Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tintin pesä, apua kaipais  (Luettu 666 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Tintin pesä, apua kaipais
« : 26.05.11 - klo:18:19 »

Ystäväni soitti, että heillä tintti on tehnyt pesän omakotitalon katolle lautasantennin
putken sisään. Siellä on useita poikasia jotka eivät koskaan sieltä pääse pois omin avuin, ehkä ei
ihmisenkään avustuksella vai????
Putki on 10 cm leveä ja matka minkä poikasten pitäisi sieltä tulla on ainakin puolitoista metriä.
Paikkakin on niin kuuma, että jos tulee helteet linnut paistuvat sinne. Tuli ihan surku olo..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tintin pesä, apua kaipais
« Vastaus #1 : 26.05.11 - klo:18:57 »

[:-(] Voi että, mitenkä ne sieltä pois saisi. Siellä tosiaan on tuskallisen kuuma, kun aurinko paistaa.
Kirjattu

Anniina

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 26.05.11 - klo:19:04 »

Voisiko ihan ronskisti vaan irrottaa antennin ja kallistaa sitä varovasti niin, että poikaset saisi  vieritettyä ulos. Jos ei itse saa/pysty, niin pelastuslaitos pystynee. Pitäisi tietysti melkein tietää, että pärjääkö ne jo pesän ulkopuolella. Ja ensi kesää ajatellen, kannattaa tukkia reikä.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 26.05.11 - klo:19:13 »

Ei kuulemma saa mitenkään kallistettua ...ja asuvat niiiiiin korvessa, että tuskin sinne edes pelastuslaitosta
saa tilattua..  Sanoinkin heille, että reikä tukkoon ja sassiin kun kaikki on tältä kerralta ohi. Harmittaa kun soittivat
minulle, nyt saan mahahaavan kun pähkäilen mitä voisi tehdä. Itse en tosiaan keksi mitään keinoa. [:-(]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #4 : 26.05.11 - klo:19:17 »

Ihmeellinen antenniviritys, ja vähän edesvastuutonkin, melkein kuin avonainen katiska kuivalla maalla. Mutta kai sen voi irroittaa kun on paikalleenkin saatu.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 26.05.11 - klo:19:22 »

Joo en tiedä yhtään minkälaisesta systeemistä on kyse,mutta sen tiedän mitä minulle kerrottiin, ettei
voi sitä irrottaa mitenkään.Ehdottelin vaikka mitä vaihtoehtoja.Kyse on vanhasta koulurakennuksesta missä tämä antenni on.
Kait se on poikasten surmanloukku tämä putki..ahistaa ja ärsyttää.
Kirjattu
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #6 : 26.05.11 - klo:19:32 »

Sitten ei muuta kuin paikallinen lintuyhdistys porukalla pelastusoperaatioon ja /tai lehdistölle vinkkiä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 26.05.11 - klo:19:35 »

Kiitti vinkistä mese...ehdotan heille tätä, muuta en voi. Sitten jos ei homma onnistu en halua enää
asiasta kuulla eli miten kävi. Vaikka tiedänhän se ihan takuulla että huonosti käy.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 26.05.11 - klo:19:41 »

Peukkalot pystyyn että onnnistuisi jotenkin lintujen pelastusoperaatio!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : 26.05.11 - klo:19:44 »

Laitoin just ystävälleni paikallisen lintuyhdistyksen ihmisten nimiä jolta voisi neuvoa kysyä ja kenties käytännön apuakin.

Kiitos myötäelostanne...ystävät hyvät.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Risto

• Vieras
« Vastaus #10 : 26.05.11 - klo:20:21 »

Minä olen sitä mieltä, että kyllä siellä tuuletus toimii, koska ovat vielä hengissä.
Ja kyllä ne poikaset lentävät sieltä pois, kuten lentää emotkin.
Jos sitä pesää nyt mennään häiritsemään, niin se on poikasten tuho.
Kirjattu

Parus Major

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #11 : 26.05.11 - klo:20:37 »

Minä olen sitä mieltä, että kyllä siellä tuuletus toimii, koska ovat vielä hengissä.

Minä olen Riston kanssa kyllä vähän samoilla linjoilla. Yleensä tiaiset tekee pesän sellaiseen paikkaan, mistä poikasetkin selviää. Miten nämä asukkaat  tietävät kuinka syvällä tuo pesä on? Ovatko katsoneet?  Miten se emolintu sinne lentää? Jos emo siellä käy säännöllisesti ruokkimassa, ei se voi olla niin syvällä, ei sekään pystyisi kulkemaan sitä reittiä.
Tietysti voi pyytää jonkun lintuihmisen katsomaan tilanne jos asia vaivaa. Tietysti jos emokaan ei käy siellä, on pesä voinut tipahtaa esim alemmas, mutta jos ruokahuolto pelaa koko ajan niin pyytäisin jonkun asiantuntijan tarkistamaan tilanteen ennenkuin tekisin mitään.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 26.05.11 - klo:22:58 »

Minä olen Riston kanssa kyllä vähän samoilla linjoilla. Yleensä tiaiset tekee pesän sellaiseen paikkaan, mistä poikasetkin selviää. Miten nämä asukkaat  tietävät kuinka syvällä tuo pesä on? Ovatko katsoneet?  Miten se emolintu sinne lentää? Jos emo siellä käy säännöllisesti ruokkimassa, ei se voi olla niin syvällä, ei sekään pystyisi kulkemaan sitä reittiä.
Tietysti voi pyytää jonkun lintuihmisen katsomaan tilanne jos asia vaivaa. Tietysti jos emokaan ei käy siellä, on pesä voinut tipahtaa esim alemmas, mutta jos ruokahuolto pelaa koko ajan niin pyytäisin jonkun asiantuntijan tarkistamaan tilanteen ennenkuin tekisin mitään.

He ovat katsoneet putkeen ja siellä pohjalla on poikaset. Epäilevät etteivät pääse kohti suoraan ylös sieltä pois lentämään kun putki on sen puolitoistametriä korkea ja ihan pystysuunnassakin vielä.Putkea ei voi mitenkään kallistaa eikä sitä laitetta voi purkaa eli siksi ovat huolissaan. Ja se että he asuvat tosi korvessa on varmaan aika säkä jos saavat jonkun sinne katsomaan. Mutta taitaa olla Luojan käsissä miten linnuille käy.Mietin vain jos jotain keppiä pitkin pääsisivät sieltä ryömimään pois..parempi kun en olisi saanut tietooni koko juttua.
 [:-I]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #13 : 26.05.11 - klo:23:03 »

Jos sinne putkeen tosiaan työntäisi jonkun ohuen kepin missä olis jotain "ryhmyjä" joita myöten poikaset pääsisi kiipeämään ylös.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #14 : 26.05.11 - klo:23:05 »

Jos sinne putkeen tosiaan työntäisi jonkun ohuen kepin missä olis jotain "ryhmyjä" joita myöten poikaset pääsisi kiipeämään ylös.

Sitä minäkin mietin..laudanpätkän tapaista...jos se jotenkin sinne sais ujutettua ettei pesä hajoa eikä poikaset vammaudu.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.