täällä ilmoittautuu yksi provosoitunut ’kurkkija’.
olen eräänkin kerran aikonut rekisteröityä, koska luonto ja siihen liittyvät ilmiöt kiinnostaa ja kiihottaa uteliaisuutta maailman eniten. on kuitenkin useampikin syy miksi olen ’jänistänyt’.
yhteisönne on kuin keskinäisen kehumisen kerho jossa sisäpiiriin kuulumattomien viestejä ei aina vaivauduta kommentoimaan.
täällä vallitsevan yleisen mielipiteen vastaisia tai sitä kritisoivia viestejä ei hyväksytä, mikä pahimmillaan johtaa fiksun ja asiansa tuntevan henkilön kyllästymiseen ja häipymiseen. esim. arskaidaen, jonka hyvin perustellut mielipiteet vaikkapa lintujen talviruokinnasta jyrättiin melko asiattomin argumentein.
Tähän mielipiteeseen minun täytyy liittyä. Ihan omakohtaisesti juuri tuo aikoinaan vähensi minun kommentointiani tänne.
eriävät mielipiteet kuitenkin olisivat ajattelemisen aihetta antava keskustelun suola, voisi jopa avartaa omaa ajatusmaailmaa, ei niitä kannattaisi jyrätä vallitsevan tai oman mielipiteen mukaisiksi.
Jälleen samaa mieltä. Sitä pehmeää rupatteluakin voi olla. Mutta pitäisi asettaa myös oikeaa asiaakin sisältävät viestit arvoonsa. Ja se että niihin vastattaisiin
asiallisesti vaikka kuinka eri mieltäkin ollen.
asiallisena alkanut keskustelu punarinnan pesä-ketjussakin tyrehtyi muutaman viestin jälkeen siihen että yksi tai useampi veti herneen nenään vaikka oman kantansa olisi voinut esittää myös asiallisesti ja aikuismaisesti, toisenlaistakin kantaa kunnioittaen - tai edes hyväksyen.
myös minulla on mielipiteitä jotka poikkeavat siitä mihin täällä on totuttu. olisin silti halunnut osallistua rakentaviin ja avartaviin keskusteluihin - ilman riitaa! - mutta todennäköisesti en minäkään olisi tullut hyväksytyksi joukkoon.
Lopuksi yhteenveto omista tuntemuksistani.
En ole kovin helposti sellainen höpön puhuja. Siksi monesti jää kommentoimatta kun tuntuu ettei ole mitään oikeaa sanottavaa. Yksi syy myöskin vastaamisten jättämiseen on se että mielestäni siihen on jo moni vastannut ja olen
samaa mieltä heidän kanssaan.
Hassua, vaikka itse olen tavannut monia pönttöläsiä livenä, tunnen myöskin aika voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta. Ikäänkuin minua ei hyväksyttäisi joukkoon.
Monia kirjoituksiani on ymmärretty väärin. On niin vaikeaa asetella sanansa kirjoittaen, ilman kasvojen ilmeitä, oikein, ymmärrettävästi.
Minä olen Facebookissa. En nyt niin paljoa sinnekään kommentoi. Pelaan kyllä. Ja se tietenkin on ihan pöhlöä. Se on Susun ja Puppun syytä
Mitäs vikittelivät sinne.
Mutta se ei ole pöntölle kirjoittelemattomuuteni syy. Eihän minun kirjoituksiini juuri kukaan enää kommentoikaan. Kirjoitan mitä tahansa. Ne ovat ne samat joille kommentoidaan. Että ei kannata syyllistää meitä maan hiljaisia