? [:-I]

Turvaketjua itsekkin tarkoitin  :-)) Lukosta vaan höperehdin  [:-DD]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 08.02.11 - klo:11:50 »

Laitoinkin saman tien kyselyn isännöitsijälle, että laittaako he tai saammeko me itse laittaa turvaketjun.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 08.02.11 - klo:11:50 »

Onkos noi smaragdit Pyriksen kuvassa jonkun sortin luteita. [:-I]

Luultavasti.  :-))

Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #36 : 08.02.11 - klo:11:53 »

Mutta eikös vaan lumityöt ole paljon kivampia kuin kesällä nurtsin leikkuu?

EI!  [:-(]
Nurmikon leikkaaminen on ainoa homma, joka on kokonaan Pasin vastuulla. Mä olen ihan periaatteesta kieltäytynyt, vaikka se on salakavalasti yrittänyt maanitella mua kokeilemaan  [:-DD] uutta kaunista leikkuria. Sisähommista mä teen melkein kaiken, lumitöistä vähintään puolet.Antaa nurmikon rehottaa!  [:-DD]
Takapihan nurmikko onkin niin sammaleinen, ettei se juurikaan kasva. Eipä se tuo Pasi montaa kertaa nurtsia ajanut viime kesänä  [:-I]
Meillä on vielä hankala rinnetontti, joka on toiselta puolelta porrastettu niin, että leikkuria joutuu aina nostamaan. Muutama pläntti on tosi pieniä. Niihin pitäisi nurtsin sijaan istuttaa jotain maanpeittohavua tms.
Sinä olet osannut hyvin ajaa asiasi  :-)). Minä teen sisähommista kaikki, lumitöistä kaikki, ja nurmikoista ajan takapihan, joskus jopa etupihankin. Pitäiskös minunkin ottaa tämä asia käsittelyyn  :-))

Minäkin teen sisähommista 100% kesällä pihatöistä 100% ja talvella lumitöistä n. 80%
Kerrostaloon muutto houkuttaa, aina välillä. Mut en mä siellä varmaankaan kummiskaan viihtyis, kun aina
oon omakotitalossa asunnu.  [:-I]

Olettekos huomanneet, että google on tosi hieno. Ollaan ihan kuin sukellusveneessä, ja kun oikealta ohjaa siitä tapista, pääsee pohjalle ja pinnalle  :-))

Mä tulin merisairaaks  [NUT] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 08.02.11 - klo:11:57 »

Olettekos huomanneet, että google on tosi hieno. Ollaan ihan kuin sukellusveneessä, ja kun oikealta ohjaa siitä tapista, pääsee pohjalle ja pinnalle  :-))

Mä tulin merisairaaks  [NUT] :-))

Minäkin testasin vasta Minnin kommentin jälkeen ja olo myös merisairas  [NUT]  [:-P]  [:-DD]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #38 : 08.02.11 - klo:11:58 »

Luoja lumen loi. Luoja lumenluojan loi. Luojan luoma lumenluoja Luojan luomaa lunta loi...  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #39 : 08.02.11 - klo:12:02 »

Luoja lumen loi. Luoja lumenluojan loi. Luojan luoma lumenluoja Luojan luomaa lunta loi...  [:-)]

Loihe mese lausumaan... :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #40 : 08.02.11 - klo:12:02 »

Otson unissakävelystä tuli mieleen,kun minä,kylläkin n. 8 vuotiaana, kuljin unissani ja menin ulos asti.Oli onneksi kesä ja pääsin avoimesta ikkunasta sisälle.Kerran tulin vintiltä unissani alas.Sen jälkeen pitivät mua kauan öisin lukkojen takana.   [NUT]   [:-DD]

Mä kävelin, penskana toisinaan unissani. Meillä ei ollut sisävessaa, vaan navetan takana oli pikkula.
Öisin oli käytössä potta. Mikä päiväsaikaan oli keittiön alakaapissa, mutta öisin otettiin makuuhuoneeseen.
Yks yö, mä olin noussut sängystä, ja mennyt yhden makuuhuoneessa olevan kaapin kohdalle, ja ottanut
sieltä paperin, laittanut sen lattialle, ja pissinny päälle  [:-DD]
Mamma on kertonnu. Ite en muista mittään semmosta  :-)) Taisin olla jotain 8v, minäkin  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #41 : 08.02.11 - klo:12:05 »

Mutta eikös vaan lumityöt ole paljon kivampia kuin kesällä nurtsin leikkuu?

EI!  [:-(]
Nurmikon leikkaaminen on ainoa homma, joka on kokonaan Pasin vastuulla. Mä olen ihan periaatteesta kieltäytynyt, vaikka se on salakavalasti yrittänyt maanitella mua kokeilemaan  [:-DD] uutta kaunista leikkuria. Sisähommista mä teen melkein kaiken, lumitöistä vähintään puolet.Antaa nurmikon rehottaa!  [:-DD]
Takapihan nurmikko onkin niin sammaleinen, ettei se juurikaan kasva. Eipä se tuo Pasi montaa kertaa nurtsia ajanut viime kesänä  [:-I]
Meillä on vielä hankala rinnetontti, joka on toiselta puolelta porrastettu niin, että leikkuria joutuu aina nostamaan. Muutama pläntti on tosi pieniä. Niihin pitäisi nurtsin sijaan istuttaa jotain maanpeittohavua tms.
Sinä olet osannut hyvin ajaa asiasi  :-)). Minä teen sisähommista kaikki, lumitöistä kaikki, ja nurmikoista ajan takapihan, joskus jopa etupihankin. Pitäiskös minunkin ottaa tämä asia käsittelyyn  :-))

Ehdottomasti!  [RULES]

Mun mielestä meilläkään ei jakaudu ihan oikeudenmukaisesti, kun kerran täällä asuu myös Pasin tytär. Se hoiti loman ajan lumityöt, mutta muuten ei ole 3 vuoteen kolaan/ lapioon/ harjaan koskenut  [:-/]
Onneksi meillä sentään käy siivooja 2 viikon välein tekemässä perussiivouksen. Mulla riittää silti yllin kyllin puuhastelua, kun työpäivä (8-8,5t), matkat ja työvaatteiden vaihto (1,25-1,5t)  vie jo melkoisen osan valveillaoloajasta. Siihen sitten vielä kauppareissut päälle. Täällä on koko ajan jotain pientä järjesteltävää ja pyykkiä (teiniprinsessa hoitaa omansa, mun puolesta saa nukkua puoli vuotta pesemättömissä lakanoissa ja kuivat itsensä likaiseen pyyhkeeseen. Jännä, kun niitäkänn ei voi pestä, vaan aina otetaan uusi siihen lisäksi. Nyt sillä roikkuu kylpytakin kanssa naulassa 3 käytettyä kylpypyyhettä.... yök! Mutta eipä ole mun vastuulla!)

Mä taidan olla hiukan  [:-DD] kärttyisällä tuulella  [:-//]
Tein tunnin hommia etupihalla. Lunta valui märästä tukasta vaatteiden alle, ja sekoittui vilvoittavasti hikeen. Auton pystysuorilla pinnoillakin oli 10 cm tuota valkoista p***aa  [:´((]
Nyt suihkun raikkaana kahvikuppi käden ulottuvilla. Auto näyttää jo nyt siltä, ettei sitä ole putsattu koskaan ja lunta tupruttaa taivaalta. taitaa olla mielenkiintoinen ajokeli. Sekin vielä!  [:´((]

Sus

• Vieras
« Vastaus #42 : 08.02.11 - klo:12:09 »

Kattokaa tämä! Kettu tosiaan sai saaliin, mutta että miten. Muutenkin hienosti tehty video.
http://www.youtube.com/watch?v=dP15zlyra3c&feature=related
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 08.02.11 - klo:12:22 »

Johan oli sukellus  :-O  :-)). Pelkäsin, että se jää sinne.

Sus, kyllä isäntä ajaa autoa, -vähän liikaakin joskus  :-)). Heppaa meillä ei enää ole. Isäntä on polvistaan aika huono, joten sekin kyllä selittää sen, miksi minulla on niin paljon hommia. Olisi kai pitänyt tämä sanoa heti  [:17]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #44 : 08.02.11 - klo:12:25 »

Hieno video ketun saalistuksesta [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.067 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.