Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Niinkuin meren hiekkaa on nää kyyneleet, ei koskaan silmistäin ne kuivineet..  (Luettu 456 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti

Pyris...kiitos linkistä.Taas pääsin vetistelemään..aivan ihana kappale.
Marle...oletko kokeillut fysiatrin vastaanotolle menoa.Ainakin täällä meilläpäin on loistava sellainen joka kyllä laittaa lähetteet kaikiin mahdollisiin tutkimuksiin ja vähällä rahalla.Yksi ja toinenkin tuttu on saanut terveydentilaansa apua itsestäni puhumattakaan.Historiaa löytyy......
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta

Marle, jos selkä oikein oikkuilee ja siinä on paljon kulumia ym. , niin ole reilusti sairaslomalla aina kun siltä tuntuu. Jos selän takia joskus täytyy lähteä eläkettä taistelemaan, on hyvä, että on sairaslomia paljon pohjalla. Muuten ei eläkettä heru selästä nykyisin. Ja sairasloma on muutenkin ihan paikallaan, jos ei selkä työntekoa kestä.
Jaksuja tuon vaivan kanssa!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

Joo Kati, tiedän. Vaan kun työterv.lääkäri ei sitä lomaa enää antanut [:-//] En kyllä viitsisi lähteä terv.kesk. hakemaan lisää just nyt. Kokeilen miltä on olla työssa ja duunikavereiden suosion paistatuksessa [:-DD] TTLääk. sanoi että jos kipeytyy ota yhteys tthoitajaan niin saat lähetteen toiselle lääkärille. Nyt vaan en viitsisi jaksaa tapella. No, kaiketi kk-palkka jatkuu jos olen tai yritän olla hiukkasen aikaa töissä [:-I] Mulla ei ole ennen ollut selkä tässä kunnossa vaan aina se on ajallaan tullut paremaksi. Eläkettä en oikeastaa haaveile vaan toisenlaista duunia. Osatyökyvyttömyyseläkeestä doctor mainitsi jotakin jos....Ajattelin mennä omilla rahoilla fysatrille mutta taidan siirtää sitäkin. Mulla on kaksi kertaa vielä fys.ter. ja sitten ne lähettää lausunnon selästä ttlääkärille. Taitaa olla oma lehmä ojassa työterv.lääk.koska pelkää Kelan kyselyjä. Kyllähän siellä aletaan ihmetellä miksi akkaa "makuutetaan" kotona ei ohjata hoitoon [:-I] No, onhan tämäkin fyster. jotakin alkua..
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

Marle...oletko kokeillut fysiatrin vastaanotolle menoa.Ainakin täällä meilläpäin on loistava sellainen joka kyllä laittaa lähetteet kaikiin mahdollisiin tutkimuksiin ja vähällä rahalla.Yksi ja toinenkin tuttu on saanut terveydentilaansa apua itsestäni puhumattakaan.Historiaa löytyy......

Missä halapa :-O Paljonkohan magneettikuvaus maksaa jos saisi fysiatrilta lähetteen [:-I] Soittelin fysioterapeutille tilanteestani ja hän antoi neuvon että kokeile työtä ja jos kipeytyy edelleen niin ehdottomasti sairikselle kun ei ole mitään järkeä rasittaa kipeätä selkää vieläkin kipeämmäksi. Joten kokeillaan...
« Viimeksi muokattu: 24.10.06 - klo:12:56 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei

Hieno "musiikkivideo" Marlelta  [:-)], elä nyt vielä kuiteskaan kaatopaikalle halaja. Mystisiä, monimutkaisia ja aikaa vieviä ovat selkäsäryt täälläkin päin muutamalla tutulla. Toivotaan nyt sulle kuitenkin parempaa tulevaisuudessa. (kuvassa ei sit oo Marle, vaan Elvari rattaissa.)  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

Lisa :-)) Vai Elvari [:-)] Kyllä tää sitä selviee, kiitosta vaan.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti

Selkään ei voi uusia varaosia asentaa kuten esim.polviin,lonkkiin ym..siis kannattaa kaikkensa tehdä että jotenkin loppuelämänsä voi kohtuullisen hyvin selkänsä kanssa elää.Se on tosi kurjaa,kun joutuu kaikessa miettimään sitä onko rahaa tehdä ihan oman terveydentilansa parantamiseen kuuluvia asioita.Siis joutuu tinkimään oman terveytensä kustannuksella ja kärsimään kipuja.Miettiä onko varaa mennä lääkäriin... [?]
Onhan toki jokin aforismi olemassa...että rahalla voit ostaa sairaalan muttet välttämättä paranna sairauttasi...

ps.kyseleppä Marle oman paikkakuntasi (tai ihan muunkin paikkakunnan)selkäyhdistyksen jäseniltä neuvoja miten edetä asiassa,voit saada tuhannen taalan neuvoja mistä kohtaa aita kannattaa ylittään...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

Telkkinen, kiitos pidän mielessä neuvosi [:-)]  Oikeastaan kaikkein stressaavinta on se että duunikaverit joutuu tekemään mun duunit [:-I] Omiakin on ihan tarpeeksi.  Kyllähän mä varmaan aikanaan fysiatrilekkin pääsisin, aikanaan.
Tää on vaan niin byrokraattista nää kunnan hommelit että vievät aikaa. Ensin kokeillaan kaikkea muuta. Kunta muka säästää [:-I] Piejunkuojet sanon minä!
« Viimeksi muokattu: 24.10.06 - klo:18:09 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa

Tuohan se aina pahinta on, Marle, että työkaverit joutuu tekemään omat työt. Mutta eihän se ole siun vika, jos olet kipiä. Työnantajan täytyy hommaa sijainen! Ei se oo siun vastuulla.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti

Jospa sitä pitäisi vain opetella sellainen ajatusmaailma,että kysymys on MINUN selästäni ja minun on PÄRJÄTTÄVÄ selkäni kanssa loppuelämäni.Työkaverit ovat vain osa elämää joskin tärkeä osa.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

Noinhan se on, mutta hommansa siinä opettelemisessakin on. Mä kärsin kun muut kärsii, mutta niinhan se on että itsekkin - kun joku sairastaa - joudun tekemään sairaana olevan tehtäviä. Täytyy lujittua, mutta ei kovettua [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

Tuohan se aina pahinta on, Marle, että työkaverit joutuu tekemään omat työt. Mutta eihän se ole siun vika, jos olet kipiä. Työnantajan täytyy hommaa sijainen! Ei se oo siun vastuulla.

Meillä sijainen otetaan vasta kun ollaan tehty sairastelevan hommia 2 vkoa jos silloinkaan. Pittää nääs säästää [:-/] kunnalle rahaa.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa

Marle, yritä vaan kovetta ittesi, sairaana et kuitenkaan pysty töitä tekemään.

Ja nyt huumoripuolelle, oletko tehnyt vesilasitestin korvaamattomuudesta? (Tätä aina kyselen työkavereilta, jotka eivät malta olla sairastuttuaan sairaslomalla)
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

TÄ!?   mikä [:21]

Miehän olisin jatkanna lommoo vua doktoori viisauvessaan ei [:-I]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa

:-)) , noh, kön kerta... ite oisit jäänyt sairaslomalle, mutta on niitä ketkä eivät jää ja heille sanon, tuikkaappa sormesi vesilasiin, jos veteen jää kuoppa olet korvaamaton.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.169 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.