Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pelasta pönttölä  (Luettu 6399 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #105 : 18.05.11 - klo:12:39 »

täällä ilmoittautuu yksi provosoitunut ’kurkkija’.
olen eräänkin kerran aikonut rekisteröityä, koska luonto ja siihen liittyvät ilmiöt kiinnostaa ja kiihottaa uteliaisuutta maailman eniten. on kuitenkin useampikin syy miksi olen ’jänistänyt’.

yhteisönne on kuin keskinäisen kehumisen kerho jossa sisäpiiriin kuulumattomien viestejä ei aina vaivauduta kommentoimaan.

täällä vallitsevan yleisen mielipiteen vastaisia tai sitä kritisoivia viestejä ei hyväksytä, mikä pahimmillaan johtaa fiksun ja asiansa tuntevan henkilön kyllästymiseen ja häipymiseen. esim. arskaidaen, jonka hyvin perustellut mielipiteet vaikkapa lintujen talviruokinnasta jyrättiin melko asiattomin argumentein.

Tähän mielipiteeseen minun täytyy liittyä. Ihan omakohtaisesti juuri tuo aikoinaan vähensi minun kommentointiani tänne.

Lainaus
eriävät mielipiteet kuitenkin olisivat ajattelemisen aihetta antava keskustelun suola, voisi jopa avartaa omaa ajatusmaailmaa, ei niitä kannattaisi jyrätä vallitsevan tai oman mielipiteen mukaisiksi.
Jälleen samaa mieltä. Sitä pehmeää rupatteluakin voi olla. Mutta pitäisi asettaa myös oikeaa asiaakin sisältävät viestit arvoonsa. Ja se että niihin vastattaisiin asiallisesti vaikka kuinka eri mieltäkin ollen.
Lainaus
asiallisena alkanut keskustelu punarinnan pesä-ketjussakin tyrehtyi muutaman viestin jälkeen siihen että yksi tai useampi veti herneen nenään vaikka oman kantansa olisi voinut esittää myös asiallisesti ja aikuismaisesti, toisenlaistakin kantaa kunnioittaen - tai edes hyväksyen.

myös minulla on mielipiteitä jotka poikkeavat siitä mihin täällä on totuttu. olisin silti halunnut osallistua rakentaviin ja avartaviin keskusteluihin - ilman riitaa! -  mutta todennäköisesti en minäkään olisi tullut hyväksytyksi joukkoon.

Lopuksi yhteenveto omista tuntemuksistani.
En ole kovin helposti sellainen höpön puhuja. Siksi monesti jää kommentoimatta kun tuntuu ettei ole mitään oikeaa sanottavaa. Yksi syy myöskin vastaamisten jättämiseen on se että mielestäni siihen on jo moni vastannut ja olen samaa mieltä heidän kanssaan.
Hassua, vaikka itse olen tavannut monia pönttöläsiä livenä, tunnen myöskin aika voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta. Ikäänkuin minua ei hyväksyttäisi joukkoon.
Monia kirjoituksiani on ymmärretty väärin. On niin vaikeaa asetella sanansa kirjoittaen, ilman kasvojen ilmeitä, oikein, ymmärrettävästi.
Minä olen Facebookissa. En nyt niin paljoa sinnekään kommentoi. Pelaan kyllä. Ja se tietenkin on ihan pöhlöä. Se on Susun ja Puppun syytä  [:-DD] Mitäs vikittelivät sinne.
Mutta se ei ole pöntölle kirjoittelemattomuuteni syy. Eihän minun kirjoituksiini juuri kukaan enää kommentoikaan. Kirjoitan mitä tahansa. Ne ovat ne samat joille kommentoidaan. Että ei kannata syyllistää meitä maan hiljaisia  [NUT]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 018
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #106 : 18.05.11 - klo:12:46 »

Lainaus Murulta:"Eihän minun kirjoituksiini juuri kukaan enää kommentoikaan."
-Luulenpa, että aika moni tuntee aika-ajoin ihan samoin. Minä ainakin. Silti kirjoittelen melkein päivittäin.

Lainaus Murulta:"Monia kirjoituksiani on ymmärretty väärin. On niin vaikeaa asetella sanansa kirjoittaen, ilman kasvojen ilmeitä, oikein, ymmärrettävästi."
-Minäkin kyllä pelkään monasti, että minun "huumorini" otetaan vakavasti. Siksi käytän paljon hymiöitä selventämään tarkoitustani.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #107 : 18.05.11 - klo:17:34 »

Niin, ei sitä aina kaikkiin aiheisiin halua/osaa vastatakkaan.
Mutta monestakin viestiketjusta näkee, että vaikka vastausta ei tulekkaan, niin moni käy kuitenkin lukemassa niitä.
Nyt esimerkkinä vain tuo "keksimisleikki Putki".
Aamulla kävin sen päivittämässä ja sen jälkeen 12 kirjautunutta pönttöläistä on käynyt vilkaisemassa sitä uudestaan.
Ja veikkaan, että moni vielä käy vilkaisemassakin, vaikka ei mitää kirjoitakkaan.  :-))
Kirjattu

Hirsjärvet

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 882
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #108 : 18.05.11 - klo:21:06 »

Kevät on sellaista aikaa, että itse ainakin käyn päivittäin katsomassa useammankin kerran mitä on juttuja tullut tai onko yv-postia. Muuten tähän vuodenaikaan menee vähäinen vapaa-aika ulkosalla. Pitää tiirailla lintuja, pällistellä pihalla, ravata puutarhamyymälöissä ja tehdä kotipihassa mahdollisimman paljon kaikkea. 8000 neliön tontilla riittää raapimista ja kun rannalla asutaan, kiva olisi keretä sinne rantaan ja järvellekkin joskus. Jos ilma on hieno, ei vaan raski jäädä nököttämään tietsikalle.

Mitä taas nuamakirjaan tulee, kaikki ystäväni eivät ole pönttöläisiä, joten tahdon ja pidän yhteyttä myös heihin. Toisaalta kaikki asiat josta kirjoitan, eivät kuulukkaan tänne. Kaikkien harrastusten kohdalla tulee väistämättä aikoja jolloin siihen ei niin paljon aikaa riitä kun toivoisi ja voi tulla taukoja kirjoitteluun.
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 394
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #109 : 18.05.11 - klo:21:52 »

Ei oikeastaan yleistä kirjoittelun vähentymistä voi selittää puutarhakiireilläkään, aikaisempina kevät ja kesäpäivinä on tullut pönttölään paljon viestejä, samoin syksyllä ja talvella.

Jonkin verran tökkii henk kohtiasesti esim Skotlanti matkakertomus ei se mikään loistokas ollut ei ehkä parhaat kuvatkaan mutta kovin vähän tuli siitä minkäänlaista palautetta muutama sentään jaksoi jotain kirjoittaa, ainakin jos vertaa siinäkin viestien määrää esim Islannin viimeiseen matkaa.

Yhtä paljon harmittaa Paruksen tai KaijaPasilan lintumatkat ja monet pienet pienemmät retket, kovin vähän on tullut palautetta tai kysymistä mistään kuvista. Olihan Palillakin linkki yhdessä ketjussa omaan matkaan kukahan kertomusta kommentoi pönttölän ketjuissa.

Ei tuollainen ainakaan innosta lisää kertomuksia tekemään ainakaan minun, muiden kohdalta ei tiedä. Toisaalta eipä tämän kesän osalta ainakaan ole suunniteilla ulkomaan pyöräilyjä.

Samaa voisi jatkaa erilaisten arvoitusten osalta, toiset haluaa vastauksia heti toiset haluaa miettiä pidempään, ja toiset vaan kurkkii ja kurkkii.

Ei tässä oikein osaa selkeästi omia ajatuksiakaan kirjoittaa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #110 : 18.05.11 - klo:22:14 »

Luulenpa, että moni lukee noita matkakertomuksia todella innoissaan,
mutta ei sitten kuitenkaan kommentoi. "Tosi kiva reissu", "kivoja kuvia" jne eivät ole mitenkään innostavia
lausuntoja, mutta aina ei runosuoni kuki ja silloin saattaa kommentointi jäädä kokonaan. Silti on noita kuvakoosteita ihan kiva katsella.
Kevät, ja alkukesä varsinkin, ovat kyllä tietokoneesta vieroittavia tekijöitä ja onneksi niin!!
Ja tiedoksi, että Facebookissa en ole.
« Viimeksi muokattu: 18.05.11 - klo:22:23 kirjoittanut Laura »
Kirjattu

Hirsjärvet

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 882
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #111 : 18.05.11 - klo:22:19 »

Niin minä kirjoitin ainakin omasta puolestani, että ne kevät-työt on etusijalla. Olen kieltämättä itsekkin vähän huono kommentoimaan ja Jore vielä harvemmin. Enemmän pinnalistoja ja lukemista. Saman olen huomannut omalla kotisivulla, yli 10885 käyntiä ja muutama kommentti. Joskus joku harva ystävä tai äiti laittaa myöhemmin palautetta sähköpostilla. Toisaalta, pääasia että joku lukee. Eikä hirveästi puhuttanut Intian matkan päiväkirjakaan. No, näin se joskus menee. Aion jatkaa kuitenkin kirjoittelua, on itsekkin joskus aikojen päästä mukava lukea juttuja matkapäiväkirjoista joita on tullut tehtyä.

Itsellä nyppii joskus hidas nettiyhteys mokkulalla. Talvella näytti tulevan korjaus tilanteeseen ja pääsi nopeaan verkkoon kiinni, nyt taas valo palaa vihreänä ja verkko on tavallinen GSM-verkko. H i d a s t a ! ! Kuvien katsominenkin ihan toivotonta. Pitänee käydä lukaisemassa sinunki reissut, en muista tuota Skotlanninreissua lukeneeni. seliseli... [;-)]
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 394
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #112 : 18.05.11 - klo:22:22 »

Monta kertaa olen yrittänyt laittaa muihin kertomuksiin ainakin jonkun hymiön että tietää kirjoittaja jutun huomatun, ei se paljon aikaa kai vie jos kirjautuu ja klikkaa  [:-)] tai sitten [:-(] jos muuta ei ehdi tai osaa.

Ulkomaan linnuista olisi pönttölän kuvapuoli aika köyhä jos KaijaPasilan tarinat häviäisivät, onhan toki muiltakin kuvia tullut maailmalta tai kotimaan linnuista tai maisemista.

Paljonkohan pönttölä muuttuisi jos lukiessaankin olisi kirjauduttava tai sitten jäisi ainakin jonnekin näkyviin ketkä kaikki ovat ketjuja katselleet ilman kommentointia.

Tuskin tätäkään ketjua ovat katselleet pelkästään ketjuun kirjoittaneet [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 394
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #113 : 18.05.11 - klo:22:24 »

Itse olen taas laiska kommentoimaan toisten kotisivujen vieraskirjoille mitään, silloin on helpompaa kommentoida kun linkki on pönttölässä ja voi kommentoida pönttölän kysyiseen ketjuun, kovin monilla on kieltämättä hienoja kotisivuja.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #114 : 18.05.11 - klo:23:57 »

Niin, ei sitä aina kaikkiin aiheisiin halua/osaa vastatakkaan.
Mutta monestakin viestiketjusta näkee, että vaikka vastausta ei tulekkaan, niin moni käy kuitenkin lukemassa niitä.
Nyt esimerkkinä vain tuo "keksimisleikki Putki".
Aamulla kävin sen päivittämässä ja sen jälkeen 12 kirjautunutta pönttöläistä on käynyt vilkaisemassa sitä uudestaan.
Ja veikkaan, että moni vielä käy vilkaisemassakin, vaikka ei mitää kirjoitakkaan.  :-))
Minä ainakin mielenkiinnolla seuraan mitä uusia sanoja olet keksinyt.  :-)) Hatun nosto, kun viittit vielä päivittää ketjun.  [KIPPIS]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #115 : 19.05.11 - klo:00:09 »

Luulenpa, että moni lukee noita matkakertomuksia todella innoissaan,
mutta ei sitten kuitenkaan kommentoi. "Tosi kiva reissu", "kivoja kuvia" jne eivät ole mitenkään innostavia
lausuntoja, mutta aina ei runosuoni kuki ja silloin saattaa kommentointi jäädä kokonaan. Silti on noita kuvakoosteita ihan kiva katsella.
Kevät, ja alkukesä varsinkin, ovat kyllä tietokoneesta vieroittavia tekijöitä ja onneksi niin!!
Ja tiedoksi, että Facebookissa en ole.
Samoilla linjoilla Lauran kanssa. Minusta tuntuu niin typerältä laittaa noita tavanomaisia "kivareissu" tai "hienotkuvat" tapaisia kommentteja.
Jos minulla ei ole mitään muuta persoonallista sanottavaa, niin jää usein kommentoimatta.
Varsinkin matkakertomukset kiinnostavat minua. Nautin kauniiden maisemien ja outojen paikkojen katselemisesta. Ja todella pidin Jarmon viimeisestäkin pyöräretken hienosta kertomukseta kuvineen.
Kaijan ja Pasin lintukuvia olen nautinnolla ihaillut täältä hiljaisuudessa. Kun minulla ei niihin juuri ole muuta sanottavaa kuin että ovat upeita lintuja ja hienoja kuvia. Minulla kun tuo lintutuntemus on hieman retuperällä  [:-DD]  Ja noita tavanomaisia kommentteja tuntuu minusta niin typerältä aina uudelleen ja uudelleen laittaa.
Joka ei tarkoita että pitäisin toisten vastaavia kirjoituksia typerinä. Ne eivät vaan sovi minulle  [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #116 : 19.05.11 - klo:15:06 »


Minä olen Facebookissa. En nyt niin paljoa sinnekään kommentoi. Pelaan kyllä. Ja se tietenkin on ihan pöhlöä. Se on Susun ja Puppun syytä  [:-DD] Mitäs vikittelivät sinne.


Jaahas, että tälläsiä syytöksiä täällä! [:-DD] Kuulkaas nyt, kyllä asia on niin, että tämä kaikki on vain ja ainoastaan PUPPUN syytä. HÄN minut peleihin viekoitteli!!! [:-//] [:-DD] [:-DD] [:-DD] Tuleppas nyt Puppu äkkiä sieltä puolustautumaan??? Ketäs sinä syytät? [:-DD]
Kirjattu

Tami

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 44
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #117 : 19.05.11 - klo:22:58 »

Komppaan Gloriaa, näinhän se on..

En halua olla sarkastinen, mutta siis kaunista kevättä teille kaikille!

http://www.youtube.com/watch?v=Sq-rswNGFis
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pelasta pönttölä
« Vastaus #119 : 20.05.11 - klo:13:39 »

Komppaan Gloriaa, näinhän se on..

En halua olla sarkastinen, mutta siis kaunista kevättä teille kaikille!

http://www.youtube.com/watch?v=Sq-rswNGFis

Sarkastinenhan sä just tämän linkin laittamalla olet [:-P].

Mä olen monenakin päivänä miettinyt tätä ketjua ja sitä että kirjoitanko tähän mitään. Ja nyt sitten päätin kirjoittaa :-)).

Näin minä olen asian ajatellut; Jos tämä pönttölä onkin "keskinäisen kehumisen kerho", niin mitä sitten. Jos me pönttöläiset halutaan pitää tämä Pönttölä tällaisena kun se nyt on, niin sitten me pidetään se tällaisena. Sehän on jokaiselle ihan oma valinta käykö näillä sivuilla ja osallistuuko niihin keskusteluihin joita täällä käydään. Jos ei tykkää tyylistä, niin mikään pakko täällä ei ole olla. Lähinnä mua suivaannuttaa se että "ulkopuoliset" käypi täällä neuvomassa miten meidän pitää olla ja elää. Ja ulkopuolisella en tarkoita ketään vakipönttöläistä, vaan niitä jotka tulee puskista vain arvostellakseen meitä. Enkä myöskään tarkoita etteikö porukkaan uusiakin ihmisiä mahtuisi, mutta sitten pitää vaan hyväksyä se että me ollaan vähän tällaista sisäänlämpiävää porukkaa. Johtuen kai enimmäkseen siitä että tiedetään aika paljon toistemme elämänkohtaloista. Niin iloista kun suruista.
Kiva kuitenkin nähdä että jo muutaman päivän aikana "elpymistä" on tapahtunut ja moni on halunnut kantaa kortensa kekoon jotta Pönttölä olis taas mukava, ihana itsensä. Omasta puolestani haluan kiittää kaikkia siitä että hienoa pönttöporukkahenkeä on löytynyt nyt ja toivottavasti myös tulevaisuudessa. [:-)]
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee :-))!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.068 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.