Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hei, nyt on lauantai 21.5.2011  (Luettu 1169 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Hei, nyt on lauantai 21.5.2011
« Vastaus #15 : 21.05.11 - klo:09:52 »

Kaarinille jaksuja  [:30] Meillä oli myös rikkonainen yö. Otsolle taitaa olla tulossa viimeiset poskihampaat ja ne välillä kiukuttaa. Ylöskin noustiin jo puoli kuusi. Nyt on pikkumies väsynyt. Kohta vietävä nukkumaan.

Minunkin piti kehaista komeita kuvia tässä ketjussa, mutta en kerinnyt, kun Otso jo vei minut pois  [:-)]

Meillä on tänään Otson kanssa ohjelmassa suursiivous. Tää toukokuu on meillä ihan hirveetä aikaa. Jari ei ole yhtenäkään päivänä vapaalla ja itsellä menee nytkin kaikki illat tästä eteenpäin tikkarengastuksissa, joten siivoilla ei paljon jouda. Kerran viikossa tehtävä kunnon siivous ja viikolla vaan raivailtava pahimmat.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #16 : 21.05.11 - klo:09:53 »

Pöntöllä on taas otettu esille asia, joka käsittää kuvien kehumisia.  Asiasta oli Pelasta pönttölä-ketjussa.
Jos tykkään jostain ja sitä kehun, niin myöskin tarkoitan sitä.
Kuvia en vilkaise, vaan katson niitä.  Jos silmiini osuu joku huvittava kohta, tai kuva on kaunis, muutenkin erottuva, niin kyllä siitä mainitsen.

Mä taas en koskaan muista kehua kuvia, mutta on kiva aamulla löytää kauniita kuvia päivänketjusta!  :-))
Mulle itselle kuvien käsittely ja "eteenpäin saattaminen" on niin myrkkyä, että mä oikeesti ihailen niitä pönttökavereita, jotka aamuvarhaisella jaksavat nähdä vaivaa meidän muiden ilahduttamiseksi!  [:30]

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 21.05.11 - klo:10:04 »

Pitihän mun mainita, että Otso on oivaltanut oikean tyylin vetää Anniina koneelta pois.  [:-DD]  Mikä sen herkempää voi olla, kun lapsi tarttuu äidin sormeen ja tahtoo huomion itselleensä.  [:-)] [:34]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 21.05.11 - klo:10:32 »

Pitihän mun mainita, että Otso on oivaltanut oikean tyylin vetää Anniina koneelta pois.  [:-DD]  Mikä sen herkempää voi olla, kun lapsi tarttuu äidin sormeen ja tahtoo huomion itselleensä.  [:-)] [:34]

Niinpä  [:35]

Sen verran uhmaikää on, että ei-sana on paljon käytössä ja äiti ei saa yhtään pussailla eikä hellitellä.
Nyt hää nukahti äsken. Olikin hirmu väsynyt. Onneksi kerettiin imuroida ennen sitä. Nyt voi alkaa pestä lattioita.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 21.05.11 - klo:10:32 »

Kun mä päivystän kameran kanssa pihalla, ei yhtään lintua tule esille... ja kun mä pääsen istumaan tähän koneelle, niin heti alkaa näkyä lentoliikennettä pihassa!  [:-/]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 21.05.11 - klo:10:34 »

Sen verran uhmaikää on, että ei-sana on paljon käytössä ja äiti ei saa yhtään pussailla eikä hellitellä.
Nyt hää nukahti äsken. Olikin hirmu väsynyt. Onneksi kerettiin imuroida ennen sitä. Nyt voi alkaa pestä lattioita.

Yksi tuttu järkkäsi aina imuroinnin ja matot pois lattialta valmiiksi ja kun sai taaperon päikkäreille, niin sitten lattian pesu. Taapero ja vesiämpäri ei kai ollut kovin hyvä yhdistelmä?  [:-DD]
Samasta syystä tämä kätevä emäntä osti ikkunanpesukoneen!  [:-)]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 21.05.11 - klo:10:53 »

Mittari näyttää +17 astetta, mutta kyllä tuolla näpit ja nokka jäätyy, kun hetken istuu pihalla. Olisi niin kiva, kun ei tarvisi pihalle lähtiessä vetää takkia päälle.
Ne kuvat... argh! Täytyy kai alkaa tehdä jotain...  [:-I]

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 21.05.11 - klo:10:54 »

Kun mä päivystän kameran kanssa pihalla, ei yhtään lintua tule esille... ja kun mä pääsen istumaan tähän koneelle, niin heti alkaa näkyä lentoliikennettä pihassa!  [:-/]

Samoion käy mulle.  viimeksi eilen hain kameran ja asettauduin partsille, kun sitä ennen lintuja lenteli oikein parvessa.  Kaikki eivät olleet lokkeja, ainakaan mun silmiini.  [:-DD]
Pari pientä tillikkaa suostui lentämään ja nekin kaukana.  Pikkasen keitti!  [:-/]

Tarkoitus oli ottaa sellaisia kuvia, että linnut lentää auringon lähettyvillä sillei, että niiden siipiin heijastuu valo.
Ihan partsin ohikin lokit kaarteli, mut eipä ollut kameraa. [:-(]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 21.05.11 - klo:10:57 »

Huomenta. Aurinkoista lauantaipäivää. Eilinen ilta olikin hyvin linturikas, vaikka harmitti taas kala-altaan tilanne.
Allas on tyhjennetty, ja odottaa täyttämistä.Pesiviä lokkeja ja kalatiiroja on monia sekä mustakurkut ym..töyhtöhyypätkin
näkyvät siellä pesivän, että kohta on linnuilla hätä kun pesät tuhotaan.. [:-I] [:-(] ja asialle ei kuulemma voi mitään.Se on
taas kerran selvitetty.Kuvat eivät ole niitä parhaita, mutta tässä se näkyy miten tyhjä allas on ja lokit hautovat.

Lapinsirrit olivat eilen hieno havis, samoin ruisrääkkä, käki, pikkulokit, keltaväiskit, taivaanvuohet ja paljon muitakin lajeja.
Ystäväni laski, että 48 lajia pariin tuntiin, niin aikas hieno saldo.

Kauniita kuvia olette taas laittaneet.. :-)) ihastelen.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 21.05.11 - klo:11:01 »

Ai niin nähtiinhän me tälläinekin tapaus..vanha mies heitti yht,äkkiä nurin tähän auton viereen.Luultiin,että hän
kaatui mutta hän kävikin punnertamaan.No siinähän me ihastelimme, että hienosti käy homma vaikka ei herra ollut
ihan teini..ei sinnepäinkään.Mieluummin tosi vanha mies.

ja Porvoonjoki yhtä kauniina kun aina.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 21.05.11 - klo:11:08 »

Huvittavan näköistähän toi on, kun mies punnertaa asvaltilla.  [:-)]
Liekkö ollut jokin terveydellinen juttu toi? [:-I]  Vaatiikohan selkänsä oikomista, tiedä häntä! 
Jokikuvat kiehtoo mua.  Märkää kun on, niin lähettyvillä luonto on niin tuoreen näköistä.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 21.05.11 - klo:11:10 »

Mukavia havaintoja ollut Telkkisellä retkellä  [:-)]

Heti tuli mieleen kala-altaat, joista olet aikaisemminkin puhunut, kun näin tuon kuvasi  [:-(]
On se harmillinen tapaus.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 21.05.11 - klo:11:20 »

Joo tämä on se sama allas jolle ei ole mitään tehtävissä.Pesät tuhoutuvat kohta taas kerran.
Ai niin pensastaskut ja kertut piristivät eilistä retkeä.
Kirjattu
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #28 : 21.05.11 - klo:11:34 »

Keskipäivää Lapista! Jäi huomenetkin sanomatta, kun ulkona on nii nätti ilima eilisen ukkosen jälkeen. Autoa olen vahannut... voi hitsi kun tummassa autossa näkyy kivenhakkaumat helposti, ja kun vahaa vielä, niin kolot menee valkoisiksi ja vasta ne näkyvät.
Myydään hyvä mese!  :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sylvia

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 21.05.11 - klo:11:53 »

Keskipäivää ! Arska paistaa, satakieli ja " kirskulinnut " lauleleevat taustalla ja myös se yhtäjaksoisesti sirittävä, joka täällä tunnistettiin, mut olen jo unohtanut, mikä se oli. Olikohan joku kerttu  [:-I] Kauniita kuvia ja piirroksia kiva katsella. Otso  [:36] Keikkatöihin lähtöä odottelen, kivaa lauantaita kaikille !
Kirjattu

Sivu luotiin 0.296 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.