Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 7.4.2011 Torstai  (Luettu 995 kertaa)

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
Vs: 7.4.2011 Torstai
« Vastaus #30 : 07.04.11 - klo:14:14 »

Asia on siis se että nykyään kaupan kassa kysyy aina että laitetaanko pakasteet/lihapaketit/jugurtit ym. pieneen pussiin :-O.
Onks teidän kaupoissa tällaista ilmiötä? Tuossa ohjelmassa sanottiin että nykyään kassahenkilöt oikein ohjeistetaan tarjoamaan pientä pussia.

Viime aikoina se on yleistynyt ja ainakin isommissa kaupoissa sitä tarjotaan lähes aina, jos vaikka ostaa pakastevihanneksia. Jätskipaketin voi laittaa tietenki pussiin. 
Mä jälkikäytän kaupan pusseja, keräilen roskiin menevää jne.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #31 : 07.04.11 - klo:15:07 »

Kävin pikku-tätiäni tuossa katsomassa vanhainkodilla, hän olikin virkeä pitkästä aikaa.
Häntä silittelin ja sanoin että pieni tätini ja hän vastasi: ja vanha. Tunnisti mut, ihan nimenikin sanoi. Mua ihan itkettää.

Sade alkoi täällä. Kävin luonnossa katselemassa josko leskenlehtiä löytäisin, mutta ei vielä ollut.
Sitten hain kasvihuoneelle kaksi lasia rikkoutuneiden tilalle. Leikkasi ne vanhasta ikkunalasista, niin sain puoleen hintaan.
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 07.04.11 - klo:15:10 »

On minusta asiallista, että kukat, vaatteet ja esim. eineslaatikot laitettaan pussiin. Varsinkin joulunaikaan kaikki pakastetut laatikot vuotaa ihan sikana. Ja apteekissa kysyvät joka kerta laitettaanko pussiin, vaikka minusta on ihan luonnollista, että kilo lääkkeitä laitettaan todellakin pussiin.  :-))  Ja niillä pusseilla on just samanlaista jälkikäyttöö ku mirilläki.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 07.04.11 - klo:15:25 »

Ehkä mua enempi tossa pussiasiassa raivostuttaakoin se että ne kysyy koko ajan, siis saman rahastuksen aikana kysytään kaikista erikseen.

Siis tähän tapaan [:-DD]:
kassa: laitetaanko pakasteet pieneen pussiin
minä: ei tarvi
kassa: laitetaanko jauheliha pieneen pussiin
kassa: laitetaanko kalsarit pieneen pussiin

Repe soitteli että vie mut jonnekin tulvapaikalle kattomaan lintusia töiden jälkeen. Oli tänään työajossa nähnyt ainakin töyhtöhyyppiä, kottaraisia, rastaita ym.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Luscinia

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 07.04.11 - klo:15:29 »

Kiitos muuten Marleena mielenaurinkoispäivän ohjeista! Tarpeen ovat!!!! Sukkahousuja tosin minulta löytyy aika vähän, mutta jospa kirpparilta niitä löytäis....

Zumbaan taas, tosin tänään sain lääkäriltä rohtojakin, katsotaan/tunnetaan. Selkäni kipeytyi kaukomailla, kun olin valmistautumassa kotiinlähtöön.......melko hyvältä nyt tuntuu... [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 07.04.11 - klo:15:34 »

Työt alkaa olla tältä päivältä kasassa ja voi alkaa suunnittelemaan kotiin lähtöä ja kaupassa käyntiä.
Torstaikin jo, viikko meni tosi nopsaan  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #36 : 07.04.11 - klo:15:37 »

Täällä ilmoittautuu yksi, joka kääräisee niin monta yksittäistä tuotetta "pieneen pussiin" kuin vaan kehtaa!  [:-DD]

Kysymys ei ole siitä, ettei mulla olisi varaa ostaa tukusta hedelmäpussirullaa, vaan kai se on jonkinlainen haaste saada kerättyä vessan roskispussit siinä sivussa. Mulla on sekä kotona että asuntovaunussa vessassa just sen kokoinen roskis, että hedelmäpussi on sopivan kokoinen!  [:-)]
Kotona mä käytän samaa pussia pitkään; tyhjennän vaan roskat keittön roskikseen, mutta vaunussa me heitetään likaiset vessapaperitkin roskikseen (kemssan tyhjennys ja puhdistus helpompaa) eli siellä tarvii joka päivä uuden pussin. Joutuu talven aikana hamstraamaan aika monta pussia!

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 07.04.11 - klo:17:27 »

Iipalle myötäeloa tädin luona käynnin aiheuttaman kyynelehtivän olotilan takia [:1]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #38 : 07.04.11 - klo:18:34 »

Täällä ilmoittautuu yksi, joka kääräisee niin monta yksittäistä tuotetta "pieneen pussiin" kuin vaan kehtaa!  [:-DD]

Kysymys ei ole siitä, ettei mulla olisi varaa ostaa tukusta hedelmäpussirullaa, vaan kai se on jonkinlainen haaste saada kerättyä vessan roskispussit siinä sivussa.
Minäkin otan mielelläni pienet muovipussit vastaan. Niille on paljon käyttöä kotona.  [:-)]  Meidän kylän kaupassa niitä ei kyllä tarjoilla.

Marleenalta hauska juttu  :-))

Iipalle: Varmaan tuntui mukavalta, kun tätisi tunnisti Sinut  [:-)]
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 07.04.11 - klo:19:01 »

Iltaa Koillismaalta!
Mukavia juttuja tänään täällä  [:-)]
Kyllä minä aina luen keskustelut, mutta useimmiten vieraana (töissä ei uskalla kirjautua). Nyt olen pienellä lomalla, pe - ma lomaa.

Valoisaa iltaa! Käykää äänestämässä!  [:45]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 07.04.11 - klo:19:27 »

Vilukko, äänestin jo eilen.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 07.04.11 - klo:19:36 »

Kysymys ei ole siitä, ettei mulla olisi varaa ostaa tukusta hedelmäpussirullaa, vaan kai se on jonkinlainen haaste saada kerättyä vessan roskispussit siinä sivussa.
Minäkin otan mielelläni pienet muovipussit vastaan. Niille on paljon käyttöä kotona.  [:-)]  Meidän kylän kaupassa niitä ei kyllä tarjoilla.

Samoin. 
Sit jos ostan joitain vaatteita, niin ne laitatutan pussiin, mikäli ostosten joukossa on sellaisia ruokia, joiden pakkaus saattaa mennä rikki.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #42 : 07.04.11 - klo:19:52 »

Vettä sataa rankasti. Oli pakko mennä mielipuuhaan, ojia tekemään, nyt oli ihan pakko. Tie lainehtii ja yhteen notkoon on kertynyt varmaan 30 senttiä. Aikamoisen puron sainkin aikaan. [:-DD] Meidän edessä on ihme paikka, jota viime keväänä tutkittiin jo putkirikkona, mutta ei siellä putkea ole. Vettä nousee maan sisältä 20 senttisellä korkealla pulputuksella ja liikuttelee tietty hiekkaa ja maata mukanaan.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #43 : 07.04.11 - klo:20:36 »

Iltaa Lapista! Olipa piiiiiiiiiiiiitkä päivä. Aamulla lähin kaheksalta Roihin ja äsken tulin iltakaheksalta kirkolta. Päivään sisältyi Roissa kuskina olemista ja auton osien ostelua ja päälle vielä hygieniapassikurssi kirkolla. Läpi se testi meni, vaikka meinasin nukahtaa siinä seittemän maissa open mutinaan... Testi meni ihan yhtä vaille oikein, että kai siinä jotain sitten jäi päähänkin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 07.04.11 - klo:20:47 »

Voi että.. minäpä nautin noista kevätvesien lurituksista ja olen aina lapsellisen innoissani, välillä patoja tekemässä ja sitten padot auki ja mahoton vesien syöksy alamäkeen..

Muovipusseja meillä ei tyrkytetä kaupoissa vielä, mutta kassalla usein laittavat tietyt tuotteet pieniin pusseihin kysymättä mitään.. automaattisesti vaatetavara, hiiva jne.. en ole siihen reagoinu, sillä käytän ne pussit tarkoin hyväksi jätepuolella  [:-I]

meselle merkki  [:63] hygieniapassista  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.