Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 9.4.2011 Lauantai  (Luettu 1440 kertaa)

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
Vs: 9.4.2011 Lauantai
« Vastaus #60 : 09.04.11 - klo:19:18 »

KaijaPasilan nettiongelmat on siirtyneet muutamalla kilometrillä länteen. Mulla ei ole yhteys toiminut pariin päivään, kaikkeni olen kokeillut. Nyt onnistuin saamaan yhteyden langattomasti heikolla yhteydellä, saa nähdä kauanko toimii  [:-I] 
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #61 : 09.04.11 - klo:19:27 »

Juu, kyllä se auton kimpussa meni päivä, tai oikeastaan koko viikko on menny. Just tekasin uuen rullaverhon ikkunaan, kun entinen kesti näköjään vain 26 vuotta! Heikkoja nuo saksalaiset!  [:-I] [:-DD]. Sisäpintoja olen verhoillut uudestaan ja pieniä lisäeristyksiä laittanut.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #62 : 09.04.11 - klo:19:35 »

Onkohan lähdettävä kehä ykköselle huomenna, mut tasamaalla ehkä pysyn kumminkin.
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #63 : 09.04.11 - klo:20:22 »

Laitoin pullataikinan nousemaan [:-)].

Kävin äsken tuossa metsänreunassa, jostain kuului hiljaista sriii, sriii ääntä. En nähnyt lintua mutta jäin ihmettelemään mikä se oli. Ajattelin että olis ollu hippiäinen tai puukiipijä, mutta ei ainakaan ääninäytteisiin täsmää. [:-I]

Nyt kahvinkeittoon!

Myös sinitiaisilla on keväisin tuollaista ääntelyä, tiaisilla yleensä aika valikoima erillaisia ääniä näin keväisin.
Mustarastaan kutsuääni? Niitä on ainakin nyt paljon maastossa.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #64 : 09.04.11 - klo:20:29 »

KaijaPasilan nettiongelmat on siirtyneet muutamalla kilometrillä länteen. Mulla ei ole yhteys toiminut pariin päivään, kaikkeni olen kokeillut. Nyt onnistuin saamaan yhteyden langattomasti heikolla yhteydellä, saa nähdä kauanko toimii  [:-I] 

Sonera???  [:-I]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #65 : 09.04.11 - klo:20:31 »

Hieno lintupäivä jatkui vihervarpusella, ekaa kertaa pihassa tänä vuonna.

Muistan sen kun joskus muinoin näitte Pasin kanssa elämänne ekat vihervarpuset täällä Kolussa.

Mä muistan sen myös. Mähän menin ihan raivon  [:-//] vallassa huutamaan Pasia sisälle, kun se kuhni jonkun auton parkkeeraamisen kanssa ulkona, ja mä mukavasti sisältä bongasin vihervarpusia!  :-))

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #66 : 09.04.11 - klo:21:05 »

Olipa taas päivä!
Olin kurssilla Marfan kanssa opettelemassa Ladyn tekemistä. Tekniikka on helppo, tarveaineet ovat rautalanka,folio, vanha t-paita, esim. pitsi tai vaikkapa miesten verkkopaita, mitä vaan ikinä keksiikään.
Kuudessa tunnissa oli Lady valmis!

Olen erittäin tyytyväinen tulokseen ja oppimiseen. Taas uusi aluevaltaus!

Mutta nyt on sellainen olotila, että takki on aivan tyhjä. Mitään ei enää keksisi, ei jaksaisi eikä halutakaan. Muuta kuin poikien kanssa peiton alle miettimään taas uusia juttuja........ [:5]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #67 : 09.04.11 - klo:21:13 »

Kävin äsken tuossa metsänreunassa, jostain kuului hiljaista sriii, sriii ääntä. En nähnyt lintua mutta jäin ihmettelemään mikä se oli. Ajattelin että olis ollu hippiäinen tai puukiipijä, mutta ei ainakaan ääninäytteisiin täsmää. [:-I]

Nyt kahvinkeittoon!

Myös sinitiaisilla on keväisin tuollaista ääntelyä, tiaisilla yleensä aika valikoima erillaisia ääniä näin keväisin.

Kiitti Parus. Saattoi olla sinitiainenkin, niitä siinä metsänreunassa pyöri paljonkin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #68 : 09.04.11 - klo:21:26 »

Nyt kahvinkeittoon!

Kiitti Parus. Saattoi olla sinitiainenkin, niitä siinä metsänreunassa pyöri paljonkin.

Toistuiko tuo ääni muuten yhtäjaksoisesti pitkäänkin vai yksittäisesti silloin tällöin?
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #69 : 09.04.11 - klo:21:27 »

Olisko jonkun 3-4 kertaa ihan peräkkäin kuulunut sriii, sriii, sriii. Oli sellainen hyvin hiljainen ja aika matala se ääni.
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #70 : 09.04.11 - klo:21:34 »

Olisko jonkun 3-4 kertaa ihan peräkkäin kuulunut sriii, sriii, sriii. Oli sellainen hyvin hiljainen ja aika matala se ääni.

Minulle tulee ihan tuntuma sinitinttien keväisistä karkeloista, jolloin olen itse sitä jäänyt ihmettelemään ja nähnyt sinitiaisilla olevan menossa parinmuodostusta ja jotain näyttämisen meininkiä :-))
Tämä on nyt vaan ihan mun mututuntuma ja oma kokemus.
Kulorastaitakin on nyt paljon liikkeellä, mutta niiden ääni on enemmänkin kuuluvaa, karheaa prätinää, kuunteles. Niitäkin on liikkeellä nyt runsaasti [:-)] Mutta tämä ääni ei sovi sun hyvään kuvaukseen.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #71 : 10.04.11 - klo:03:02 »

Sonera???  [:-I]

Ei kun Elisa  [:-(]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #72 : 04.03.12 - klo:20:43 »

Kaijan esimerkkiä seuraten noukin vakoiluosastolta tämän ketjun. Silloin elettiin vielä Kolun aikoja, nyt on uudet kuviot. Mutta hauskaa tosiaan lukea näitä vanhoja juttuja. Laurankin naapurinmies otti aurinkoa jo tässä liki vuoden vanhassa ketjussa :-)).
Kirjattu

Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.