Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 9.5.2011  (Luettu 471 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Maanantai 9.5.2011
« Vastaus #15 : 09.05.11 - klo:12:41 »

Hienoa, että Tiinan äiti voi paremmin  [:30]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #16 : 09.05.11 - klo:12:48 »

Huomenta Lapista! 3 viidestä, siis ikkunasta pesty! Eli semmoset 30 pintaa pesua ja puut. Välillä ruoka- ja pönttötauko  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 09.05.11 - klo:12:58 »

Mielenaurinkoista maanantaita kaikille!
Tiinalle ja läheisilleen voimia.  [:30]

Aidalle silitystä.  [:1]

Nyt meille on ilmestyny pariin pikkukoivuun niitä korvia.
Etteivät olisi jo kohta ihan hamsterinkorvia. :-))

Positiivarit:

TENAVATUOKIO

Oskarille ei maistunut aamupala ja
hän yritti selvitä syömättä sanoen:
"Nyt mulle tuli se sairaskohtaus...
se, joka kestää vaan hetken.... se
MIKRENIX!" -Äiskä

Viisivuotias Peetu sanoi kaverilleen
päiväkodissa: "Hei, mä osaan ranskaa:
Ai lav juu!" Se tarkoittaa, että
"hyvää päivää". -Ope

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #18 : 09.05.11 - klo:14:11 »

Tiinalle ja äidilleen voimia  [:1]
Anniinan Aidalle parempia uutisia.
Mä vien Lindaa huomenna verikokeisiin, niin nähdään johtuiko tulehdus ja korkea munuaisarvo hampaista.
Tää päivä menee kurssille valmistautumisissa, tänään ja huomenna keitellään kasveja.
Kohta heitän siskoa hakemaan ystävälleen potkuttelukelkkaa, potkuttelee kelkalla sieltä pois. Vihdosta viimein hän suostuu sellaisen ottamaan, kulku ja pystyssä pysyminen on ollut niin huonoa, mutta miehen on heikkouttaan niin vaikea myöntää.
Vanhimmalle siskolleni (79v) sanoin kanssa, että jättäs pyöräilyt jo. Polkeminen on helppoa, mutta pyörän päälle ja poismeno on ihan vaarallista. Ehdotin kolmipyöräsen ostoa, mutta siihenkin on aika korkealla rima myöntää tilansa.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #19 : 09.05.11 - klo:14:22 »

Ikkunat pesty! ja kahvin paikka.
Saapi sitten onnitella, isotätiä meinaan. Poika tuli kuulemma veljentytölleni. [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 09.05.11 - klo:14:29 »

Onnea Mese! Isotätinä oleminen on hianoo! [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 09.05.11 - klo:14:42 »

Hyvvee päevee!  [:-)]
Marlen ipanoiden jutuissa peetu on yhtä kielitaitoinen, kuin minäkin.  [:-DD]
Soitin KELAAN siitä lääkejutusta, kun paikallinen apteekki ei uskaltanut antaa mulle lääkettä, kun kotona oli vielä muutama jäljellä.  
Eivät ole antaneet niin jyrkkää määräystä.  Noin viikko on maksimi määrä, kun uusia voi antaa.  Et sillei.  [:-I]
Voi kun ihanaa, että Tiinan äiti alkaa toipumaan.  Se vie kauan, jos on muitakin sairauksia.  Monet lääkkeet pitää tokkuraisena.  Varsinkin kipulääkkeet.
Miksikähän niitä sairaalassa syötetään, jos ei ole tarvis?  Olen muutaman kerran joutunut oikein kovistamaan, etten niitä syö, kun ei koske mihinkään.  Sekottavat vaan entisestään järkikultaani.
Aidalle myös paranemista ja rapsutuksia.
Täällä alkoi tuulemaan, mut muuten sää on niin söde!  :-))

Onnea mese-isotädille!  [KIPPIS]

Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #22 : 09.05.11 - klo:14:54 »

Onnea isötätimeselle  [:44] [:45] [:44]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 09.05.11 - klo:15:02 »

Se vie kauan, jos on muitakin sairauksia.  Monet lääkkeet pitää tokkuraisena.  Varsinkin kipulääkkeet.
Miksikähän niitä sairaalassa syötetään, jos ei ole tarvis?  Olen muutaman kerran joutunut oikein kovistamaan, etten niitä syö, kun ei koske mihinkään.  Sekottavat vaan entisestään järkikultaani.

Mä olen erittäin kiitollinen että äidille annetaan riittävästi kipulääkkeitä ettei hänen tarvitse kärsiä kipuja. Hän ei nimittäin itse oikein osaa kertoa kuinka paljon koskee ja mihin koskee. Leikkauksestahan ei ole vielä viikkoakaan ja haava on pitkä. Haava-aluelle laitetaan puuduttavaa lääkettä koko ajan. Ja sairaalaanhan äiti alunalkaenkin joutui niiden kovien vatsakipujen takia joihin ei tavan särkylääkket auttaneet.
Tietysti silloin jos joku ei tunne kipua ja pystyy sen ilmaisemaan, niin kipulääkkeitä on turha syödä. Ellei siihen sitten ole jotakin lääketieteellistä syytä, niinkuin esim tulehduskipulääkkeiden syömisellä saataa olla.

Ja haluan nyt siis korostaa että vaikka äiti nyt tästä leikkausepisodista toipuisikin, niin hän ei ole suinkaan terve, vaan sitten vasta ehkä pystytään alkaa hoitamaan sitä varsinaista sairautta josta toipuminen on sitten ihan oma lukunsa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 09.05.11 - klo:15:17 »

Nythän on usein kirjoitettu just siitä, että kipulääkkeitä annetaan liian vähän.  Eihän siitä ollut kauaakaan, kun asiasta uutisoitiin.
Juu, ymmärsin tuon, että äitisi toivuttua tuosta leikkauksesta, alkaa varsinaiset tutkimukset, jotka ovat varmasti raskaita äidillesi sekä henkisesti, että fyysisesti.
Mulla on karsea kokemus kipulääkkeiden vaikutuksesta.
Sairaalassa sain petikaverikseni tosi mukavan immeisen.  Meillä synkkas asiat.  Sit kun kaveri tuotiin leikkauksesta, hän oli aivan eri ihminen.  Kauheen agressiivinen, eikä millään meinannut pysyä sängyssä.  Sipsutteli renkkaamaan valoja ja kun piti mennä sänkyyn, tuli mun pääpuolelle istumaan.  Immeinen oli aivan sekaisin. :-O
Itelläni oli kokemus, kun näin harhoja kipulääkkeen oton jälkeen.  Olin teekkarien kanssa jossain rakennuksessa bilettämässä.  Siis aivan hölömöjä näkyjä!!  Oli tosi vieras olo, niin sain lopettaa lääkkeen.
Nyt oon hiljaa.  :-))
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 09.05.11 - klo:16:06 »

Onnea Meselle!  [:-)]

Hömishän kerto, että hän leikkauksesta herättyään ois niin mielellään kirjotellu niille hoitajille verokortteja.  :-))  Kyllä ne nukutuslääkkeet laittaa ihmisen ku ihmisen aika sekasin.

Kai se kela antaa semmoset järkenkäytön sallivat ohjeet apteekeille. Se miten niitä noudatettaan on sitten eri asia. Etteivät tämmöstä könttyrää laita seuraavana päivänä taksilla hakemaan sitä yhtä lääkepurkkia. Vaan antavat kaikki kerralla. Joskus en oo löytäny jottain lääkettä, vaikka sitä olis pitäny kotona vielä olla jälellä. Tulin siihen tulokseen, että oon heittäny sen lootan vahingossa roskiin, kun oon luullu sitä tyhjäks. Antoivat apteekissa uutta lääkettä ja kirjottivat kelalle tiedonannon, että entiset vahingossa joutuneet roskiin. Että kyllä siellä sitä järjenkäytön joustovarraa on, jos ne vaan haluaa käyttää sitä.  [:-)]

Jos itse tietää, ettei ole kipuja, eikä lääkkeitä tarvitse, niin ei kai niitä silloin ole pakko ottaa. Luulisin. Kova kipu voi nostaa mm. verenpainetta ja pulssia ja vaikuttaa sydämeenkin. Sanotaan myös, että kipu pitäisi lääkitä pois, ettei se muutu krooniseksi. Minun kohalla ainakin se on jo myöhästä. Enköhän minä ole könttyröivä esimerkki kroonisesta kivusta. Meinasin ensin kirjottaa, että kävelevä esimerkki, mutta hetken mietittyäni se oli pakko muuttaa.   [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 09.05.11 - klo:16:23 »

Meselään isotädille onnea  [:30] vauvauutiset ovat aina ihania kuultavia  [:-)]
Tiinalle ja läheisiilleen myös  [:30] toivotaan että äitisi kohdalla kaikki sujuu parhain päin  [:-)]
Täälläkin alkanut tuulemaan kovasti, pakko oli kantaa kaikki taimipotit takaisin tupaan, tulee muuten karaistua niitä ekakerralla liikaa  [:-)]
Kohta saan kaverikseni lapsenlapsos tytöntyllerön  [:31] mennään tutkimusretkelle lähimetsään ja otetaan eväät mukaan. Uskokaas että meillä on varmaan ihan mukavaa  :-)) :-))
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 09.05.11 - klo:18:00 »

Tänään on ollut pyykkipäivä, ja meni vähän myöhäiseksi tämä pöntölle tulo.
Ensin onnittelut Meselle, -isotädille!

Tiinan äidille toivottelen toipumista ja hyvää oloa. Tiinalle jaksamista, sillä se on aina raskasta, kun oma äiti sairastaa.

Anniinan Aidalle halirapsutuksia. Toivottavasti vaivat saadaan selville ja parannettua.

Iipan Lindalle myös paljon silityksiä. Toivottavasti kaikki arvot ovat nyt hyvät.

Marlen ipanoiden jutuissa peetu on yhtä kielitaitoinen, kuin minäkin.  [:-DD]
Kaarinin ja minun ajatukset menevät tänään yksiin. Noin juuri minäkin ajattelin, kun luin Marleenan lasten jutut  :-))

Eviksellä varmaan mukavaa  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 09.05.11 - klo:18:43 »

[:57] Jännä tilanne...   [:72]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 09.05.11 - klo:19:17 »

Maanantai iltaa. Kaunis päivä on ollut ja tosi lämmin.

Tiinan äidille toipumistoivotuksia...

Samoin Aidalle rapsutuksia ja onnea matkaan lääkärireissuun.

Meselle Onnittelut isotädiksi tulosta.. [:-)]

Mitä näkyy..

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.168 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.