Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Earth Hour - Maapallotunti - Valot pois tunniksi TÄNÄÄN  (Luettu 406 kertaa)

Sus

• Vieras

Tänään on Earth Hour, eli koko maapallo sammuttaa valot pois tunniksi klo 20:30 - 21:30 paikallista aikaa! :-))
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Earth Hour - Maapallotunti - Valot pois tunniksi TÄNÄÄN
« Vastaus #1 : 26.03.11 - klo:13:03 »

Ei valot niin paljoa kuluta, ku kaikki muut. Pääkatkasijasta kaikki sähköt pois tunniks. Alkais vähä vaikuttaa.  Ei vois olla tietokonneella eikä kahtoo telekkaria. Pitäs keksiä muuta tekemistä. Ja sitten seuraukset nähtäs uudenvuoden paikkeilla.  [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2 : 26.03.11 - klo:13:06 »

Tämän tarkoitus onkin kai olla sellainen symbolinen teko joka saa ihmiset yleensä ajattelemaan sähkönkulutusta. Tai näin mä olen asian ymmärtänyt, voipi tietysti olla että olen ymmärtänyt väärinkin. [:-I]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #3 : 26.03.11 - klo:13:10 »

Täytyykin täsmätä sauna-aika niin, ettei osu just tuohon. Ohjelmassa nimittäin säärikarvojen ajelua, eikä se onnistu kynttilänvalossa!  [:-DD]
Mutta ihan mukava tunnelmoida tunti. Yhtenä vuonna mulle kyllä kävi niin, että me istuttiin alakerrassa kynttilänvalossa ja mä olinunohtanut yläkertaan joitain valoja päälle.... ihan tyypillistä mulle!

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 26.03.11 - klo:13:13 »

Pitää viritellä kynttilät valmiiksi ettei tarvi sitten pimeässä ruveta niitä etsimään. Kynttilöitä nimittäin riittää kun silloin talvella sähkökatkojen varalta hommattiin niitä runsaasti.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 26.03.11 - klo:13:45 »

Mä aattelin olla perinpohjanen ja vääntää sähköpatteritkin pois päältä tunniksi. :D Tietsikka toimii kyllä akulla 2 tuntia, jos töpselin seinästä irrottaa. :-)) Niimutpaitsi... modeemi EI toimi. Hehe... joo, mä "joustan" nyt ton modeemin suhteen... [:-DD] Oonhan mä aika joustava ihminen. [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 26.03.11 - klo:16:08 »

Täytyykin täsmätä sauna-aika niin, ettei osu just tuohon. Ohjelmassa nimittäin säärikarvojen ajelua, eikä se onnistu kynttilänvalossa!  [:-DD]
Mutta ihan mukava tunnelmoida tunti. Yhtenä vuonna mulle kyllä kävi niin, että me istuttiin alakerrassa kynttilänvalossa ja mä olinunohtanut yläkertaan joitain valoja päälle.... ihan tyypillistä mulle!
:-))
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #7 : 26.03.11 - klo:16:12 »

En usko vippaskonsteihin. Mä säästän sähköä aina kun mahdollista. En sillee että istun tunnin pimeessä.
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #8 : 26.03.11 - klo:16:29 »

Tämän tarkoitus onkin kai olla sellainen symbolinen teko joka saa ihmiset yleensä ajattelemaan sähkönkulutusta. Tai näin mä olen asian ymmärtänyt, voipi tietysti olla että olen ymmärtänyt väärinkin. [:-I]

Näinhän se menee. Ja tähän pystyy osallistumaan koko maailma. Yksilön tasollakin helppoa.
Symbolinen teko ilman muuta ja maailmanlaajuudella tapahtuvana tuntikin ilman sähköä näkyisi kulutuskäyrässä ja se kun kaikki pimenee näyttää, miten me ollaan riippuvaisia sähköstä.

Ja kyllä se pistää miettimään asiaa omista sähkönkulutustottumuksista. Ja herätellä ihmisiä vaikuttamaan.

Hieno tapahtuma, mukana taas tänäkin vuonna [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #9 : 26.03.11 - klo:16:33 »

Eipä tarvi sammutella... ei oo tarvinnu valoja illalla enää pariin viikkoon. Ihan hyvin näkee.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #10 : 31.03.12 - klo:11:41 »

UP  [:72]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #11 : 31.03.12 - klo:21:53 »

Sammuteltiin  [:-)]  Hienoa että tosiaan maailmanlaajuisesti herättelevät meitä kuluttajia.
Muutenkin olen aina tarkkana sähkön kanssa. On se senverran arvokastakin jo tuhlattavaksi.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.055 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.