Välähdyksiä tässäkin listassa "sotisopa" ja eritoten "spasmi" ja "oseaani"! "Posso" oli hauska oivallus heittää juuri tähän suuntaan tarkistettavaksi!? Heh.
Kiitos kommenteista Zirnix. Oon ehtinyt lukea vasta tämän mua koskevan kohdan täältä, luen kohta nuo muut myös.
"Maate" olikin mun mielestä listani omituisin sana.
Äsken vuntsin mihin sanaluokkaan tuo etes niinkuin kuuluu? Sana on myös murteellinen kaiketi. Sanoitkin, että se vastaa kysymykseen "mihin?", tai jos ajattelee, että tuo tarkoittaa "makaamaan", tai sehän tarkoittaa lähinnä "nukkumaan", niin se ois "mitä tekemään?" Toisaalta, jos se tarkoittaakin mennä "makuuasentoon", niin sitten se ei ole "mitä tekemään?" Heh heh.
Hassu sana kun oikein miettii!
Spasmi ja oseaani on semmoiset, joista en oikein voi ottaa kunniaa, ne nimittäin tuli eteeni, kun tarkistin sivistyssanakirjasta jotakin muuta. (Harmi kun en omista nykysuomen sanakirjaa. Onko netissä linkkiä mistä löytyisi???) Siinä kirjaa selaillessa tuli mieleen, että täältähän voisi etsiä jotain "vaikeita sanoja", joten ihan tarkoituksella katsoin esim. kohtaa, jossa sanat alkavat sp-kirjaimilla, spasmi löytyi näin. Oseaani osui myös eteen kirjasta, en mä tuollaista sanaa ois tiennyt edes, samoin sana "sooni" (en edes oisi tiennyt mitä se tarkoittaa). Sanakirjasta ettiminen ei oikein ole ehkä reilua, vaikkei säännöissä siitä mitään sanottukaan. Otin sen kirjan esille n. 10 minuuttia ennenkuin vastaukset piti lähettää, joten muut sanat on ikiomia.
Kaikkein ylpein olen SOTISOPASTA!!!
Se on iha itte keksitty. Siksi pistin sanan perään huutomerkin. Aattelin, että tätä ei kyllä kaikki keksi!
:-)
Mistäs sanastanne muut ootte ylpeitä? Onks lempparia?