Kiva juttu zirnix kun laitoit. Tulee valtavasti sanoja kylläkin....
Muutama tarkennus vielä. Eli verbeistä ihan perusmuoto vain käy esim lentää, tanssia jne.?
Entä lyhenteet tunnetuista yhtiöistä jne, esim WWF, JHl jne....?
Kuinka paljon teillä on jo sanoja?
Kiva kuulla, Parus! Yleensä arkailen tällaisten juttujen kanssa, koska pidän niitä niiden ideoina, jotka sen ekana ovat ilmoille heittäneet. Koska kuitenkin olit siellä mukavasti sanonut, että joku muukin voi aivan hyvin leikin pystyyn laittaa, uskalsin siis...
Mietinkin jo, että pitäisiköhän tuota verbijuttua tuolla ylhäälläkin tarkistaa... Siis aivan perusmuodossaan; "ostaa", mutta EI "ostan".
Tuota lyhennejuttua arkailen. Rajanveto on vaikeaa... Itse olisin kiellon kannalla, mutta jos itselläni eteen tulisikin joku kaikkien taatusti tuntema lyhenne - jota siis puhekielessäkin käytetään - saattaisin sen hyväksyäkin. Joku VR, UFF, TPS tai vastaava kuulostaa niin tutulta, mutta olisivatko sellaiset lyhenteet sitten varsinaisia sanoja kuitenkaan...? Mitä mieltä muut ovat?
Apua! Olin nytkin ruuan jälkeen hetken sängyn päällä... Olen vasta toista kirjainta käymässä läpi... Jo heti alussa o-kirjaimella alkavia tuli nopeasti yli 20, mutta sitten vauhti hiljeni... Helppohan tuo sana on, mutta tiedän kyllä - kuten tuolla jo aiemmin sanoinkin - jotta kun sanan loppua kohti menen, alkavat ne sanatkin harventua... Jokaisella eri kirjaimella alkavia sanoja syntyy aina ensin hetkessä nopeastikin, mutta sitten vauhti hiljenee ja hiljenee ja hiljenee... Mulla menee varmaan yöllä myöhään noitten kanssa... Ja aikaa vielä päivästäkin.
Ai niin. Noista lempinimistä... Laittelin itselleni ensin kysymysmerkin kera esimerkiksi Maisan, mutta pyyhin sen yli. Ajattelin, että josko olisimme jyrkkiä siinäkin asiassa. Tuonkin toki voisi allakasta tarkistaa... Jotta jos allakasta nimi löytyy, niin hyväksytään ja jos ei löydy, ei hyväksytä. Vai? Mielipiteitä? Samaa sääntöä ajattelin noudattaa noittenkin sanojen suhteen; jos hyvästä suomen kielen sanakirjasta sana löytyy, se hyväksytään... Kertoilkaa toki! Vaikka tämä on pelkästään leikkiä, jonkinlainen raja kaikkeen on vedettävä sittenkin.