Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pöllö saalisti Jekku-koiraa  (Luettu 228 kertaa)

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
Pöllö saalisti Jekku-koiraa
« : 23.10.06 - klo:13:24 »

Vajaan kolmen vuoden ikäinen cavalier kingcharlesinspanieli Jekku nosteli koipeaan pahaa aavistamatta kotinsa pihassa myöhään lauantai-iltana Helsingin Iso Roobertinkadulla.

Toimituksen päätteeksi se jolkotteli sisälle isäntänsä Mikko Saarenojan kerrostaloasuntoon - lentävä peto perässään.

- Se oli aikamoinen säikähdys! Pöllöstä lähti hirveä mökä, Saarenoja kuvailee kesken saunavilvoittelun alkaneita hektisiä hetkiä.

- Pöllö tuli koiran perässä sisään ja yritti viedä sen mukanaan. Olisi se varmaan saanut koiran raahattuakin, oli se niin iso lintu.........................

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200610235272833_uu.shtml
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Pöllö saalisti Jekku-koiraa
« Vastaus #1 : 23.10.06 - klo:13:50 »

Arvelin, että viirupöllö on ollut asialla. Laitoin aiemmin tänne lintupuolelle pari kuvaa viirusta, joka lennähti yhtenä iltana ikkunani taakse koivussa olevan linnunpöntön päälle.Iso oli. Minulla on myös paha aavistus, että viiru on vienyt ainakin yhden kissan tältä kylältä.Kyseinen kissa sai kulkea sisään ja ulos mielensä mukaan. Joskus hämärissä kissa oli hävinnyt ilmeisesti omasta pihasta.
Tämä on yksi syy, miksi minun kisuni saavat ulkoilla vain päivällä lyhyen aikaa.Päivä on petojen suhteen turvallisin aika.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 23.10.06 - klo:14:49 »

Onko tapaus sama kuin Kaitsun laittamassa linkissä?
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 23.10.06 - klo:15:53 »

Ihan itsellänikin on kokemusta huuhkajasta,niin paljon,että pääsi ihan paniikki iskemään.Pari vuotta sitten olin koirieni kanssa lenkillä illan pimeydessä.Koirat haistelivat kaikessa rauhassa kunnes yht`äkkiä kaksi isoa huuhkajaa syöksyi koiriani kohti lähes samaan aikaan..toinen tuli toiselta puolelta tietä ja toinen toiselta,siinä kohtaa on ihan metsikkö ympärillä.Minä huusin kuin palosireeni ja vedin koiriani siitä kynsien alta pois ja sainkin...Meinasi jalat lähteä altani,kun pelästyin ihan hirveästi.Koirat tietty rupesivat haukkumaan minun hillumiselleni.En vieläkään käsitä miten se oikein tapahtui...linnut lensivät matkoihinsa ja eri suuntiin...Olen sen jälkeen hyvin valppaana illan pimeydessä lenkkeillyt..Pieni koira on ilmeisesti ihan käypää saalistettavaa... [?]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #4 : 23.10.06 - klo:15:57 »

Pelottava kokemus Telkkisellä  :-O
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 23.10.06 - klo:16:28 »

Täytyypä varoittaa koiranomistajia täälläkin päin, koska kanahaukka on palannut taas maisemiin, ja koiranomistajat juoksuttavat vapaana läheisellä pellolla/ruohokentällä erittäin pienikokoisia koiriaan, joista jonkun haukka hetkessä nappaa saaliikseen. [:´(]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 23.10.06 - klo:18:34 »

Telkkisellä ollut melkoinen kokemus  :-O
Olikohan se jommassa kummassa lehdessä (iltasanomat/iltalehti ) siinä asiantuntija sanoi että ei oisi saanut matkaan se viirupöllö sitä sessua painaa noin 8-9kiloa ja se pöllö alta kilon luokkaa, onneksi ei päässyt kynsimään nokkimaan sitä sievää Cavalier sessua... [:-)]
Kirjattu
#Jani#

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #7 : 23.10.06 - klo:18:44 »

Mua ainakin pelottais, jos 2 huuhkajaa tulis kohti! Pelottava kokemus Telkkisellä! [:67] [:67]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 23.10.06 - klo:18:53 »

Huh mikä kokemus telkkisellä!  :-O

Lapsuudesta muistan yhden - aika hauskan - jutun. Meillä oli kesämökki ja pieni maltankoira vapaana siellä pihalla. Olin 5-vuotias. Muistan vaan sen tilanteen, kun kerkisin pelästyä. Kun äiti ja isäkin vähän pelästyivät, tai huolestuivat. Taivaalla nimittäin lensi suuri kotka. Ymmärsivät sitten kyllä heti viedä pikkukoiran sisään.

Sen jälkeen totuus paljastuikin. Lahdelman vastarannan mökin pihassa joku lennätti LEIJAA!  :-)) Se mikään kotka ollut! Vaan läpinäkyvästä muovista tehty leija, jossa oli kotkan kuva.  [:-DD]
Kirjattu

Kahluri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Päijät-Häme
    • Täällä
« Vastaus #9 : 23.10.06 - klo:20:43 »

Olinpa tuossa keväällä kuullut sarvipöllön huhuilua ja siitä samasta pöllöstä oli tullut havaintoja talvellakin, eli oli siis talvehtinut.  Kesällä sitten olin yölaulajaretkellä samalla paikalla ja kun pysähdyin niin näin pimeästä lentävän kohti jonkun ison linnun ja kohta huomasin sen olevan sarvipöllö! Se kääntyi vasta metrin päästä poispäin, mikähän syynä moiseen käytökseen.. olisikohan sillä ollut poikasia lähistöllä ja puolustanut niitä..  [?]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 23.10.06 - klo:21:01 »

Niinpä,kokemuksena ainutlaatuinen ja koirien kohdalta ihan onnekas...varmaan olisi ainakin lääkäreissu tullut, ehkä niissä kynsissä senverran voimaa on,että pahat jäljet olisi tullut..Kivoja lintuja,mutta pysykööt vain meidän lemmikeistä kaukana.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.338 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.