Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 19.4.2011 Tikkutiistai  (Luettu 587 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 19.4.2011 Tikkutiistai
« Vastaus #15 : 19.04.11 - klo:10:13 »

Aurinkoaurinkoista tiistaita kaikille!  :-))
Pilville hyvää nimipäivää.  :-))

Positiivarit:

MUMMOJEN ELÄMÄÄ

Viisivuotias Martti oli mummon kanssa
kävelyllä. Jyrkän mäen puolivälissä
hän aneli mummon reppuselkään. Kun
mummo kehotti häntä kävelemään itse,
tokaisi Martti: "Kanna vuan ku oot
mummoks ruvenna." -Aili

Nina ja Niko olivat mummin kanssa
uimahallissa. Poislähtiessä iski nälkä,
väsymys ja kiukku. Kun vihdoin päästiin
autolle, mummi puuskahti: "Arvatkaas
lähdenkö teidän kanssa vähään aikaan
uimaan". Takapenkki hiljeni kunnes Niko
totesi lohduttavasti siskolleen "Ei se
enää huomena tota muista." -Mummi

:-))

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?30772354   [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 19.04.11 - klo:11:00 kirjoittanut Marleena »
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 19.04.11 - klo:11:31 »

Huomenta Marle. Mistäs oot löytänyt mun kuvan? Sen joka katsoo aamulla kylppärin peilistä.  [:-DD]

No meitähän onkin sitten kaksi samannäköistä :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #17 : 19.04.11 - klo:11:34 »

Keväällä on hirveä kiire. Samantien kun lumet on sulannu, niin alkaa
ruoho rehottamaan. Kohta joutuu nurtsin leikkaamaan.  :-)) Pienen pienet
valkovuokonnuputkin on nostannu päänsä  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #18 : 19.04.11 - klo:11:50 »

Päivää Lapista! Ei vieläkään selvinny mahataudista, no pikkasen parempi on, eikä oikeastaan ollenkaan kipeä. "Varpuset" vain lentää.
Ulkona paistaa kylmä aurinko ja tuulee, väliin rippaa lumiräntää.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 19.04.11 - klo:12:23 »

Meselle ja muille poteville toivotaan pikaista parantumista  [:-)]

Tänään työnteko taas maistuu  [:-)] Ruoka ei. On ollut jo pidempään sellainen vaihe, ettei mikään ruoka oikein maistu. Oon sitten kahvia ja hedelmiä vaan töissä syönyt ja sen takia vähän närästänytkin. Pari yötä sitten tuli meille rastaat. Eilen illalla koiralenkillä oli aivan eri äänimaailma kuin ennen: räkätit, laulurastaat ja punakyljet mesosi minkä kerkesi  [:-)] Loman tarpeessa tässä kyllä olen. Eilen aamulla en ollut lähdössä töihin ollenkaan, kuvittelin olevan sunnuntai, mutta aamukahvia juodessa havahduin todellisuuteen. Tänä aamuna sängyssä makoillessa ajattelin, että ihanaa, kun on viikonloppu. No, torstaina se alkaa, LOMA  :-)) Ja vasta toukokuussa tulen takaisin  [KIPPIS]
« Viimeksi muokattu: 19.04.11 - klo:13:23 kirjoittanut Anniina »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 19.04.11 - klo:12:48 »

Mä meen taas parturiin, eikö tukka voi lakata kasvamasta, siirtyis toikin kasvu kynsiin, ne osaan itse leikata, mutta tukka juttu on vaikeempi ja heti harmaat puskee näkysälle. Olisikin koko harmaa, niin voisi lopettaa tään kalliin värjäys rumban.
Samat aatokset täälläkin. Parturi pitäisi tilata. En vaan yhtään tykkää sinne mennä. Toiset tykkää, kun hiuksia pidellään. Minä en.

Olipas Marlelta "viehko" kuva  :-))  Janilta hieno jääkuva  [:-)]

Marleenalta hauskat lastenjutut ja kiva munamiesvideo  :-))

Toivottavasti Mesen "varpuset" pian lopettavat lentonsa, eli pikaista toipumista.

Anniinalle tulevaa rentouttavaa lomaa.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #21 : 19.04.11 - klo:12:56 »

Tuonne lintupuolelle päivitin pihamme lintutillannetta mutta vasta Anniinan viestiä lukiessa muistin että onhan meillekin saapuneet nuo räkättirastaat ainakin. Kovaa peräperää lentoa nekin äänekkäästi harrastivat ja yksi riekkui korkealla koivun latvuksessa kiljumassa kevättä. Ihanaa kun nekin "kotiin" tulivat. Meidän räksät, matosiepparit.

Ilma on aivan upea aurinkoinen kevätsää. Tosin aika kova tuulinen. Eli vähissä vaatteissa ei vielä kannata lähteä ulos hommiin.
Meillä pihassa ihan mahdottomasti talven myräköiden aikana pudonneitä koivun oksia yms. rojua. On siinä haravoimista ja kärräämistä.
Kuumaa kesää odotellen  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 19.04.11 - klo:13:02 »

Mä meen taas parturiin, eikö tukka voi lakata kasvamasta, siirtyis toikin kasvu kynsiin, ne osaan itse leikata, mutta tukka juttu on vaikeempi ja heti harmaat puskee näkysälle. Olisikin koko harmaa, niin voisi lopettaa tään kalliin värjäys rumban.
Samat aatokset täälläkin. Parturi pitäisi tilata. En vaan yhtään tykkää sinne mennä. Toiset tykkää, kun hiuksia pidellään. Minä en.

Heti tämän luettuani tartuin luuriin ja tilasin itselleni kampaajalle ajan, sainkin ajan vielä ennen vappua ens torstaina 28.4. klo 7.30. Tukka on ihan ylipitkä ja väritkin haihtuneet, ja harmaat vaan paistaa. Mä kyllä tykkään käydä kampaajalla, mutta enimmäkseen sen takia kun mulla on niin kiva kampaaja ja jutellaan aina kaikki kuulumiset :-)). Muuten mun suhtautumiseni tuohon hiusten "pitelyyn" on suht neutraali.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 19.04.11 - klo:13:25 »

Heti tämän luettuani tartuin luuriin ja tilasin itselleni kampaajalle ajan, sainkin ajan vielä ennen vappua ens torstaina 28.4. klo 7.30. Tukka on ihan ylipitkä ja väritkin haihtuneet, ja harmaat vaan paistaa. Mä kyllä tykkään käydä kampaajalla, mutta enimmäkseen sen takia kun mulla on niin kiva kampaaja ja jutellaan aina kaikki kuulumiset :-)). Muuten mun suhtautumiseni tuohon hiusten "pitelyyn" on suht neutraali.

Minäkin varasin aamulla ajan ja sain jopa huomiseksi, kun suostuin ottamaan ajan keskellä päivää  [:-)]

Kiitokset Mesikselle jo nyt lomatoivotuksista  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #24 : 19.04.11 - klo:15:39 »

Kaikenlaista asiaa jo olikin taas tässä ketjussa. [:-)]

Sairastaville toivotaan paranemista. [:-)]

-----------------------------------------
Täällä juodaan -nyt vasta- iltapäivän kaffeeta. :-))
Noo, loppupuolella oikeastaan jo. :)

Kaksi koneellista pyykkiä on ollut ulkona kuivamassa ja kun asioilta tulin kääntelin niitä vielä, ennen kuin pääsin kaffeeta hörppimään.
Ja kohtahan se onkin sitten jo päivällisen vuoro. :))
Meillä kulkee tavallisena arkipäivänä aika lailla samoja linjoja tuo syömisien rytmi. Sitten kun on jotain erikoisempaa, niin rytmit heittää. Myös viikonloppuna on se sama opittu syömisrytmi, ellei muuta menemistä yms. ole tiedossa. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #25 : 19.04.11 - klo:15:51 »

Anninan viestin luettuani, tuli mieleeni tämä.

Kun jostain kuulin, että tummapaahtoinen kahvi ei närästäisi niin paljon ja olisi vatsaystävällisempi muutenkin.
No, meikä sitten kokeili tuota ja sitä tummapaahtoista olen nyt juonut varmaan jo pari kuukautta, jollei enemmänkin.

Mä ainakin tykkään ja se on tuntunut vatsallekin tosi hyvältä.
Meikäläinenkin kun on moniongelmainen, jopa vatsan suhteen, niin kaikkea pitää koitella.

Tummapaahtoista kahvia saa ainakin Presitentti kahvissa ja sitä mä oon juonut.
Ensin se tuntuu aikas erikoiselta vahvan makuiselta, mutta aika nopeasti siihen totuin.
Tykkään, enkä enää vaihda miedommin paahdettuun kahviin. [:-)]

Sekään ei sitten haittaa, vaikka jossain kyläillessä olisi tavallisen paahtoista kahvia, kyllä sen juoda voi.
Kotona laitan jopa vieraille tuota samaa kahvia, eikä kukaan ole valittanut siitä. Lisää kupposia vaan ottavat, kun tarjoan. :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #26 : 19.04.11 - klo:15:54 »

Marleenan laittamat vitsit olen kyllä lukenut joka päivä ja hauskojahan ne ovat! :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 19.04.11 - klo:16:09 »

Yksi varma kevään merkki näyttäytyi hetki sitten. Vuoden ensimmäinen kimalainen kävi pörräämässä parvekkeella.  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 19.04.11 - klo:16:29 »

Tiistai tervehdys. Aurinko paistaa ja nyt jo piti hakea tuolit parvekkeelle vaikka sitä en vielä ole
talven jäljiltä siivonnut. Muutaman narsissipurkin hain ja kohta pesen partsin ja laitan sen vähän
viihtyisämmän näköiseksi kun se nyt on....Kukatkin pääsevät ihan parvekelaatikkoon.

No heti tuli tuolin valtaaja paikalle, että ei haittaa vaikka
kaikki on vielä huiskin haiskin.

Marleenalle ja Marlelle :-))

Toivottavasti Mesen ripaska tauti helpottaa.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 19.04.11 - klo:16:45 »

Kimalainenkin jo. Ihana kevät.

Voi Veruskaa, kun heti meni naatiskelemaan tuolille  [:36]
Meillä ei Seri ole koko talvena viihtynyt yksin pihalla, mutta tänään on ollut. Päivälläkin kävi vain syömässä sisällä ja heti tahtoi takaisin ulos.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.155 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.