Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pelasta pönttölä  (Luettu 6442 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #45 : 14.05.11 - klo:14:24 »

Ihan tuohon Jarmon aloitusviestiin viitaten kysäsen Jarmolta, että oletko itse innokas kirjoittamaan esim. päivän ketjuun, että syntyisi sitä keskustelua? Moneenko minun viestiini olet kommentoinut siellä? Ei millään pahalla, mutta jos pelkää pönttölän loppuvan, niin pitää kyllä olla itse varsin aktiivinen. Jarmo kyllä varmaan kirjoittelee niissä ketjuissa, jotka eivät minua kiinnosta, enkä niitä avaa, mutta päivän ketjuun voisi tuoda lisäväriä, jos siihen kirjoittaisi kaikkea maan ja taivaan väliltä. Menenkin nyt tässä sinne kirjoittelemaan  :-)) Elä Jarmo loukkaannu tästä kommentistani  [:-)]

Olin pitkään kohtalaisen aktiivinen, sitten kun alkoi huomaamaan ehkä vuosikin sitten että pönttölä hiljenee ei ole itsekään juurikaan jaksanut innostaa kirjoittamaan minnekään, ei komentoimaan eikä muutakaan.

Ymmärrän kyllä että aina ei ehdi kirjoittamaan mutta toisaalta jos aina kurkkii käytännössä joka ketjuun eikä juuri minnekään kirjoita eikä vastaa edes yv kyselyihin nämä henkilöt kyllästyttävät minua, enkä nyt tarkoita ketään tähän ketjuun kirjoittaneita
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #46 : 14.05.11 - klo:14:26 »

Fb ei ole minulle mitään, siellä on lähinnä joitain sukulaisia, joihin on "kurkkimisyhteys". Ehkä ensi vuonna, kun teen "tiinat", on aikaa kaikkeen, tännekin pönttölään enemmän, ja tuleehan minusta isoäitikin syksyllä  [:-)]

Ensimmäinen lapsenlapsi?  [:-)]

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #47 : 14.05.11 - klo:14:29 »

täällä ilmoittautuu yksi provosoitunut ’kurkkija’.
olen eräänkin kerran aikonut rekisteröityä, koska luonto ja siihen liittyvät ilmiöt kiinnostaa ja kiihottaa uteliaisuutta maailman eniten. on kuitenkin useampikin syy miksi olen ’jänistänyt’.

yhteisönne on kuin keskinäisen kehumisen kerho jossa sisäpiiriin kuulumattomien viestejä ei aina vaivauduta kommentoimaan.

täällä vallitsevan yleisen mielipiteen vastaisia tai sitä kritisoivia viestejä ei hyväksytä, mikä pahimmillaan johtaa fiksun ja asiansa tuntevan henkilön kyllästymiseen ja häipymiseen. esim. arskaidaen, jonka hyvin perustellut mielipiteet vaikkapa lintujen talviruokinnasta jyrättiin melko asiattomin argumentein.

eriävät mielipiteet kuitenkin olisivat ajattelemisen aihetta antava keskustelun suola, voisi jopa avartaa omaa ajatusmaailmaa, ei niitä kannattaisi jyrätä vallitsevan tai oman mielipiteen mukaisiksi.

asiallisena alkanut keskustelu punarinnan pesä-ketjussakin tyrehtyi muutaman viestin jälkeen siihen että yksi tai useampi veti herneen nenään vaikka oman kantansa olisi voinut esittää myös asiallisesti ja aikuismaisesti, toisenlaistakin kantaa kunnioittaen - tai edes hyväksyen.

myös minulla on mielipiteitä jotka poikkeavat siitä mihin täällä on totuttu. olisin silti halunnut osallistua rakentaviin ja avartaviin keskusteluihin - ilman riitaa! -  mutta todennäköisesti en minäkään olisi tullut hyväksytyksi joukkoon.

Kesäkuussahan on tarjolla linturetki Parikkalassa kaikille pönttöläisille ja syyskuun lopulla toivottavasti tapaaminen kaikille pönttöläisille säkylässä, siinä olisi tilaisuuksia uusimmillekin pönttöläisille tutustua muihin pönttöläisiin.

Jokaiselle pönttöläisille on joskus ollut se hirmuvaikea ensi tapaaminen missä kaikki ovat olleet vieraita.

Se on varmasti totta että vieraiden juttuihin voi olla vaikeampaa kommentoida tai vastata kuin tutumpien kirjoituksiin, tutummille uskaltaa ehkä kirjoittaa "töks töks" ilman maailmanlopun pelkoa, mutta vieraammalle on ainakin minun vaikeampi kirjoittaa.

Tutummaksi pääsee varmasti ajan kanssa kun viestejä on paljon tai oikein paaaljoooon ja helpottaahan se kun on tapaamisissakin toisen nähnyt.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 14.05.11 - klo:14:31 »

Kaija, näin on, ensimmäinen lapsenlapsi, ihmeissään tässä olen, vasta äitienpäivänä minulle uutinen kerrottiin  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #49 : 14.05.11 - klo:14:33 »

Kaija, näin on, ensimmäinen lapsenlapsi, ihmeissään tässä olen, vasta äitienpäivänä minulle uutinen kerrottiin  [:-)]

Tieto oli varmaan säästetty äitienpäivälahjaksi!  :-))

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 14.05.11 - klo:14:37 »

Onnea Vilukolle jo etukäteen  [:-)]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 14.05.11 - klo:14:39 »

Onnea Vilukolle, vähän karehdin sinua kun saat lapsenlapsen. Minäkin haluaisin mutta ei ole toivoakaan vielä.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 14.05.11 - klo:14:42 »

yhteisönne on kuin keskinäisen kehumisen kerho
Tämä "kolahti" minuun, koska olen varmaan aktiivisin toisten kuvien kehuja, kuten myös käsitöiden, korttien, kukkien ym.
Mutta en todellakaan kehu kehumisen vuoksi, vaan tykkään kaikesta kauniista.

Vilukolle onnittelut etukäteen!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #53 : 14.05.11 - klo:14:44 »

Mäkin olin ollut Pöntöllä kaksi viikkoa ennen kuin avasin suuni... Voitteko uskoa? [:-DD] Sit se suu ei muutamaan vuoteen pysyny kiinni ollenkaan. Nyt on jonkunlainen välivuosi kaiketi, ihan näiden kotihommien takia. [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 14.05.11 - klo:14:46 »

Kehuminen on ihan hyvä asia, jos siihen on omasta mielestä aihetta. Kritiikki sen sijaan on vaikeampaa, kun ei tiedä, vetääkö joku keskustelija palkokasvin ylempiin hengityselimiin, vai osaako jatkaa vuoropuhelua suuttumatta.  [:-)]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 14.05.11 - klo:14:49 »

Eihän kehuminen ole pahasta jos siihen on aihetta ja kivampi on lukea positiivisia vistejä kuin kovaa kritiikkiä
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #56 : 14.05.11 - klo:15:03 »

Kyllä tänne sujuvasti pääsee mukaan. Mulla ei ole ollut mitään vaikeuksia. Ihan yksin porhalsin pönttötapaamiseen ja heti tunsin olevani ystävien seurassa.
Eikä kehuminen ole se tarkoitus kuvilla, mua ainakin kiinnostaa toisten havikset, käsityöt ja kasvit ja kauniit kuvat. Olis se kamalaa jos ei olisi kuvia.
Tietoa vaihdetaan puolin ja toisin ja monta hyvää vinkkiä olen saanut ja toivottavasti antanut. Mitä olisikaan elämä ilman pönttöä. Sukulaisetkin nauraa hyväntahtoisesti mun pönttöjutuille, joutuvat niitä kuuntelemaan.
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 14.05.11 - klo:15:14 »

Töissäkin kerron kahvi- tai ruokatunnilla juttuja täältä pönttölästä.. silmät ymmyrkäisinä kuuntelevat.. olen saanut täältä paljon aiheita keskusteluihin..  mitä siis oliskaan elämä ilman pönttöä (iipa  [:-)])
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 14.05.11 - klo:15:15 »

Kritiikin voi myös antaa positiivisesti.  [:-)]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 14.05.11 - klo:15:17 »

Nimenomaan ja rakentava kritiikki on positiivista eikä lannistavaa
Kirjattu

Sivu luotiin 0.324 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.