Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 17.5.2011 - Tiistai  (Luettu 771 kertaa)

Jenna

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: 17.5.2011 - Tiistai
« Vastaus #15 : 17.05.11 - klo:09:45 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Reipasta Tiistai - Päivän Aamua  [:-)]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Jokaiselle  [:75] [:59]

[:43] [:45] [:43] [:45] [:43]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #16 : 17.05.11 - klo:09:45 »

HuomentaPäivää  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 17.05.11 - klo:09:54 »

Huomenta Lahdesta! [:-)]

Täällähän ollaan kaikki niin reippaana ja ruodussa toivottelemassa hyvät huomenet! :-))

Äidin tila vaihtelee kovasti päivittäin. Sunnuntaina äiti oli ollut kovasti pirteänä ja vitsaillutkin kun siskoni ja veljeni olivat käyneet katsomassa ja eilen illalla kun minä menin katsomaan niin äiti olikin aika huonona taas, hengityskin kulki niin vaivalloisesti [:-(]. Raskasta katsella ja kuunnella sellaista.

Ihmettelen miten nukun niin hyvin vaikka huolia ja murheita riittäisi vaikka toisillekin jakaa. Ehkä se on luonnon oma konsti suojella ihmislasta niin että jaksaa kahlata kaikki murheellisetkin päivät läpi.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #18 : 17.05.11 - klo:09:57 »

Huomenta pönttölään! [:-)]
Täällä on sadellut kuuroittain ja nyt jo aurinkokin pilvien välistä pilkisteli jonkin aikaa. Tuulee edelleen jonkin verran.
Mittarissa yön alin lukema oli +4,0 astetta ja nyt +9,4 astetta.

Sademittariin oli tullut sen eilisen 1 mm kanssa yhteensä 4 mm vettä.
Kaffeeta justiin juon ja sit taas päivän hommelit.
Ai että paistaa nyt justiin kauniisti aurinko pilvien rakosista. :D
Meillä on jo kovastikin vihreää puissa ja maassa.  [:-)]

Tiinalle voimia. [:30]

Hyvää tiistaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 17.05.11 - klo:10:07 »

Voi Tiina  [:30]
Se oli kyllä hirveän raskasta, kun oma isäni sairasti ja oli sairaalassa pitkiä jaksoja. Kävin joka päivä isän luona sairaalassa, kun olin meistä ainoa, joka asui sairaalan kanssa samalla paikkakunnalla. Olin tuolloin lukiossa ja suoritin autokoulua iltaisin. Joka päivä isän luota lähtiessä tuli kamala parkumiskohtaus. Ei halunnut toista masentaa enää yhtään lisää, joten siellä piti yrittää olla "normaali". Tilannetta ei yhtään auttanut äitini, joka syyllisti minua ja kyllä muitakin meidän perheessä minkä kerkesi. Tulin lomareissulta Italiasta ja soitin Helsingistä lentokentältä heti kotiin ja ensimmäisenä äitini sanoi vain, että isä on joutunut taas sairaalaan sillä välin, kun sinä vain olit ulkomailla lomailemassa. Kun viimein koitti se aika, että tiedettiin isän poistumisen olevan lähellä, olin moottoripyöräkerhon pikkujouluissa, kun tuo tieto saavutti minut. Lähdin heti ravintolasta sairaalaan, jossa äitini vielä isäni kuolinhetkelläkin aukoi minulle päätään pukeutumisestani. Vieläkin suututtaa tuo äitini käytös eikä meidän välit ole koskaan olleetkaan normaalit sen jälkeen. Toimeen tullaan ja yhteyksissä ollaan, mutta jokin tökkii. Jotenkin tämä piti nyt vaan saada taas purettua ulos, anteeksi siitä.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 17.05.11 - klo:10:40 »

Huomenta.
Hyvin nukuin minäkin.  Viideltä heräsin ja lukaisin toisella silmällä paikallisen lehden.  Uni tuli heti lehden luettuani.  [:-)]
Täällä taivas on välillä sininen ja sit tummapilvinen. Ihanan viherää on kaikkialla.
Voi Tiina.  Kyllä sua koetellaan.  Säästä itseäsi, jos suinkin vain voit.  [:1]
Anniinaa on kohtalo kanssa koetellut ja aika voimakkaasti nuoruus iässä.
 [:1]
Koettelemuskohan susta on kasvattanut nuin fiksun likan?
No nyt mun takki tyhjeni, kun en löydä enempää sanoja.
 [:30] kaikille.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 17.05.11 - klo:10:46 »

Kiitos tytöt.

Anniina, aika kovia kokemuksia sinullakin isäsi sairastamisen ajalta [:30]. Ymmärrän jos tuollaisesta jää ikuiset haavat, tai ainakin arvet. Jos parhaansa yrittää ja sekään ei jonkun toisen mielestä riitä.

Ja sitten kun sitä meinaa vielä itse syyllistää itseään. Minäkin tunnen jotenkin syyllisyyttä siitä että ollaan menty viikonloppusin Koluun, vaikka muka pitäisi olla sairaalassa äidin luona. Ja kuitenkin mun sisko ja veli ovat viikonloppusin käyneet äitiä katsomassa koska heillä on taas hankalaa käydä viikolla kun molemmat asuvat muualla. Ja jotenkin mä itse saan siitä voimia jaksaa, kun saan Kolussa olla luonnossa ja nauttia lintujen puuhien katselusta ym.

Minä olen samoin yrittänyt siellä äidin luona olla parkumatta, vaikka eilenkin olisi kyllä niin mieli tehyt. Kävi jotenkin niin sääliksi äitiä kun hän vaivalloisesti yritti hengittää. Juttelin hoitajan kanssa ja hän tulikin sitten antamaan kipupiikin, ja lääkäri oli kuulemma määrännyt jotakin hengitystä helpottavaa lääkitystä mutta ei se ainakaan illalla vielä ollut oikein tehonnut. Jos tilanne on tänään vielä sama, niin sitten täytyy kyllä yrittää ottaa lääkäriin yhteys ja pyytää että yrittäisivät tehdä jotakin.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #22 : 17.05.11 - klo:10:52 »

Minä olen samoin yrittänyt siellä äidin luona olla parkumatta, vaikka eilenkin olisi kyllä niin mieli tehyt. Kävi jotenkin niin sääliksi äitiä kun hän vaivalloisesti yritti hengittää. Juttelin hoitajan kanssa ja hän tulikin sitten antamaan kipupiikin, ja lääkäri oli kuulemma määrännyt jotakin hengitystä helpottavaa lääkitystä mutta ei se ainakaan illalla vielä ollut oikein tehonnut. Jos tilanne on tänään vielä sama, niin sitten täytyy kyllä yrittää ottaa lääkäriin yhteys ja pyytää että yrittäisivät tehdä jotakin.

Kun meidän äiti oli loppuaikanaan sairaalassa, mä pystyin esittämään pirteää vierailun ajan, mutta kun pääsin hissiin piiloon niin sitten  [:´((]

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 17.05.11 - klo:10:56 »

Valoa tiistaipäivään. Kylmää on, että hanskat piti aamulenkillä käteen laittaa.

Tiinalle voimia jaksamiseen äitisi sairastamisen vierellä oloon.  [:1] Uskon, että jokainen meistä tarvitsee oman latautumispaikan,
että jaksaa olla sairaan rinnalla, kuten Tiinallakin tämä Kolu on. Ja syyllisyyttä varmaan jokainen tuntee vaikka sitten olisi
kaiken aikaakin läsnä, että ehkä sekin kuuluu näihin elämän vaiheisiin ja asioiden mietiskelyihin.En tiedä, mutta luulen niin.

On omakohtaistakin kokemaa vastaavasta tilanteesta.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 17.05.11 - klo:11:06 »

Ai niin, edelleenkin kysyn tietääkö kukaan mikä tämä kukan nimi on. Ostin parvekkeelle vaan en muista.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 17.05.11 - klo:11:21 »

Kaunis kukka Telkkisellä, mutta nimeä en tiedä.

Aurinko meinaa ihan väkisin paistella. Paistaisi vaan ja lämmittäisi ilman.

Tiinalle jaksamista  [:1] Anniinalle myös halit. Kovia olet kokenut, ja varmaan jättää jälkensä tuollainen syyllistäminen.  [:1]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 17.05.11 - klo:11:36 »

Eikös soilla kasva tuon tyylisiä kukkia?  (suolla koskaan käynytkään [:-DD])
On kaunis.  tykkään myös tuosta amppelista.
Katselin maljaköynnöksen hoitoohjeita, niin löytyi tällainen linkki.  [:-)]
http://olivieno.blogspot.com/
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 17.05.11 - klo:11:49 »

Tiinalle tsemmpiä. Raskasta on, omat muistotkin niin lähellä äidistä. Hengityksen auttamiseksi mun äidille laitettiin happiviikset tai naamari.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 17.05.11 - klo:11:52 »

Minullekin tuo Telkkisen kukka on ihan outo, en muista edes koskaan nähneeni. Sun tarvii tehdä uus reissu sinne kukkakauppaan ja kysyä tuon kukan nimi. Ja kynä ja paperia mukaan :-)).
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 17.05.11 - klo:11:54 »

Tiinalle tsemmpiä. Raskasta on, omat muistotkin niin lähellä äidistä. Hengityksen auttamiseksi mun äidille laitettiin happiviikset tai naamari.

Happiviikset äidillä jo onkin.

Kiitos kamut myötäelämisestä, ilman teitä tätä ei jaksais [:-)].
Kirjattu

Sivu luotiin 0.283 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.