Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 20.5.2011  (Luettu 1187 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Perjantai 20.5.2011
« Vastaus #45 : 20.05.11 - klo:16:42 »

Minun täytyy het ensimmäiseks sannoo, että Marlella on silimää! Valokuvat ja nuo maalaukset/piirustukset on tosihienoja. Joka päivä niitä oon katellu, mutta en varmaan oo muistanu kommentoida. Joten nyt tämmönen yhteiskommentti. Ossaispa itekkin saada aikaan noin hieno jäläkee.  [:-)]

Oon kehunu, ettei minua ihan pikku tuuli kaaja. Tännään tuuli niin kovasti, että jos en ois ollu kahella kepillä liikkeellä, niin oisin menny nurin. Just kun toinen jalaka oli ilimassa, niin tuuli pyöräytti kengän alta, että meinasin lentää. Tehkääpä perässä. Nyt ruppeen varmuuen vuoks laittammaan kiviä taskuun ku lähen ulos. Tähän asti oon pitäny lompakkoo taskussa. Ennää sekkään ei näytä riittävän. [:-DD]

Kiitos Marleena ja kiitos muillekin kommentoijille [:-)] Ja niille jotka eivät kommentoi  [:-DD] Omaksi iloksi niitä olen väkerrellyt kun kerran käyn taideterapiassa. Kivaa jos saa päänsisintäänsä siirrettyä paperille.  Jos on Oulussa tuulenut niin on Helsingissäkin  /  <-- tuollai vinoon menee.
« Viimeksi muokattu: 20.05.11 - klo:16:45 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #46 : 20.05.11 - klo:16:45 »

Tuulesta ei tietoa, mutta meillä oli ukkonen!Just kun saimma viimeiset pensselin vedot tehtyä niin alkoi jyristä ja salamoida, vettä ei tullut tippaakaan, aurinko paistoi toisella reunalla taivasta.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #47 : 20.05.11 - klo:18:06 »

Äsken kuului tän kesän eka käen kukunta! [:34] [:36]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #48 : 20.05.11 - klo:18:09 »

Kuului käen kukahdukset, meille tuli nukahdukset...

http://www.youtube.com/watch?v=yPtqmCRbpw4   [:-)]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #49 : 20.05.11 - klo:18:28 »

Siinäpä hurahti tämä päivä iltapuolelle. :-))
Olen siivonnut, käynyt kaupoilla, pessyt pyykkejä (no ainakin ripustanut ja hakenut narulta) ja istuttanut vähän kesäkukkia. Täälläkin käynyt muutaman kerran :-))
Eilen käytiin äidin luona vanhainkodissa ja läppäriltä näytin kaikenlaisia kuvia, mm. Kallen ristiäisistä. Yllättävän
kiinnostuneena äiti katseli ja jopa kommentoi jotakin :-)) Taidan tehdä saman jutun uudestaan.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 20.05.11 - klo:19:26 »

Huh! Tänään on ollut rankka päivä. Nyt vasta tulin koneelle. Meillä on meneillään traktorisuulin tyhjennys, kun se puretaan. Arvatkaa, onko sinne kerääntynyt vähän tavaraa. Sitten tein vielä vähän puutarhahommia. Nyt on olo raukea, kun olen käynyt suihkussa.

Paljon oli hienoja kuvia tässä ketjussa ja Tuulia tuu on yksi lempilauluistani. Mun on toinen nimi Tuulia  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 20.05.11 - klo:19:29 »

Ai tänään on kaksi perjantaiketjua. Pelästyin jo, että mihin ketjuun äsken juttuni kirjoitin.

Hieno kuva Janin viestissä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #52 : 20.05.11 - klo:19:30 »

Tuulia on ihana nimi. [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 20.05.11 - klo:19:31 »

[:-)] Määkin tykkään
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 20.05.11 - klo:19:39 »

Ei millään meinannut löytyä voikukkia.  Joitain löytyi ja tallensin ne.  [:-DD]
Mikähän mönkiäinen tätäkin on syömässä?  [:-(]

Siinäpä hurahti tämä päivä iltapuolelle. :-))
Olen siivonnut, käynyt kaupoilla, pessyt pyykkejä (no ainakin ripustanut ja hakenut narulta) ja istuttanut vähän kesäkukkia. Täälläkin käynyt muutaman kerran :-))
Eilen käytiin äidin luona vanhainkodissa ja läppäriltä näytin kaikenlaisia kuvia, mm. Kallen ristiäisistä. Yllättävän
kiinnostuneena äiti katseli ja jopa kommentoi jotakin :-)) Taidan tehdä saman jutun uudestaan.

Toi on kyllä hyvä konsti saada kontakti laitoksen ulkopuoliseen maailmaan.  
Jos ei ole läppäriä, niin valokuvatkin kiinnostaa monia.  [:-)]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #55 : 20.05.11 - klo:19:42 »

Minä yhdistää räpsäytin nämä kaksi eri ketjua, kun niissä oli täsmälleen sama perjantai otsikkokin.  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #56 : 20.05.11 - klo:20:14 »

Helpompi varmasti ottaa kone mukaan joka paikkaan ja näyttää sieltä eri ihmisille sopivia kuvia kuin raahata joka paikkaan muutama matkalaukullinen valokuvia [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #57 : 20.05.11 - klo:20:15 »

Järvenpäässä ollaan oltu reippaita  :-))
Olivat onneksi hukanneet lempäälän ruostepääskyn jo aamupäivällä ja me ollaan saatu tehdä kotihommia.

Ensin valmisteltiin vaunua lomareissua varten. Siellä on nyt 3 kerrosta retkivaatetta: aluskerrastot, välifleecet ja talviretkipuvut. Pipot, hanskat ja kaulaliinat puuttuu vielä. Fillarien -niiden vähän käytettyjen ja hyvin pidettyjen- renkaat on täytetty ja fillarit on kiinnitetty vaunun telineeseen. Makuuosastolla on lunch-box täytetty mässyllä ja Fazerin sininen niillä suolaisilla cashew-pähkinöillä on käden ulottuvilla. No, vaunu on siis käyttövaatetta ja alkumatkan eväitä vaille valmis!  [:-)]

Sitten Pasi muistutti, että mehän tilattiin Tiinalta jo Säkylän miittiin viime syksynä suodatinta ilmanvaihtolaitteistoa varten ja ne on edelleen vaihtamatta  [:17]
Vaihdettiin kesäkennot (tai ne ei ole kennoja, vaan sellaiset avoimet systeemit) paikoilleen ja korvattiin vanhat suodattimet. Hyi hitto, missä kunnossa ne oli  [:18]  Täytyy tilata Tiinalta lisää suodatinlevyjä ennen kuin se tekee "Tiinat"  [:-DD]

Keskuspölynimuri tyhjennettiin ja putsattiin myös. Arvatkaa, missä kunnossa mä olin sen jälkeen? Ihan järkyttävässä pölyssä kulmakarvoja myöten.  :-O
Nyt siinäkin on puhdas suodatin  :-))

Eikä vieläkään lepoa. Pasi halusi saman tien hoitaa maalämpöpumpun kaksi hiukkassuodatinta. Niistä tuli sormet mustaksi. Varpaat mä muuten pesin välillä, kun vein ilmanvaihtolaitteen talvikennot suihkun alle huuhdottavaksi! Tuo oli hiukan teknisempi homma, mutta hiukkassuodattimet on nyt kunnossa.

Ihan viimeiseksi mä pesin suihkun alla kuivausrummun lauhduttimen ja itseni. Nyt alkaa olla hommat mallillaan  :-))  ja Pasi valmistelee makkaran grillausta  [:25] [:-P]

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #58 : 20.05.11 - klo:20:18 »

Matot viskasin pihalle ja siellä olikin niin mukavaa, etä jäinkin sinne. Sisäkkö ei ollut siivonnut sillä aikaa, joten matot joutuvat jäämään pihalle. Jos huomenna tai joskus, homma jatkuu.
Rusakon poikanen kömpi leikkimökin alta ja koitin varovasti mennä huvimajasta kameraa hakemaan, mutta hän vetäytyi takaisin piiloonsa.
Satakieltä ei vieläkään kuulu, mutta menen pian pihalle vielä kuulostelemaan kunhan ilta vanhenee.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #59 : 20.05.11 - klo:20:26 »

Onkos myös pyöräilykypärät pakattu matkalle mukaan [:-I] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.254 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.