Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 26.3.2011 lauantai  (Luettu 1127 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 26.3.2011 lauantai
« Vastaus #15 : 26.03.11 - klo:09:53 »

Huomenta.. Jälleen lunta hituaa, että talvi jatkuu.-8.5 oli pakkasta kun lenkki tehtiin.Onneksi tänä aamuna rauhallisissa
merkeissä. [:-)]

Ai matoja on Repe ollut kaivamassa, aika jänskä asia, että niitäkin sieltä lumen alta löytyy.Toivottavasti kalat tajuavat
minkä vaivan alla herkut ovat olleet. [:-)]
Varmaan Tiinan sukulaispoika tulee kaikkien tietoisuuteen tämän elokuvan myötä.Olen aiemminkin nähnyt Elinan kertovan
tästä uudesta leffasta.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 26.03.11 - klo:10:16 »

Repe lähti pilkille ja soitti kohta jo mulle että tuossa meidän tiellä ihan lähellä oli metson jälkiä. Olishan se kiva saada metso pihapinnaksi. :-))

Ihan positiivisella asenteella sanon että täällä sataa lunta!! :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #17 : 26.03.11 - klo:10:18 »

Repen madon kaivuu onkin ennekuulumatonta mulle tähän aikaan.
Samuli Niittymäestä piti itseään valistaa
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/10948-samuli-niittymaki-nakyy-pian-kaikissa-tuuteissa

Mulla on tänään syksyisen kurssilaisten kanssa tapaaminen, en edes tiedä montako on tulossa.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 26.03.11 - klo:10:18 »

Huomneta,

Kyllä väsyttää. Univelkaa tuli Helsingin reissusta. Mennessä hajos juna ja meni vähän aikataulut plörinäksi. Viimeisellä junalla, kun muutenkin tulin. Unta vaan noin 5 h yöllä ja aamulla kokoukseen, kokouksesta suoraan junaan. Oon ihan naatti  [:56] Saiskohan tänään päikkärit nukuttua.

Missä se juna hajosi ja mitä sitten tapahtui? Tuliko toinen juna hakemaan vai jatkoitteko bussilla? (Junan korjaaja tietty rullasi pikkuhiljaa resiinalla paikalle?)
Hiukan turhan paljon noita kuulee; kyllä mä olettaisin, että VR huoltaisi kalustonsa niin, ettei junat hajoilisi ketken matkan!  [:-/]

No onneksi se tällä kertaa hajos sentään asemalla, jolloin toiseen junaan siirtyminen kävi aika nopeasti  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #19 : 26.03.11 - klo:10:21 »

Repe lähti pilkille ja soitti kohta jo mulle että tuossa meidän tiellä ihan lähellä oli metson jälkiä. Olishan se kiva saada metso pihapinnaksi. :-))

Ihan positiivisella asenteella sanon että täällä sataa lunta!! :-))

Miten Repe erottaa metson ja teeren jäljet? Onko se ollut intiaani edellisessä elämässä?  :-))

Ilmeisesti lapsuudessa/nuoruudessa susirajan takana asuvat oppivat paljon sellaista, mitä "urbaanimmassa" ympäristössä ei opi? Mä tunnen rusakon ja hevosen jäljet. Ja naapurin kissan. Mutta siinä se melkein onkin.  [:17]

Niin ja lumisateessa EI OLE mitään positiivista; älä edes yritä väittää! Tältä talvelta alkaa olla lumensietokyky mennyttä!  [:-/]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 26.03.11 - klo:10:35 »

Metson jälki on kuitenkin aika paljon isompi kuin teeren. Ja se oli kävellyt pitkät pätkät tuossa tiellä, teeret harvemmin tolleen tepastelee pitkiä matkoja ja sit niitä on usein enemmän kun liikkuvat parvissa.
Mun tarvii varmaan mennä katsomaan ja kuvaamaan ne jäljet, otan tikkuaskin mukaan niin näkee ne mittasuhteet.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 26.03.11 - klo:10:53 »

Lauantaita.
Täällä ollaan pirteitä.  Jopa aamupuuro ja
kahvittelutiskitkin on tiskattu.
Janin elohan tulee olemaan yhtä"vapaata".  Mukavia päiviä.  [:-)]
Repen matolöytöä ihmettelen.  Olen luullut, että matoset nukkuu vielä tähän aikaan vuodesta.   :-))
Ei muuta kun kesytä harakka, niin hoitaa matosia purkkiin. [:-)]
Mahottoman mukavaa päivää kaikille.  [:45]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 26.03.11 - klo:11:05 »

Käytiin Otson kanssa reilun tunnin kävelylenkillä. Joella oli 16 joutsenta ja telkkä. Tuuli vaan vähän turhan kovaa. Maakotkia muuttelis, pitää tiirata josko ikkunasta sattuis näkymään.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 26.03.11 - klo:11:20 »

Miten linnut saavat aikansa kulumaan talvella?
Katselin tuossa meidän "donitsitikkaa", joka jäi donitsin nokkimisen jälkeen puunruonkoa vasten pitkäksi aikaa hiljaa paikalleen ja aloin miettiä, että onko sillä joku hätänä. Se aikansa käkki siinä ja nyt se on taas takomassa donitsia.

Keväällä linnut riiustaa ja rakentaa pesää ja kesällä sitten hoitelevat poikasia. Mutta talvella varmaan tulee aika pitkäksi. Syövät sen verran, että pärjäävät. Putsaavat itseään. Nukkuvat. Mutta kun niillä ei ole telkkaria/ pönttökonetta/ pelikortteja, niin luulisi, että niillä on tylsää? Koko pitkä talvi vain tulevaa kevättä ja pesintää odotellen; eloonjäämiskamppailua kylmässä. Nämä ruokinnoille löytäneet eivät edes joudu etsimään ruokaa, vaan sitä on helposti tarjolla!

Tiaiset, vaikka ärhentelevät toisilleen, hengailevat yhdessä ja siirtyvät meidän pihalta naapuriin ja taas takaisin aika lailla parvena. Miettiikö ne, että mitäs nyt tehtäisiin? Käydäänkö katsomassa, onko hirsitalon ruokinnalla maittavampaa evästä?  :-))

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 26.03.11 - klo:11:31 »

Kaijahan heittäytyi ihan mietteliääksi.
Funtsit lintujen elämää  ja mää matojen.  :-)) :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 26.03.11 - klo:11:32 »

Kävin kattelemassa niitä metson jälkiä, niitähän olikin aika paljon siinä hangella tien molemmin puolin. Kivan näköisiä kun menivät hangella pitkinä nauhoina.

Kaijahan on ruvennut syvällisiä pohtimaan [:-I]. No, kyllä sitä itsekin joskus olen miettinyt noita lintuja että eikö esimerkiksi marraskuussa yö/pimeä tunnu niistä kauhean pitkältä ajalta, kun sitä valoisaa valveillaoloa on vain se kuusi tuntia vuorokaudesta ja muut 18 tuntia ne köksii jossain pimeässä pöntössä. Mutta kai ne on sen yöajan jossain horroksessa eikä ajantaju toimi, toimiiko nyt linnuilla ajantaju yleensäkään :-)).

Tuli niin kylmä tuolla ulkona kun kävin metson jälkiä tiiramassa ja täyttämässä pari ruokinta-automaattia, että oli ihan pakko tehdä kuuma minttukaakao [;-)].
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 26.03.11 - klo:11:49 »

Mä kun itse tykkään matkustella, niin mun mielestä lintujen EHKÄ kannattaisi harkita muutolle lähtemistä. Ainahan sitä reissussa rähjääntyy ja pitkät lennot rasittaa, mutta aikaa kuluisi meno- ja paluulennoilla ja keskitalven saisi viettää lämpimässä!  [:46]

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 26.03.11 - klo:12:00 »

Lauanitain keskipäivää  [:-)]
Aamun pakkanen -12 lauhtunut enää muutamaksi asteeksi. Aurinko kyllä katosi smaa rataa pilvien ttakse ja lunta huitaloi  [:-)]
Mellä oli torpan pölypunkkien häätö aamupäivän ajan. Nyt on sitten hyvä ja raikas mieli kun tuoksuu raikkaalle. Petivaatteet ovat vielä ulkosalla raikastumassa, samoin lakanat narulla kuivumassa [:-)] Pilkille teksi mieli täälläkin lähteä kökkimään, mä en vaan tykkää yhtään niiden kolojen kairaamisesta [:-I] eli täytyy odottaa jonkin aikaa. Aamusta pilkille menneet kohta lähtevät pois, niin sitten voi hyödyntää jo valmiiksi kairattuja avantoja  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 26.03.11 - klo:12:16 »

Voin vain kuvitella kuinka ihanaa Lauralla on, vauvat on niin ihania. Meillä on vielä neljä viikkoa laskettuun aikaan [:-DD].

Repe löysi kun löysikin matoja! [KIPPIS] Ensin oli pitänyt luoda pois 60cm lunta ja sitten kaivaa 20cm routakerros pois ja sitten olikin jo ollut matoja näkyvissä.

Onkos se Repe joku ihmemies Intiasta...Repelle ihmetyöstä  [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 26.03.11 - klo:12:23 »

Eipä viihtynyt Repekään kauaa pilkillä. Jäällä on vielä niin paljon lunta ja kun kairasi reikää niin piti kuulemma melkein istuallaan olla loppuvaiheessa kun jääkin on paksua ja sen päällä 60cm lunta. Kolme reikää oli kairannut ja tuloksena oli yksi nykäisy, joten pois tuli poika. :-))
Kahvit juotiin ja nyt Repe on taas jo lähdössä hiihtämään umpihankihiihtoa tuonne jonnekin metsiin. Ja tässä välissä se kävi jo Kuortissa hakemassa yhden rasvatangon linnuille kun eilen unohdettiin ostaa, siellä se kävi kylläkin autolla :-)). Se on kyllä sellainen Puuha-Repe että ei meinaa pysyä perässä sen jutuissa.
Mä taas olen ihan tyytyväinen kun saan istua sisällä ja pönttöillä eikä tarvii tuolla tuulessa ja tuiskussa taivaltaa :-)). No, kropastahan sen näkee kuka istuu pöntöllä ja kuka reippailee ulkona.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.509 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.