Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläisten "Lasten suusta" :)  (Luettu 578 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Pönttöläisten "Lasten suusta" :)
« Vastaus #15 : 11.02.11 - klo:18:05 »

Ja eilisestä ketjusta kertomani juttu:
Tästä tuli mieleen veljeni. Ukillamme oli tapana antaa karkkia aina meille lapsille, kun kävimme siellä kylässä. Mummomme ei taas oikein pitänyt ukkomme tavasta. Kerran kyläillessämme alkoi ukko taas jakaa karkkia meille lapsille, kun mummo sanoo: "Elä oo höperö ja anna lapsille karkkia". Johon veljeni sanoi: "Ole ukko höperö ja anna lapsille karkkia".  :-))
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 11.02.11 - klo:18:05 »

Ja toinenkin eilisestä ketjusta:
Toinenkin juttu tuli omasta lapsuudesta mieleen. Luin joskus vieraskirjaa meillä kotona ja tätini oli kirjoittanut siihen: "Oli hauskaa ja ykä lensi". Minä tiukkasin äidiltäni, että minne se Helli-tädin Ykä-mies oli oikein lentänyt  [:-DD] En ymmärtänyt ollenkaan, että miksi sain sellaisia hymähdyksiä vastaukseksi enkä oikeaa vastausta, että minne se lensi  :-)) Mallorcalle, Kanarialle  [?]  [:-I]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 11.02.11 - klo:18:07 »

Mä oli ihan pikkuisena mummulassa ja vaarilla sattui olemaan aika löysäpunttiset alushousut jalassa. Kiiruhdin kuulemma kertomaan mummille että "mummi mummi! Vaarilta tippuu suolet!"  [:17] :-))
Tuosta tuli mieleeni äitini kertoma juttu siskostani, kun hän oli pieni. Hän oli maannut selällään lattialla, kun isäni käveli siitä ohitse joku pyyhe vyötäröllä. Olikohan siskoni sitten kurkannut pyyhkeen alle, kun oli alkanut huutamaan, että itä itä älä kakkaa mun päälleni.  :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 11.02.11 - klo:18:08 »

Mä oli ihan pikkuisena mummulassa ja vaarilla sattui olemaan aika löysäpunttiset alushousut jalassa. Kiiruhdin kuulemma kertomaan mummille että "mummi mummi! Vaarilta tippuu suolet!"  [:17] :-))
Tuosta tuli mieleeni äitini kertoma juttu siskostani, kun hän oli pieni. Hän oli maannut selällään lattialla, kun isäni käveli siitä ohitse joku pyyhe vyötäröllä. Olikohan siskoni sitten kurkannut pyyhkeen alle, kun oli alkanut huutamaan, että itä itä älä kakkaa mun päälleni.  :-))
:-))
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 11.02.11 - klo:19:26 »

[:-DD]
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 11.02.11 - klo:19:38 »

Vanhempi poikani opetteli puhumaan ja jätti pois sanoista aina ensimmäisen konsonantin: pieni sieni oli ieni ieni. Myöhemmin hän keksi sanoja: viulua tai huilua soittaminen: viuluttaa, huiluttaa.. ja sitten: etusormi - pikkurilli oli takasormi ja paljon muita muistellessa  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #21 : 11.02.11 - klo:20:37 »

:-)) [:-DD] :-))   Hauskoja ootte muistaneet.

Mä en muista paljoakaan, mut se muistan, että kärpänen oli kaarvanen, ärrä vielä sortaen sanottuna. [:-DD]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 11.02.11 - klo:20:48 »

Nuorin siskoni sanoi pienenä rusettia resutiksi ja sokeria rekuriksi..

Nuorempi poikani: lusikka = uikka, persilja = perseliha, jäätelöö = ötölöö  [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #23 : 12.02.11 - klo:10:49 »

Koevastauksia  :-))

Tuli mieleen, noista TERÄVISTÄ TENAVISTA, kun  kansakouluaikoina,
kokeessa piti kuvien perusteella tietää, että mikä kasvi on kyseessä.

Kyl mää aika hyvin tiesinkin, mutta humalan kohdalla vastasin että, känni  :-))

Enkä ollu mikään 3v  :-))

muoks. vai vastasinks mä alkoholi  [:-I] nyt pätkii pahasti, mut jotain sellasta kummiskin  :-))

Vielä toinen MINNI TERÄVÄNÄ

Luettele huumausaineita.

- nikotiini
- viina
- AIV-liuos  [:-I]  :-))  Olin toki maalaistalon flikka, mutta ei meillä AIV-liuosta

kummiskaan nautittu  [:-DD]

ja vielä yksi  :-))

Luettele neljä lehtometsän nisäkästä

-orava
-sarvijaakko
-kehrääjäkoi
-tukkimiehentäi   

[:-DD] enkä totisesti tiiä, että mitä olin ajatellu, kun tollest vastasin  [:-I]  [:-DDD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 12.02.11 - klo:13:00 »

Otsolla on ehkä parikymmentä sanaa. Muuten ei vielä mitää erikoista, mutta minga tarkoittaa karkkia ja kaikkea muutakin mistä hän tykkää kovasti. Äskenkin kaupassa, kun mentiin nallekarkkien ohi kuului minga  :-)) Itse olen oppinut kai siitä, että minullekin tuttia on kusuttu nimellä tutuka, tuon nimen ja nyt se on siirtynyt myös Otsolle. Yhtenä yönä pomppasi istumaan sängyssä ja huuteli tutuka, tutuka. Pitäs vissiin alkaa tutista vierottaa  [:-DD]
Kirjattu

Tami

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 12.02.11 - klo:19:31 »

Olin aikoinaan päiväkodissa töissä. Vaikka kuulostaakin vanhalta vitsiltä, niin livenä kuultuna oli aika hupaisaa, kun kolme vuotias ärrävikainen poika löysi pihalta paikan, jossa oli paljon murkkuja. Tietysti hän hihkaisi iloisena suureen ääneen: "Tulkaa katsomaan, täällä on hilveesti mu.....!"  [8-)]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #26 : 12.02.11 - klo:20:17 »

Tietysti hän hihkaisi iloisena suureen ääneen: "Tulkaa katsomaan, täällä on hilveesti mu.....!"  [8-)]

[:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.117 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.