En ole ilmoitellut mitään havaintoja, vaikuttaa kovin monimutkaiselta, enkä viitsi niihin perehtyä. Kait ne voi ilmoittaa sinne myöhemminkin, mä olen kirjannut havaintoni muistiin.
Bentsiiniä en ole liiemmin poltellut perhosten takia, paikat ovat mulle ennestään tuttuja, liikun niissä muutenkin virkistymismielessä, sattumaltahan niitä perhosia näkee. Valtaosa lajeista löytyy tavanomaisesti liikkuessa jalan tai pyörällä. Niinkuin suokirjosiipi tutulta suolta kun olin lakkareissulla täältä pohjoisemmassa. Lounais-suomen perhoset tulee nähtyä, kun kiertää sieltä kautta pohjoisemmaksi.
Eilen lähdin etsimään amiraalia tutusta paikasta, en löytänyt sitä sieltä, vaan toisesta paikasta matkan varrelta.
Eilinen etelänhopeatäplä oli ylläri. Olin tarkkaillut isoja hopeatäpliä sillä silmällä. Mulle oli jäänyt se käsitys, että etelänhopeatäplä olisi keisarinviitan kokoinen. Se olikin lähinnä orvokkihopeatäplän kokoa. Luulin nähneeni ja kuvanneeni orvokkihopeatäplän.
Kivvoohan se on noita perhosiakin katella ja kauniitakin ne ovat.
Kappas vaan, huomasin olleeni Hilun kanssa samoissa maisemissa viime pyhänä, en huomannut muita perhosten katselijoita.