täällä ilmoittautuu yksi provosoitunut ’kurkkija’.
olen eräänkin kerran aikonut rekisteröityä, koska luonto ja siihen liittyvät ilmiöt kiinnostaa ja kiihottaa uteliaisuutta maailman eniten. on kuitenkin useampikin syy miksi olen ’jänistänyt’.
yhteisönne on kuin keskinäisen kehumisen kerho jossa sisäpiiriin kuulumattomien viestejä ei aina vaivauduta kommentoimaan.
täällä vallitsevan yleisen mielipiteen vastaisia tai sitä kritisoivia viestejä ei hyväksytä, mikä pahimmillaan johtaa fiksun ja asiansa tuntevan henkilön kyllästymiseen ja häipymiseen. esim. arskaidaen, jonka hyvin perustellut mielipiteet vaikkapa lintujen talviruokinnasta jyrättiin melko asiattomin argumentein.
eriävät mielipiteet kuitenkin olisivat ajattelemisen aihetta antava keskustelun suola, voisi jopa avartaa omaa ajatusmaailmaa, ei niitä kannattaisi jyrätä vallitsevan tai oman mielipiteen mukaisiksi.
asiallisena alkanut keskustelu punarinnan pesä-ketjussakin tyrehtyi muutaman viestin jälkeen siihen että yksi tai useampi veti herneen nenään vaikka oman kantansa olisi voinut esittää myös asiallisesti ja aikuismaisesti, toisenlaistakin kantaa kunnioittaen - tai edes hyväksyen.
myös minulla on mielipiteitä jotka poikkeavat siitä mihin täällä on totuttu. olisin silti halunnut osallistua rakentaviin ja avartaviin keskusteluihin - ilman riitaa! - mutta todennäköisesti en minäkään olisi tullut hyväksytyksi joukkoon.
Kesäkuussahan on tarjolla linturetki Parikkalassa kaikille pönttöläisille ja syyskuun lopulla toivottavasti tapaaminen kaikille pönttöläisille säkylässä, siinä olisi tilaisuuksia uusimmillekin pönttöläisille tutustua muihin pönttöläisiin.
Jokaiselle pönttöläisille on joskus ollut se hirmuvaikea ensi tapaaminen missä kaikki ovat olleet vieraita.
Se on varmasti totta että vieraiden juttuihin voi olla vaikeampaa kommentoida tai vastata kuin tutumpien kirjoituksiin, tutummille uskaltaa ehkä kirjoittaa "töks töks" ilman maailmanlopun pelkoa, mutta vieraammalle on ainakin minun vaikeampi kirjoittaa.
Tutummaksi pääsee varmasti ajan kanssa kun viestejä on paljon tai oikein paaaljoooon ja helpottaahan se kun on tapaamisissakin toisen nähnyt.