Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Elämäniloa! :D  (Luettu 1553 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Elämäniloa! :D
« Vastaus #45 : 28.03.11 - klo:16:53 »

Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 28.03.11 - klo:16:59 »

Nuo tosissaan nauttivat  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 28.03.11 - klo:17:45 »

Tässä taas yks maailmansuloisin juttu:

http://www.youtube.com/watch?v=epUk3T2Kfno

Kannattaa katsoa ihan loppuun asti... [:36]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #50 : 28.03.11 - klo:18:55 »

Olipa ihana  [:36]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 28.03.11 - klo:19:24 »

Täällä on ihan hauskoja videoita [:-)]

Tää ei ole hauska ainakaan koirien mielestä :-))

Syyllisen näköisiä koiria, ainakin toinen [8-)]

http://www.youtube.com/watch?v=OxqfRisQ8hE
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #52 : 28.03.11 - klo:20:15 »

Nyt ku mä oon kattonut Liv-kanavan Koirakuiskaajaa (kiitos Pyriksen, upea ohjelma), en ookaan varma tuosta Marlen linkistä. Yhdistääkö koira "häpeän"-tunteen siihen mitä se on tehnyt, vai syntyykö koiran häpeäntunne tuon omistajamiehen äänensävystä... Koirat (tai eläimet yleensä)  eivät ymmärtääkseni aina sillä tavalla muista edellisiä hetkiä, vaan elävät hetkesssä "tässä ja nyt". Omistajalla on toruva äänensävy... ja siitä seuraa (koiran oppiman mukaan) käsky mennä toiseen huoneeseen (tässä tapauksessa "kennel").

Jotenkin minusta tuntuu, että koira EI yhdistä hetkeä siihen, että ovat syöneet kissanruuat...

Vaan koira yhdistää hetken omistajan äänensävyyn...

Mitä mieltä olette?

Kyllä mä tiedän (entisenä koiranomistajana), että koirat osaavat hävetä, mutta... Hankalaa, pitäis kutsua se koirakuiskaaja paikalle. [:-)] :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #53 : 28.03.11 - klo:21:35 »

Minä kyllä luulisin, että koira tuossa reagoi omistajan ääneen. Voiko se tietää, mitä omistaja tarkoittaa kun näyttää sille pussia? Luulen, että tuo koira olisi saman näköinen, vaikka omistaja näyttäisi sille vanhaa villasukkaa  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #54 : 28.03.11 - klo:21:52 »

Oon Mesis samaa mieltä.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 28.03.11 - klo:21:54 »

Yleensäkin nyrkkisääntö on se, että jos koiraa rankaisee, se täytyy tapahtua juuri samalla hetkellä samassa tilanteessa (samalla sekunnilla), kun koira jotakin tekee. Ei myöhemmin. [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #56 : 29.03.11 - klo:10:31 »

OT

Mä oon kaikesta muusta Ceasarin kanssa samaa mieltä, mutta en siitä, etteikö
koira muistelis menneitä. Jos esim. pentuna on koiran kimppuun käynnyt vaikkapa
musta koira, niin koira saattaa vihata/pelätä mustia koiria lopunikänsä. Tai jos
sitä on pahoinpidellyt joku mies, niin saattapi olla vihainen kaikille miehille.  [:-I]

Mun yhden koiran kimppuun kävi,pentuna, yksi pystykorva. Tämä mun koira inhosi
koko ikänsä kippurahäntäisiä koiria.
Eläinlääkärillä käynnistä tuli myös ikäviä muistoja. Autolla kun lähdettiin kohti Nikkilää, oli
ihan kivaa koiralla (innoissaan, että mihin mennään  [:19]) mutta kun käännyttiin öljytielle kohti
Nikkilää, niin alkoi kauhea läähätys ja ahdistus. Niinpä se haukku muisti menneitä, ikäviä kokemuksia .

Ugh. Olen puhunut  :-))
« Viimeksi muokattu: 29.03.11 - klo:10:51 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

• Vieras
« Vastaus #57 : 29.03.11 - klo:11:48 »

Hei Minni, toki toki muistaa, kaikki asiat, jotka ovat vaikuttaneet tunnetasolla traumatisoiden ja pelästyttäen! (tai päinvastoin ilahduttaen, on palkittu tietyissä tilanteissa jne.) Meilläkin oli koira, jota pentuna pisti ampiainen. Koira pelkäsi koko loppuelämänsä myös KÄRPÄSIÄ! Läähätti aina hirveän pelon vallassa, jos asunnossa oli yksikin kärpänen. Raasu. [:-(]

Mut hei tää on eri asia. Jos koira on syönyt kissanruuat, ei se ole siitä pelästynyt eikä traumatisoitunut. Jos sen jälkeen omistaja näyttää tyhjää kissanruokapussia koiralle, niin ei koira ymmärrä mitään muuta, kuin että tuossa on kissanruokapussi. Ei koira ymmärrä, että omistaja tarkoittaa: "Sinä söit tämän." Koira ymmärtää: "Kissanruokapussi." Koira kuulee omistajan äänensävystä torumista, josta syystä koiralle tulee hankala olo: "minua torutaan." Mutta EI koira ymmärrä MIKSI. Koira kattelee, tossa on pöytä tossa on tuoli tossa on kissanruokapussi ja tossa on omistaja. Omistaja toruu. Tuttu äänensävy muista yhteyksistä, äänensävy, joka tarkoittaa: "Nyt joudut toiseen huoneeseen arestiin". Koska niin on käynyt ennenkin. Kissanruokapussia koira ei osaa yhdistää asiaan, tyyliin: "Mua torutaan, koska siis tunti sitten minä söin tuon pussin sisällön."... Näin uskoisin tuosta tilanteesta.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #58 : 29.03.11 - klo:11:50 »

Jos toruminen olisi tullut juuri sillä hetkellä, kun koira syö niitä kissanruokia, silloin koira olisi voinut ymmärtää.

Tällaisissa tilanteissa omistaja on syyllinen. Hän oli jättänyt kissanruokapussin paikkaan, josta koira voi sen löytää. Ei koira tiedä, että "tämä on kissanruokaa, ja minä en saa syödä tätä." Koira tietää vain: "tuossa on ruokaa."
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 29.03.11 - klo:12:02 »

Minusta toi matolla oleva koira ei tajua, miksi isäntä näyttää sille tuota pussia, kun ei ole syönyt sen sisältöä.  Kun taas ovella oleva koira on niin, niin syyllisen ja häpeilevän näköinen, että het huomaa kuka on sisällön popsinut. 
Kummallekkin isäntä jutteli samaan sävyyn ja näytti pussia, joten ääni ja pussi muistutti ovella olevaa koiraa tekemisistään.

Tykkään Koirakuiskaajaohjelmista ja se menee muiden ohjelmien edelle.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.149 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.