Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Meitä on petetty  (Luettu 801 kertaa)

Risto

• Vieras
Meitä on petetty
« : 01.05.11 - klo:13:54 »

Kopioitu nimimerkki zapen kirjoitus Masinistit palstalta:

"Antti Heikkilä kertoili taas hyvästä tosi aiheesta, miten tämä proseisoitu elintarviketeolisuus tuhoaa meidän sapuskaa. Nyt se nähdään kun ruvettiin pientilaliset maidontuottajat ajamaan sukupuuttoon. 
Sitten miten valtiovalta haluaa rajottaa maidon ostamista suoraan tilalta.

kannattaa katso seuraava ohjelma!!

http://www.katsomo.fi/?progId=65917

http://www.studio55.fi/lahipiirivoimavarana/artikkeli.shtml/1316064

http://www.studio55.fi/lahipiirivoimavarana/artikkeli.shtml/1316054

http://www.studio55.fi/lahipiirivoimavarana/artikkeli.shtml/1261571

EU P###A ym pilana meidän pohjois-maalaisen idylin maidontuottajana, sit Buska jauhaa P###AA kasvisrasvoista, jotka sairastuttaa koko kansaa."

Antakaapa palautetta.  :-O
Kirjattu

Risto

• Vieras
Vs: Meitä on petetty
« Vastaus #1 : 01.05.11 - klo:17:30 »

Nyt minä sain oikeaa lämmintä lehmän maitoa, tuli niin lapsuus mieleen, kun join lasillisen tuoretta maitoa.  [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Hirsjärvet

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 01.05.11 - klo:17:46 »

Meillä ollaan kyllä samoilla linjoilla. Voita leivän päälle vaan. Nyt ja iänkaikkisesti. Varmasti nämä lisäaineet ja prosessit ovat aiheuttaneet sen, että lapset ovat pienestä pitäen yhä allergisempia mitä erinäisimmille aineille ja elintarvikkeille.
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 01.05.11 - klo:18:43 »

Lapsena sain juoda just lypsettyä maitoa ja sen jälkeen en juonut maitoa ollenkaan, en koulussa enkä kotona, jotain esanssimehuja ja vettä.. Kuitenkin söin maitovalmisteita ja nyt aikuisiällä todettiin laktoosi-intoleranssi, joka ei kuitenkaan vaivaa erityisesti.

Toinen juttu: sain kerran maistaa juuri kirnuttua (kirnusi muuten Kalle Päätalon äiti Riitu) voita, jota ei tietenkään oltu vielä suolattu.. se maistui aika kamalalta ja pitkään en suostunut syömään "maalaisvoita". Nyt käytän voita paistamiseen, varsinkin kalalle.
Lähiruoka - jess  [:72]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 01.05.11 - klo:19:40 »

Niinpä. Paskapuska ja kumppaninsa ovat niin kytköksissä kaikkiin lääketehtaisiin, joista heidän tulonsa suuremmaksi osaksi tullee, että ihmiset pakotettaan syömään mm. kolesterolilääkkeitä. Koko ajan laskettaan viitearvoja, että saataisiin mahollisimman paljo uusia potilaita. Ja niitten lääkkeitten sivuoireet ja seuraukset on niin hirveitä, että lääkkeestä on enemmän haittaa ku hyötyä. Kuolleisuus kun on kuitenkin 100 %, ni on ihan sama mihin sitä kuolee.  Toivottavasti ei tarvihe pitkään kitua paskavaipoissa. [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Hirsjärvet

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 01.05.11 - klo:20:40 »

:-)) Marleena on niiin oikeassa!
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 01.05.11 - klo:21:30 »

Niin, meitä  on petetty niin monessa muussakin ruoka-asiassa. Jos emme osaa olla yhtään tietoisia siitä, mitä meille yritetään syöttää, saamme kyllä nahoissamme kärsiä. Lääkekulut nousevat ja lääkefirmat paisuvat varoissaan.
Ruokakaupoissa on hyvin vähän oikeata ruokaa. Feikkiä löytyy paljon. Silmät pitää olla auki, kun menee ruokaostoksille ja tietoisuus hereillä.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 02.05.11 - klo:11:18 »

Kyllä ihan maalaisjärki kertoo, että ruuan turha/liika käsittely pilaa sen.
Mikä määrä me syödään säilytys- ja väri- yms aineita  [:-I]

Koska laktoosi-intoleranssi yleistyi?
En muista että sitä olisi minun lapsuudessa ollut,
kuten ei juuri allergioitakaan.

Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #8 : 06.05.11 - klo:09:10 »

Koska laktoosi-intoleranssi yleistyi?
En muista että sitä olisi minun lapsuudessa ollut,
kuten ei juuri allergioitakaan.

Maidon käsittely alkoi 60-luvulla.
Minustakin tuli silloin laktoosi-intoleraatikko.  :-O
Kävin tutkimuksissa ja minulle sanottiin, että älä juo maitoa.  [?]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #9 : 06.05.11 - klo:09:15 »

Kyllä minä löysin tältä seudulta oikean "maitolähteen". Netin kautta kyselin.

Viime sunnuntaista lähtien olen juonut ihan oikeaa maitoa ja ensimmäiset tunteet ovat olleet hyvät.

Minuakin on pidetty (laboratoriossa tutkittu) laktoosi-intoleraatikkona, mutta en näköjään olekkaan, kun olen saanut oikeaa maitoa.

Aikaisemmin ei tarvinnut juoda, kuin puoli lasillista kaupan maitoa, tai söi yhden munkin, niin heti syönnin jälkeen alkoi maha murisemaan ja kohta sai mennä kurapaskalle.

Ja hyvin tarkkaan piti katsoa sekin, että milloin söi täytekakkua, jäätelöä, ym. tuotteita. Piti varautua aina siihen, että vessa oli heti kohta saatavilla.

Nyt viime sunnuntain jälkeen (6:na päivänä) olen juonut joka päivä tätä oikeaa maitoa, syönyt parikin munkkia ja pullaa, mutta eipä ole mennyt maha kuralle vielä yhtään kertaa!
Ja vessassakaan ei ole tarvinnut nyt käydä, kuin vain aamuisin kerran päivässä.

Nyt pyhänä, siis äitienpäivänä, aion syödä oikein ison annoksen täytekakkua ja katsoa, että mitä siitä seuraa. Saanko taas juosta heti kurapaskalle, vai onko maha tyytyväinen ja onnellinen.  :-))
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 06.05.11 - klo:10:17 »

Samoilla linjoilla täälläkin.  Jo -80 luvulla esikoisella todettiin laktoosi-intoleranssi, mutta kuinka olakkaan mummolassa joi aina aitoa käsittelemätöntä maitoa ja maha oli siellä kunnossa. Eli kyllä maidon käsittelyllä on varmasti suuri merkitys.  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 06.05.11 - klo:14:05 »

Ihana tuo Riston kirjotus. Toivottavasti maha pyssyy onnellisena ja tyytyväisenä.  :-))  Me keitettiin Tenhon kans herkkukaurapuuroo ja laitettiin päälle kunnon rasvatahra. Se se on vasta hyvvää.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Risto

• Vieras
« Vastaus #12 : 08.05.11 - klo:18:24 »

Nyt pyhänä, siis äitienpäivänä, aion syödä oikein ison annoksen täytekakkua ja katsoa, että mitä siitä seuraa. Saanko taas juosta heti kurapaskalle, vai onko maha tyytyväinen ja onnellinen.  :-))

Hahaa, olen syönyt tänään jo kaksi isoa palaa kakkua ja maha senkun nauttii, on tyytyväinen ja onnellinen!
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 08.05.11 - klo:19:00 »

Antti Heikkilä suosittelee paistorasvaksi voita, oliiviöljyä tai kookosrasvaa (kovettamatonta).   :-))

Itse käytän voita siksi että olen huomannut että kun käytin ruokaöljyä, niin ainakin minua alkoi närästyttämään.

Käytin usean vuoden ajan rypsiöljyä, koska sen terveysvaikutuksia kehuttiin niin virallisen terveystiedon kuin mainonnakin puolelta.   [:-/]

Ostan ainoastaan sellaista leipääkin, jossa ei ole margariinia, ruokaöljyä tai kovetettuja kasvisrasvoja. Mielestäni kun rasva kuumennetaan 300 asteeseen paistettaessa leipää, niin öljyn rakenne muuttuu epäterveelliseksi tai/ja ruuansulatuselimistölle käyttökelvottomaksi. Lähde:  Doris Grant & Jean Joice: Vuosisadan dieetti, Karisto.

Öljytön/margariiiniton ja ylipäätänsä lisäaineeton leipä maistuu mielestäni siltä ainoalta OIKEALTA leivältä.

« Viimeksi muokattu: 08.05.11 - klo:19:04 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 08.05.11 - klo:20:19 »

Meillä syödään myös voita. Tosi harvoin laitan öljyä mihinkään. Leipää ja sämpylöitä on helppo tehdä itsekin, niin silloin ainakin tietää, mitä niiden valmistukseen on käytetty. Tapaan tehdä muutenkin ruoan alusta loppuun itse tuoreista raaka-aineista. Harvoin meillä syödään eineksiä, säilykkeitä tai valmiiksi paneroituja tai maustettuja ruokia.

Kiva, kun Riston vatsa tykkää oikeasta, käsittelemättömästä maidosta. Saat varmaan ostaa kermankin lähitilalta? Onhan niitä jotain tablettejakin, mitä voi ottaa ennen maitotuotteiden nauttimista, jos on laktoosi-intoleranssi, mutta mieluummin sitä on ilman lääkkeitä, kun nekään ei niin terveellisiä ihmiselle ole.

Mummollani oli joskus aikoinaan lypsylehmiä  [:-)] Ne jouduttiin vaan laittamaan pois, kun mummolle tuli ikää niin paljon, ettei enää navettatyöt luonnistuneet. Nyt mummoni on jo poistunut keskuudestamme, mutta häntä on ihan kiva välillä muistaa ja näin äitienpäivänä erityisesti.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.