Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pitkäperjantaina 2011  (Luettu 742 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Pitkäperjantaina 2011
« Vastaus #45 : 22.04.11 - klo:19:15 »

Iltaa vaunusta!  [:-)]
Käytiin retkellä Täktomin lentokentällä ja sitten Tammisaaren Prästkullassa, josta sepelrastas sitten löytyikin!  :-))
Lentokentän parkkiksella oli tosi leppoisaa linnustajaporukkaa. Tuntuu, että kaikki on vapautuneita ja hyvällä tuulella, kun on 4 päivän linnustusvapaa töistä! Ei mitään yrmyilymeininkiä tänään vaan oli kiva jutella ihmisten kanssa. Aika paljon samoja paikkoja väki kiertää: Utö, Piesjänkä, Ailigas-tunturit jne  :-))

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 22.04.11 - klo:19:21 »

jatkuu...

Tänään kokkaillaankin sitten itse. Kävin viemässä huoltorakennuksen uuniin valkosipuliperunat AURA-ruokakermalla. Siitä voi tulla hyvää! Käydään sitten siellä paistamassa jotkut possupihvit perunoille kaveriksi. Johan tässä alkaa olla nälkä!

Täktomista poimin ojan pohjalle kaatuneesta pajusta muutaman "laittoman" oksan. maljakkoa meillä ei ole; varsinkaan pääsiäiseen sopivaa, mutta kätevänä emäntänä mä pyöräytin pääsiäisservetin tyhjän lonkerotöllkin ympärille ja nyt meillä on pääsiäismaljakko  [:-DD]

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #47 : 22.04.11 - klo:19:23 »

Pitkäperjantai iltaa! [:-)]
Täällä on ollut kaunis, lämmin ja lähes tyyni päivä tänään. Iltapäivällä oli puolipilvistä ja nyt taas taivas kirkastunut enemmän.
Mittarissa yön alin lukema oli +2,5 astetta ja päivän ylin +15,3 astetta ja nyt +11,8 astetta.

Jälleen päivä meni osittain ulkoillessa ja lintuja seuraillessa. :)
Hieman jo väsyttääkin, mut ei vielä ole unten aika.  [:-DD] :-))

Toivotaan, että Otso paranee pian ja muu perhe säästyy mahataudilta. [:-)]

Hyvää pitkäperjantai iltaa toivotaan kaikille!    [:45]    [:43]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #48 : 22.04.11 - klo:19:37 »

Kaijalle ja Pasille onnittelut sepelrastaasta! [KIPPIS]

Se ON hieno erikoinen lintu, itsekin sen havainneena tuon voin sanoa. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 22.04.11 - klo:21:14 »

Täältä myös onnittelut sepelrastaasta  [KIPPIS]

Kiitos Deb toivotuksista  [:-)] On Otso selkeästi jo parempaan päin menossa. Söi puolikkaan jogurtin ja nestettäkin on pysynyt sisällä. Äsken meni nukkumaan ihan hyvillä mielin.
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #50 : 22.04.11 - klo:21:21 »

Täysin samaa mieltä mirin kommenttien kanssa.   [:-)]

Samaa mieltä. Ja ei ole tullut mieleenikään mennä ottamaan pajunkissoja muualta kuin joutomailta ja ojanpenkoilta, no siellähän ne pääasiassa kasvavatkin, eikä ihmisten pihoissa tai aidanteina.
Olen kantanut niitä talvisilta hiihtoretkiltä asti aika monelle ihmiselle ja töihin.. [:-I]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 22.04.11 - klo:22:01 »

Kiitokset sepelrastasonnitteluista!  :-))  Tämä oli meille vasta kolmas havainto! Eka oli 2009 Muotkatakasta vai mikä se on se Suomen maanteiden korkein kohta. Viime keväänä Hyvinkäältä. Meillä oli nyt seuraa ja kolme silmäparia löytää tosiaan paremmin... Mä sen sitten löysin, vaikka olin jo melkein luopunut toivosta. Tänään nähtiin 6 rastaslajia!  :-))

Kävin jääkylmässä huoltorakennuksessa suihkussa. Nyt minttukaakaota!  [KIPPIS]
Paluu karavaanarin elämään on sujunut hyvin: kemssan tyhjennyskään ei yököttänyt yhtään.  [:-DD]

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #52 : 22.04.11 - klo:22:41 »

Tännekin onnittelut sepelrastaasta! Täälläkinpäin kotikaupunkimme alueella oli pari päivää sepelrastas, viimeksi nähty eilen. Jos vielä näkyy, ehkä pitää lähteä katsomaan! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 22.04.11 - klo:23:59 »

Illan päätteeksi kuumat rommit ja Pasi maanitteli mut ottamaan käsilaukun suklaakätkön esiin; lupasi huomenna ostaa mulle täydennystä. Minipatukoita: Milky Way, Dacapo, Pätkis, Jim jne  [:-P]   Näitä mä olen säästellyt hätävarana, että jos töissä alkaa ahistaa!  [:-DD]

Kohta unille! Aamulla katsotaan joku kiva linturetkireitti. Joko Hangon lintupaikkoja tai sitten Pohja-Karjaa-suuntaan. Yhdessä paikassa olisi lauma kuikkaa ja kaakkuria tuolla Pohjassa ja ne kyllä kiinnostaisi kovasti!  :-))

Sivu luotiin 0.149 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.