Kylläpäs Tiina, Kaija ja Sus kirjoittelivat fiksuja Ihan olen samaa mieltä.
Mulle ainakin se on iso henkireikä että täällä voin lörpötellä kaikenmaailman asiat kaverien kanssa. Varmaan se joitain ärsyttääkin että pitääks ton aina ja kaikki kertoa, mutta mulla ei ole sellaista ystävää jonka kanssa pidettäisiin päivittäin yhteyttä ja sen takia pöntöllä tulee pulistua asioita.
Itselläni täysin sama juttu, että miksi höpöttelen täällä vaikka mitä.
Kiva peesata samoin ajattelevia.Itsekin olen monesti miettinyt mitä osaisin tilanteesta kirjoittaa ettei se ärsytä ja ettei joku pahoita mieltään, mutta kun tänään luin teidän kirjoituksenne, ajattelin se on siinä juuri sama sanoma mitä itsekin olen pyöritellyt.
Olen saanut joskus sellaisen neuvon vanhemmiltani kauan aikaa sitten, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa,älä silloin sano mitään. Ja se on ollut minulle sellainen ohjenuora tässä matkan varrella, että kovasti olen pyrkinyt sitä noudattamaan.En tarkoita sitä etteikö erimieltä voi olla asioista, mutta miten sen julki tuo onkin toinen juttu.
Tulee mieleen tälläinen asia, kun olen näiden mielenterveys ihmisten kanssa vaapaaehtoistyötä tehnyt.Yksi tuettava oli innokas piirtämään ja runoilemaan.Hän lähetti kuviaan ja runojaan usein jonnekin ns..kilpailuihin ja sai mukavaa palautetta.Kunnes kerran joku antoi rankalla kädellä mielipiteensä hänen töistään.Ja se oli niin kamala isku hänelle, että joutui pitkäksi aikaa sairaalaan syystä, että ennestään sairas mieli pahoittui oikein pahan kerran.
Eli tätä usein mietin, kun emme tällaisissa foorumeissa toisiamme tunne kun näiden kirjoitusten myötä, ( osa kyllä tunteekin)niin joillekin saattaa olla nämä foorumit vaikka ainoa kontakti ulkomaailmaan ja siitä syystä itse mietin kovin miten asioita kommentoin. ( en todellakaan tarkoita ketään täällä olevaa vaan ylipäätään)
Eli voisiko tälläinen ajatusmaailma sopia meillekin, että lukee kaksi ja kolmekin kertaa ennenkuin laittaa mielipiteensä eteenpäin ja miettii miten itse suhtautuisin jos saisin sellaista palautetta kun on vaikka itse aikonut jollekin antaa...itse luin tätäkin ja mietin laitanko vaiko enkö. Ehkä en nyt ketään loukkaa, ainakaan se ei ole tarkoitukseni. Rakentaa ennemmin kuin rikkoa
Rva Hömötiaistakin siteeraan "kukahan täällä kehuskelee toisiaan...??? hyvää palautettahan tämä kaikki on se ei ole lainkaan pahasta,vaan
päinvastoin.
http://www.youtube.com/watch?v=psHiq_a-pYw