Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Missä olit kun kuulit...  (Luettu 262 kertaa)

Sus

• Vieras
Missä olit kun kuulit...
« : 17.02.11 - klo:15:51 »

... että John Lennon on kuollut?

... että New York'in kaksoistornit romahtivat?

Laitoin nämä kaksi, kun muistan missä itse olin...
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Missä olit kun kuulit...
« Vastaus #1 : 17.02.11 - klo:15:55 »

Se muistan myös missä olin, kun kuulin, että Sammy Babitzin on kuollut...

(Tämä aihe nyt ei ole kovin positiivinen, vaan pointti on tämä "missä olit kun".)
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 17.02.11 - klo:15:57 »

Ekaan kysymykseen on vastaus "uimahallin pukuhuoneessa", toiseen kysymykseen taas "kotona flunssaa potemassa".
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3 : 17.02.11 - klo:16:00 »

Lennonin kuolema ei oo jääny erikoisemmin mieleen, joulukuun 8. 1980... kotona ehkä olin.

911-tornit muistan kun tulin töistä ja tuijotin telkkaria ja näin tapahtuman uutisista.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 17.02.11 - klo:16:10 »

Muistan ihan selvästi sen paikan (ajettiin Kärpäsenmäkeä autolla alas) missä oltiin kun kuulin että Estonia on uponnut.

Sit muistan sen kun tulin koulusta kotiin ja avasin telkkarin ja siellä kerrottiin Lapuan patruunatehtaan räjähdyksestä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 17.02.11 - klo:16:11 »

Lennonin kuoleman näin Iltiksen lööpistä mennessäni Sokos-marketiin, joka on tuo nyk. Prisma. Lehdessä luki: "Beatles-Lennon kuollut". [:-I]

Sammy Babitzinista kuulin, kun oltiin koko perheen voimalla Hämeenlinnan Aulangolla, jossa isäni oli ravintolamuusikkona töissä sillä hetkellä. Muistan vaan, että järkytyin aika lailla, oli hyvin hyvin nuori.

New Yorkin kaksoistornit näkyi, kun ennen tätä taloa asuin rivitalossa ja avasin aamulla TV:n.

No joo, on nyt aihe... mutta järkyttävät tapahtumat jää tällä lailla mieleen... [:-I]

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #6 : 17.02.11 - klo:16:16 »

New Yorkin kaksoistornit näkyi, kun ennen tätä taloa asuin rivitalossa ja avasin aamulla TV:n.

Suomessahan toi kaksoistorni-isku tuli telkkarista osittain suorana iltapäivällä, siis aamulla Ameriikan aikaa. [:-)]

Mulle on jäänyt myös se mieleen kun kuulin prinsessa Dianan kuolleen kolarissa. Oltiin Kolussa ja oltu yhdellä mökillä lauantaina. Sitten sunnuntaina joskus iltapäivällä avasin telkkarin ja koko ajan tuli jotain Diana ohjemaa. Mä jotenkin järkytyin siitä ihan kauheasti. Muistan kun menin itkien kertomaan asiasta äidille kun se oli ripustamassa pyykkiä siellä aitan takana.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 17.02.11 - klo:16:16 »

Estonian uppoamispäivä on kyllä mieleenpainuva.

Olin asunut 11 vuotta Helsingissä ja Keravalla. Mulla oli radio aamuherätyksenä, kun olin juuri sinä päivänä muuttamassa omille synnyinsijoilleni takaisin Kotkaan (elämäni paras päätös!). Heräsin siihen, kun radiossa puhuttiin jotakin aivan kauheeta... mutta kuulin vain uutisten loppuosan ja olin ihan mitämitämitä. Päivän aikana muuton yhteydessä oli telkku auki... Ja Kotkaan ajaessa moottoritien yli levisi täydellinen sateenkaari, tien kanssa aivan symmetrisesti. Tuli tunne, että Estonian uhrit sen piirsivät... toki se oli vain oma tunne, kun olo uutisista oli kovinkin järkyttynyt.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 17.02.11 - klo:16:19 »

Diana tuli myös minun mieleeni just. Kun mä oon ihan Prinsessa-Diana-fani. Oikeesti.

Kuulin uutisen Kotkan keskustassa jalkakäytävällä silloiselta miesystävältä ja järkytyin kyllä aika pahasti. [:-(] Se mies ei oikein tajunnut mun järkytystä.... huoh. Hautajaisetkin mun piti saada katsoa omassa hiljaisessa pyhässä rauhassa... [:-I] Tykkäsin siitä Dianasta niin kauhean paljon.
Kirjattu

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #9 : 17.02.11 - klo:17:25 »

Ensimmäinen sulhaseni Teuvo kuoli 6.12.1980, eli Lenonin kuolema jäi oman surun varjoon.
Sulhaseni ajoi kolarin viikko ennen häitämme ja kuoli 2 vuotta tapaturman jälkeen :(

Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #10 : 17.02.11 - klo:17:30 »

Ensimmäinen sulhaseni Teuvo kuoli 6.12.1980, eli Lenonin kuolema jäi oman surun varjoon.
Sulhaseni ajoi kolarin viikko ennen häitämme ja kuoli 2 vuotta tapaturman jälkeen :(

Ihan kauhea tapahtuma!  [:´((] [:1]

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 17.02.11 - klo:17:40 »

Lennonin aikaista päivää en muista, mutta olin juuri kotiutunut töistä, kun WTC-torneihin oli osuttu ja lapset olivat avanneet tv:n. Ystäväni oli juuri viikkoa ennemmin palannut New Yorkista kotiin.

Joulukuun 2004 tsunamin muistan, kun olimme silloin kyläilemässä ja katsoimme siellä illan uutislähetyksen.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 17.02.11 - klo:17:49 »

Kun kaksoistornit romahtivat, olin kyläilemässä kummityttöni luona.  Oli järkyttävää katsottavaa.  :-O [:´(]
Kirjattu

Tami

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 17.02.11 - klo:21:38 »

Tulin töistä neljän pintaan ja kuulin radiouutisista,että toinen torneista oli romahtanut. Jotenkin muistan, että Pentagoniin hyökkäys oli vielä vaiheessa vai olikohan jotain uusintoja tilanteesta. Joka tapauksessa menin koirien kanssa lenkille ja mietin, että jotain tosi poikkeuksellista oli tapahtunut, vaikka en vielä tajunnut asian koko kauheutta.

Estonian uppoamisen kuulin myös radiosta aamulla ja sen shokin sulatteleminen kesti pitkään.

Kummallista, että en muista Lennonin kuolemaa. Mahtoi olla oma elämän tilanne silloin jotenkin hakusessa  [?].

Dianan kuolemasta luettiin yöllä tekstiteeveen uutisista (lukeeko kukaan niitä enää, kaikkihan on netissä), kun koko se päivä oli mennyt koirakisoissa ja siis uutispimennossa. Hautajaisia katsoin valmistautuen veljen tytön häihin sekavin tuntein.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #14 : 18.02.11 - klo:10:04 »

Lennonin ja Dianan kuolemaa en ole ilmeisesti noteerannu. Ainakaan ei ole mitään
muistikuvaa jäännyt mieleen. WTC:n terrori-iskun aikana, olin kotona, ja radiosta
kuulin uutisen.
Estonian uppoamispäivä on kyllä mieleenpainuva.

Olin asunut 11 vuotta Helsingissä ja Keravalla. Mulla oli radio aamuherätyksenä, kun olin juuri sinä päivänä muuttamassa omille synnyinsijoilleni takaisin Kotkaan (elämäni paras päätös!). Heräsin siihen, kun radiossa puhuttiin jotakin aivan kauheeta... mutta kuulin vain uutisten loppuosan ja olin ihan mitämitämitä. Päivän aikana muuton yhteydessä oli telkku auki... Ja Kotkaan ajaessa moottoritien yli levisi täydellinen sateenkaari, tien kanssa aivan symmetrisesti. Tuli tunne, että Estonian uhrit sen piirsivät... toki se oli vain oma tunne, kun olo uutisista oli kovinkin järkyttynyt.

Herätysradiosta kuulin minäkin. Järkky herätys  [:-(]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.058 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.