Järvenpäässä ollaan oltu reippaita
Olivat onneksi hukanneet lempäälän ruostepääskyn jo aamupäivällä ja me ollaan saatu tehdä kotihommia.
Ensin valmisteltiin vaunua lomareissua varten. Siellä on nyt 3 kerrosta retkivaatetta: aluskerrastot, välifleecet ja talviretkipuvut. Pipot, hanskat ja kaulaliinat puuttuu vielä. Fillarien -niiden vähän käytettyjen ja hyvin pidettyjen- renkaat on täytetty ja fillarit on kiinnitetty vaunun telineeseen. Makuuosastolla on lunch-box täytetty mässyllä ja Fazerin sininen niillä suolaisilla cashew-pähkinöillä on käden ulottuvilla. No, vaunu on siis käyttövaatetta ja alkumatkan eväitä vaille valmis!
Sitten Pasi muistutti, että mehän tilattiin Tiinalta jo Säkylän miittiin viime syksynä suodatinta ilmanvaihtolaitteistoa varten ja ne on edelleen vaihtamatta
Vaihdettiin kesäkennot (tai ne ei ole kennoja, vaan sellaiset avoimet systeemit) paikoilleen ja korvattiin vanhat suodattimet. Hyi hitto, missä kunnossa ne oli
Täytyy tilata Tiinalta lisää suodatinlevyjä ennen kuin se tekee "Tiinat"
Keskuspölynimuri tyhjennettiin ja putsattiin myös. Arvatkaa, missä kunnossa mä olin sen jälkeen? Ihan järkyttävässä pölyssä kulmakarvoja myöten.
Nyt siinäkin on puhdas suodatin
Eikä vieläkään lepoa. Pasi halusi saman tien hoitaa maalämpöpumpun kaksi hiukkassuodatinta. Niistä tuli sormet mustaksi. Varpaat mä muuten pesin välillä, kun vein ilmanvaihtolaitteen talvikennot suihkun alle huuhdottavaksi! Tuo oli hiukan teknisempi homma, mutta hiukkassuodattimet on nyt kunnossa.
Ihan viimeiseksi mä pesin suihkun alla kuivausrummun lauhduttimen ja itseni. Nyt alkaa olla hommat mallillaan
ja Pasi valmistelee makkaran grillausta