Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Elämäniloa! :D  (Luettu 1552 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: Elämäniloa! :D
« Vastaus #60 : 29.03.11 - klo:14:22 »

Sus, mä tarkotin ihan vaan yleisesti, ton kommenttini.  [:-)]
Kun se Ceasar usein sanoo niille omistajille, esim. ettei koiraa tarvi sääliä, menneistä asioista,
kun se ei menneitä muistele, vaan elää just "siinä hetkessä" . Niin siinä asiassa olen erimieltä  [:-)]
siis siinä, että, kylläpäs muistelee  :-))

Se tosin varmaan sanoo niin jottei ihmisillä olisi vääränlaista energiaa, mutta se aina
särähtää korvaan  :-))
« Viimeksi muokattu: 29.03.11 - klo:14:38 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #61 : 29.03.11 - klo:15:14 »

Hei Minni, toki toki muistaa, kaikki asiat, jotka ovat vaikuttaneet tunnetasolla traumatisoiden ja pelästyttäen! (tai päinvastoin ilahduttaen, on palkittu tietyissä tilanteissa jne.) Meilläkin oli koira, jota pentuna pisti ampiainen. Koira pelkäsi koko loppuelämänsä myös KÄRPÄSIÄ! Läähätti aina hirveän pelon vallassa, jos asunnossa oli yksikin kärpänen. Raasu. [:-(]

Mut hei tää on eri asia. Jos koira on syönyt kissanruuat, ei se ole siitä pelästynyt eikä traumatisoitunut. Jos sen jälkeen omistaja näyttää tyhjää kissanruokapussia koiralle, niin ei koira ymmärrä mitään muuta, kuin että tuossa on kissanruokapussi. Ei koira ymmärrä, että omistaja tarkoittaa: "Sinä söit tämän." Koira ymmärtää: "Kissanruokapussi." Koira kuulee omistajan äänensävystä torumista, josta syystä koiralle tulee hankala olo: "minua torutaan." Mutta EI koira ymmärrä MIKSI. Koira kattelee, tossa on pöytä tossa on tuoli tossa on kissanruokapussi ja tossa on omistaja. Omistaja toruu. Tuttu äänensävy muista yhteyksistä, äänensävy, joka tarkoittaa: "Nyt joudut toiseen huoneeseen arestiin". Koska niin on käynyt ennenkin. Kissanruokapussia koira ei osaa yhdistää asiaan, tyyliin: "Mua torutaan, koska siis tunti sitten minä söin tuon pussin sisällön."... Näin uskoisin tuosta tilanteesta.
Allekirjoitan tämän, eli olen ihan samaa mieltä  [:-)]
Cesar sanookin usein, että rangaistus pitää tulla sekunnilleen. Katson kaikki koirakuiskaajajaksot. Jos en nää niitä telkusta, niin katson sitten seuraavana päivänä netistä.

Mutta etten ihan kokonaan menisi ohi aiheen, niin tämä saa minut aina hyvälle tuulelle.
http://birdloversonly.blogspot.com/2007/09/may-i-have-this-dance.html
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #62 : 29.03.11 - klo:15:49 »

Ahaa, Minni, okei! Ymmärrän. [:-)] Ne mennet OPITUT asiat pysyy koiralla muistissa kyllä, ja just pelästykset ja traumat (nekin ovat OPITTUJA asioita). Niiden mukaan koira helposti toimii joissakin tilanteissa negatiivisesti. Ellei koiraa hurjalla työllä jotenkin "uudelleenkouluteta", että se pelästyttänyt asia saataisiin muuttumaan kokonaan ilahduttavaksi, tai ainakin neutraaliksi, asiaksi tms. Se ois sit jo hiukan samaa kuin ihmisen psykoterapia... [:-I] Joskus onnistuu, joskus ei...
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #63 : 29.03.11 - klo:16:16 »

Ihana toi Mesiksen linkissä tanssiva papukaija  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #64 : 30.03.11 - klo:08:27 »

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #65 : 30.03.11 - klo:08:59 »

Kivoja videoita olette laittaneet.. :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #66 : 30.03.11 - klo:09:16 »

Kivoja videoita ja tuo Iipan laittama Tä-tä-tä oli ihana! :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #67 : 30.03.11 - klo:09:19 »

Olivatpa pikkuiset puheliaalla päällä  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #68 : 30.03.11 - klo:09:28 »

Olipa tosiaan ihana tuo Iipan laittama kaksospoikajuttu. Toinen ihan selvästi selitti jotakin puuttuvasta sukasta :-)), ja mitähän ne käden heilutukset mahtoi tarkoittaa. Kuinkahan pitkään tuota mahtoi jatkua. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #69 : 30.03.11 - klo:10:33 »

Olipa tosiaan ihana tuo Iipan laittama kaksospoikajuttu. Toinen ihan selvästi selitti jotakin puuttuvasta sukasta :-)), ja mitähän ne käden heilutukset mahtoi tarkoittaa. Kuinkahan pitkään tuota mahtoi jatkua. [:-DD]
Toisella oli kaverin sukka ja kaveri sanoi että oot hävittänyt omasi ja otit mun sukan :)
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #70 : 04.04.11 - klo:14:40 »

Minua aina hellyyttää tälläiset..samassa videossa näkyy mitä 2 viikkoa tekee koiranpennun elämässä.

http://www.youtube.com/watch?v=3RkKvf12Bw0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=fhcnixS5NEA&feature=relmfu
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #71 : 04.04.11 - klo:15:00 »

Herttaisia ovat  [:36]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #72 : 14.05.11 - klo:21:18 »

Nostetaas tääkin ketju ylös muuten vaan. [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #73 : 14.05.11 - klo:21:45 »

Tässä on tassuja ja häntiä sekä ties mitä..http://www.youtube.com/watch?v=jnIsdw77OZk&feature=related
meidät on Veran kanssa kutsuttu dalmis Essin 10 vee synttäreille maanantaina, että juhlia on tiedossa :-)) [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #74 : 15.05.11 - klo:00:11 »

Kivoja  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.288 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.