Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Malkamaanantai 18.4.2011  (Luettu 450 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Malkamaanantai 18.4.2011
« Vastaus #15 : 18.04.11 - klo:09:56 »

Maanantaihuomenta Lahdesta! Ihana kevätaamu! [:-)]

Viikonloppu Kolussa hurahti taas huomaamatta, pyykinpesua ja lintujen tarkkailua oli ohjelmassa, ja myös hiukka pääsiäissiivousta. Eilen taivaalla ihan pihan yläpuolella 30 yksilön kurkiparvi otti korkeutta, oli hieno näky. [:-)]

Vauva ja äiti pääsivät jo eilen kotiin, poika onkin niin tomera tapaus että ensin syöpi kaksi tissiä tyhjäksi ja sitten vielä pullollisen maitoa siihen päälle :-)).

Mukavien tapahtumien joukkoon mahtuu sitten ikävämpääkin, äiti vietiin lauantaina aamusta sairaalaan. Onneksi mistään vakavasta ei ole kyse, ja kun äiti saa sairaalassa antibioottia niin hänen pitäisi toipua kotikuntoiseksi pikimmiten. Saattaa jo tänään päästä kotiin.

Pietarissa olen käynyt kerran, laivalla mentiin risteillen. En nyt muista missä palatsissa mekin käytiin, mutta kultaa ja krumeluuria löytyi runsain mitoin. Puistossakin patsaat oli kullitettuja. :-))

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 18.04.11 - klo:10:18 »

Aurinkoaurinkoista maanantaita!  :-))

Positiivarit:

TENAVATOKAISUT

Neljävuotias Lotta oli pikkusiskon
ristiäisissä. Innoissaan hän kertoi,
että täti on "listiäisten ylikummi".

Kuusivuotiaana Lotta ei osannut sanoa
R-kirjainta ja sitä harjoiteltiin
D-kirjaimella. Esikoulussa hän pääsi
ensimmäistä kertaa diskoon. Kotoa
lähtiessään hän tuumasi: "Diskossa
on kivempaa kuin kotona, kun siellä
voi dokata."

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 18.04.11 - klo:11:01 »

Huomenta!  [:-)]
Pasi on lähtenyt jo 7.30 liikkeelle työasioissa ja mä tässä herättelen itseäni vaalien jälkeiseen Suomeen  [:-I]
Saa nähdä, miten saavat hallituksen kasattua... enpä haluaisi olla siellä työvuorolistaa laatimassa  [:-DD]

Niinpä!  :-))
Huomenta uudestaan.  Kahvitellessani seurasin variksen lentoa ja siinä samalla pähkäilin, että miten ihmeessä tuollaisessa tuulessa lintujen lento onnistuu juuri siihen kohtaan, jonne tarkoittavat? [:-I]   Tuuli kun meinaa tällaisen tankin suunnan määrätä, saati sit pikkulinnun.
Kiitos santun tykkäyksistä.  Mulla ei ollut pariin vuoteen santtuja, kun en ole enää saanut niitä menestymään.  Ennen mulla oli keittiön ikkunalauta kauniin näköinen santuista.  Nyt laudalla on vain viherkasveja ja kukkiva kaktus.  Pöydällä on toi santtu, kun on niin pikkanen.  [:-)]
Kivoja tunteja kaikille.  [:-)]
Kirjattu

Luscinia

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 18.04.11 - klo:11:25 »

Aurinkoist Länssuames, tosi kovaa, puuskittaist tuult, puut vaa kaatuu tosa pihapiiris!
Aamul joutsene ja hanhe ja kurje lähtivä taas etiippäi pesimäsijoilleen.
Kuinkaha varekse viäl jaksava pidätell, ku tääl perimätiado mukkaa pääsiäisen varekse muniva ensmäise muna!
Illoo vaa! Pysykkää pystys, jos samal taval myrskää, ku tääl!!!!!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 18.04.11 - klo:11:33 »

Aurinkoa maanantaihinne, ja sitä samaa koko viikolle.

Kaarinilta kaunis santtukuva [:-)]
Mesikselle rauhaisaa pyykkipäivää.
Tiinan äidille toipumisia sairaalareissusta.

Anniinan Aidallekin tsemppiä..oletko muuten koskaan kokeillut laittaa sokeritonta karpalomehua
juomaveteen.Karpalollahan on antibioottinen vaikutus virtsatulehduksiin.Itse laitoin aikoinani
omalle koiralleni kun oli virtsakivien aiheuttamaa tulehdusta usein. Mehulla sain hyvää aikaan eli
tulehdukset vähenivät huomattavasti.Laitan joskus sitä Verankin juomaveteen ja juon ihan kyllä
itsekin :-))

Kännykkä otos aamulenkiltä.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 18.04.11 - klo:11:45 »

Sorsien päät on hyvän värisiä.  [:-)]
Vaikka kuolleita lehtiä ja muuta töhkää on maassa, niin kuva on kaunis. [:-)]
Siitä kuultaa se aste, kun puihin alkaa tulemaan hiirenkorvia ja luonto puhkeaa kukkaan.

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 18.04.11 - klo:11:52 »

Joo kyllä lintujen värit nyt erottuvat hyvin tämän ankean näköisen maaston keskeltä.
Punarinnatkin ovat niin punaisia [:-)] että hyvin erottuvat puista.

Kohta on lähtö verikokeisiin ja röntgeniin, että iltapäivä menee sellaisissa merkeissä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 18.04.11 - klo:12:08 »

Nyt muistin, kun aamulla tilasin tk:sta lekurille aikaa korvan takia, niin pikkasen huvitti ja suututti, kun aikojen antaja totesi että, j o s   t ä y d e n k u u n aika valvottaa sua? :-O  Just olin kertonut, kun korva paukku. eikä se ole mikään pieni ääni! [:-/] 
Onhan toi uskomatonta ja vois ajatella, että korvienvälissäni  [:-DD] paukkuu.!
Kaupassa täytyy kohta lähteä käymään.  Lähikauppa lahjoittaa jäsenilleen keltaisen tulilatvan. Saas nähdä, millaisia on enää jäljellä.  Ilimaseksi kun saa, niin täytyy nöyränä ottaa vastaan.  [:-)]   
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 18.04.11 - klo:12:22 »

:-O Nyt sataa räntää ja tuulee!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 18.04.11 - klo:12:45 »

Nyt muistin, kun aamulla tilasin tk:sta lekurille aikaa korvan takia, niin pikkasen huvitti ja suututti, kun aikojen antaja totesi että, j o s   t ä y d e n k u u n aika valvottaa sua? :-O  Just olin kertonut, kun korva paukku. eikä se ole mikään pieni ääni! [:-/] 

Oletko kokeillut mitään apteekista ilman reseptiä saatavaa, esim. Heinix, allergialääkettä? Jo tuo vaiva tosiaan johtuu vaikka siite/katupölyn aiheuttamasta turvotuksessa siellä korva/nenärööreissä. [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 18.04.11 - klo:12:50 »

Onpas Tiinan sukulaisvaavilla kova ruokahalu  :-)) Hyvähän se on, että poika kasvaa  [:-)]
Hyvä, ettei mitään pahempaa Tiinan  äidillä  [:30]

Telkkisen vinkkiä voisi koettaa. Ihmiselle olen kuullut kyllä tästä karpalomehun vaikutuksesta, mutta itse en edes osannut ajatella, että koirallekin sitä voisi antaa.

Kohta lähden apteekkiin, kierrätyskeskukselle ja loppu päiväksi yritysvierailulle.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 18.04.11 - klo:13:23 »

Oletko kokeillut mitään apteekista ilman reseptiä saatavaa, esim. Heinix, allergialääkettä? Jo tuo vaiva tosiaan johtuu vaikka siite/katupölyn aiheuttamasta turvotuksessa siellä korva/nenärööreissä. [:-)]
Tiina, en ole kokeillut.  Saakohan korvaan laittaa mitään, kun se on joskus puhennut.  Ainakaan sitä suihketta, jolla korvakäytävä putsataan, ei saa käyttää.
Ajattelin odottaa, mitä lekuri sanoo.
Täytyy laittaa vaikka pumpulitukko korvaan, kun ulkoilen, ettei pöly pääse sinne.
Kiitos, kun huolehdit.  [:-)]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #27 : 18.04.11 - klo:13:29 »

Ehtoopäivää.  [:-)]

Tuulinen , aurinkoinen sää täälläkin. Katupölyt ja kuivat lehdet saa kyytiä.

Aamupäivä vierähti terveyskeskuksessa. Oikea polvi on oikutellut ja minä olen sen kuitannut nivelrikon aiheuttamaksi vaivaksi. Päätin kuitenkin mennä valittamaan ja se olikin kortisoonipiikin paikka. On jostain syystä tullut rasitusvamma polven sivuun. Nyt sitten ootellaan hissuksiin auttoiko vai ei. Kun yhdestä vaivasta toivuin toinen tuli. Nyt sais sitten riittää. :-))

Tiinan siskonpojan poika meinaakin kasvaa äkkiä isoksi ja vahvaksi mieheksi. Mukava semmoista vauvaa on hoidella kun ruoka maistuu.  [:-)]

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 18.04.11 - klo:13:53 »

Tiinan siskonpojan poika meinaakin kasvaa äkkiä isoksi ja vahvaksi mieheksi. Mukava semmoista vauvaa on hoidella kun ruoka maistuu.  [:-)]

Poika on kuulemma kova nukkumaankin :-)), sisko oli ollut eilen illalla häntä katsomassa, niin koko ajan oli vaan nukkunut eikä mummolle edes meinannut silmiään avata. Siskoni oli ottanut vauvasta kuvia ja laittoi mulle niitä sähköpostiin, ihana pikkuinen mussukka on hän. Kaunein vauva mitä ikinä olen nähnyt, uskotteko? :-)) Taidan katsella joidenkin vaaleanpunaisten silmälasien läpi :-)), mutta sievä on poika, oikeesti.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 18.04.11 - klo:13:56 »

Tiina, en ole kokeillut.  Saakohan korvaan laittaa mitään, kun se on joskus puhennut.  Ainakaan sitä suihketta, jolla korvakäytävä putsataan, ei saa käyttää.
Ajattelin odottaa, mitä lekuri sanoo.
Täytyy laittaa vaikka pumpulitukko korvaan, kun ulkoilen, ettei pöly pääse sinne.
Kiitos, kun huolehdit.  [:-)]

Heinixiä ei laiteta korvaan, se on tabletti joka niellään ja auttaa sitten kaikenlaisiin allergiaoireisiin. [:-)] Mutta kannattaa varmaan tosiaan kysyä lääkäriltä mitä hän suosittelee.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.214 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.