Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 31.5.2011  (Luettu 614 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tiistai 31.5.2011
« Vastaus #30 : 31.05.11 - klo:12:42 »

Mielenaurinkoista tiistaita! Eilen sato ja kohta sattaa lissää, sehän tekkee jo kakssattaa.  :-))

Onnea Jatalle ja Hannulle!

Hienoja kuvia on taas.

Otso laskee ihan selvästi sormillaan, että millonka minä saisin sen mopokortin, että pääsis tuolla kakspyöräselläki kaahaamaan. On uppee auto. Nyt tullee Otsolla ussein asiaa mummolaan.  :-))

Meillä oli joskus 90-luvulla sinapinvärinen, venäläinen polkumosse. Missähän lienee nykysin. Tallessa pitäis jossain olla.  [:-I]

Minäkin meinasin ehottaa Kaarinille lobelia-amppelia. Saisit kästyötä riittävästi.  :-))

Positiivarit:

TENAVATUOKIO

Kolmevuotias Edvin pääsi Korkeasaareen.
Illalla nukkumaan mentäessä muistelimme
päivän tapahtumia. Edvin ihmetteli
miksi paviaanin aivot ovat valahtaneet
sen hännän alle. -Paavo & Tarja

Kun parturin täti kysyi Aapelilta (4v)
millainen tukka leikataan, vastasi tämä
haluavansa sukkatukan, sellaisen lättänän
jossa ei ole jalkaa ja kun hän läpsäytti
vielä kämmenet yhteen, ymmärsi täti että
kesätukkahan se Aapelille leikataan.
-Kummitäti

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 31.05.11 - klo:12:52 »

Paviaanin aivot  :-)) :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 31.05.11 - klo:13:19 »

Päivää!
Lämmintä ja aurinkoista, kesäistä!

Jatalle ja Hannulle lämpimät hääpäiväonnittelut! Pitkä ja onnellinen avioliitto teilläkin on jo takana, ja toivottavasti vielä monia onnellisia yhteisiä vuosia edessäpäin.

Kuuntelen just eilistä Sekahaku-ohjelmaa Areenasta ja siellä soi Olavi Virta ja Eeva foxi. On mun mielestä yks parhaita tanssittavia foxeja.

Pitäis kattella netistä jotain täytevaihtoehtoja lihavoileipäkakkuun. Olen luvannut tehdä sellaisia lauantaiksi ristiäisiin. Toiveena oli että ei maksapasteijaa mihinkään väliin. Yhteen väliin tulee varmaan kinkkua ja maustekurkkua, ja toiseen juustoraastetta ja paprikasilppua, molemmat täytteet sekoitettuna tuorejuustoon tms. Majoneesista kun en oikein itse tykkää. Kolmanteen väliin pitäis vielä keksiä joku täyte.

Mitenköhän kaupat on huomenna auki kun torstaina on pyhäpäivä [:-I].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 31.05.11 - klo:13:48 »

Otso kiittää kommenteista  [:-)]

Kohta alkaa Unan trimmaus, kunhan uunin korjaaja lähtee.

Jatalle ja Hannulle onnea  [KIPPIS]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #34 : 31.05.11 - klo:13:57 »

Pittääpä kertoa, että meidän pihalla asustelee kaikkien muiden lisäksi citykettu. Nähty useaan otteeseen.
Ja se selittääkin ne viime syksynä löytyneet jäniksen takajalat!

Ja rottiahan meillä on tietysti myöskin, mutta vielä toistaiseksi olen kuitenkin sekaan sopinut. [:-DD]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #35 : 31.05.11 - klo:14:32 »

Minä aina mennen tullen juttelen sille räksälle.
Ei - ei pelkoa - ei naapurit ihmettele - kyllä ne hassun mummelin tuntee!

[:-)]
Hyvä, että on muitakin "hassuja mummeleita" kuin minä, joka aina juttelen linnuille ja kaikille eläimille  :-))

Täällä ilmottautuu yksi lisää  [:36]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #36 : 31.05.11 - klo:14:37 »

uosta tuli mieleeni, kun meidän isäntä viime kesänä, ja taisi jo edelliskesänäkin leikata minun varjoliljani poikki, niin tänä kesänä vein hänet oikein varta-vasten katsomaan, missä se varjolilja oikein on, eli mistä EI saa leikata. Viime viikolla hän leikkasi nurmikon sieltä. Arvatkaas, onko siellä varjolilja nyt.......................EI!!!!!  [:-/] Taas hän pisti sen juuresta poikki leikkurillaan. Sanoi vaan, että ei huomannut. Oikea kullanmuru on hän  [:-I] :-)). Voisin sen siirtää tänne etupihan puolelle, mutta kun siellä, missä se nyt on, on kamalasti oikeita keltiäisiä, niin en halua niitä tänne oman pihan puolelle.

Laita kunnon kepakot niiden ympärille. Otat sitten pois kun näkyvät niin että hänkin ne huomaa. Näin teen minä. Menetettyäni ensin pienen, pienen alppiruusun alun joitain vuosia sitten.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 31.05.11 - klo:14:43 »

Samaa minäkin ajattelin kuin Muru, että kunnon kepit taimien ympärille niin silloin "pölhömpikin" huomaa että tuossa on varmaan jotain jonka yli ei saa ajaa. :-))

Repe muuten ajoi just viime viikonloppuna yhden kukkapenkin ulkopuolella kasvavan unikon matalaksi [:-)].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #38 : 31.05.11 - klo:14:48 »

Hahhh, ahkeralle sattuu, sanoo meidän Mika !  Terkut siis Repelle  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #39 : 31.05.11 - klo:17:19 »

Tiistai-iltaa. Päivä on mennyt rippijuhliin vaatteita etsiskelen. Kyllä se on vaikeaa ja kun en vielä mikään kranttu ole,niin
tuntuu ettei vain kaupoissa ole kun ihan nuorisolle juhlavaatetta aikuiselle ei.
No onneksi älysin mennä Naisten pukutehtaan tehtaanmyymälään ja siellähän ne vaatteet minua odottivat joten nyt on
sekin homma hanskassa. Kengät vielä hankin, niin sitten ei muuta kun menoks. No onneksi aikaa on vielä pari viikkoa.

Jatalle ja puolisolleen Onnellista Hääpäivää ja pitkää yhdessä oloa eteenkinpäin :-))

Mesikseltä mukava musiikkilinkki..ja Marleenan positiivarit [:5]

Otsollahan on hieno pirssi..vau!!
Tässäkin voisi olla ihan kelpo autoja hänelle.

http://verkkokauppa.riimikko.fi/product_catalog.php?c=5&gclid=CK2At9u0kqkCFQJAzQod4DHASQ
« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo:17:35 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 31.05.11 - klo:18:20 »

uosta tuli mieleeni, kun meidän isäntä viime kesänä, ja taisi jo edelliskesänäkin leikata minun varjoliljani poikki, niin tänä kesänä vein hänet oikein varta-vasten katsomaan, missä se varjolilja oikein on, eli mistä EI saa leikata. Viime viikolla hän leikkasi nurmikon sieltä. Arvatkaas, onko siellä varjolilja nyt.......................EI!!!!!  [:-/] Taas hän pisti sen juuresta poikki leikkurillaan. Sanoi vaan, että ei huomannut. Oikea kullanmuru on hän  [:-I] :-)). Voisin sen siirtää tänne etupihan puolelle, mutta kun siellä, missä se nyt on, on kamalasti oikeita keltiäisiä, niin en halua niitä tänne oman pihan puolelle.

Laita kunnon kepakot niiden ympärille. Otat sitten pois kun näkyvät niin että hänkin ne huomaa. Näin teen minä. Menetettyäni ensin pienen, pienen alppiruusun alun joitain vuosia sitten.
Viime vuonna laitoin kolme pajunoksaa ympärille. Olivathan ne aika ohkaisia, mutta ainakin 30 senttisiä, ja kaik män sileeksi.  [:-DD]

Kyllä vaatteiden hankkiminen on tosi vaikeaa. Minä en ainakaan tahdo millään löytää mitään. Onneksi Telkkinen osasi mennä oikeaan paikkaan ja löysi juhlavaatteet itselleen.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo:18:24 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #41 : 31.05.11 - klo:18:44 »

Aika kovaa tuulta edelleen, mutta eipähän tule hiki eikä itikoita (jos niitä nyt näin korkealla vielä onkaan)

On niitä!  [:-/]  Niin ja eilen ostettu Off vaunussa.
Oltiin melkein 6 tuntia reissussa. Ensin käytiin eksymässä Kestivaarassa, jossa oli aamupäivällä nähty sinipyrstö. Ei taidettu löytää edes oikeaa paikkaa, vaikka linnusta ilmoituksen tehnyt mukava heppu tavattiin polulla.

Sitten navigaattoriin osoite paikkaan, jossa oli nähty viime viikolla lapinpöllö. Ohjeet vei meidät tukkitien alkuun, jossa oli heti kättelyssä koivu kaatunut tien poikki. Eikun peruuttamalla takas tielle... Tähön tukkitien alkuun palataan myöhemmin  [:-I] [:-DD]

Sitten Meltaukseen, josta hiekkkatietä Pelloon päin. Ilmoitettu hiiripöllö löytyi. Ihmeellistä! Siis suorastaan ylitettiin itsemme  :-))

Sitten Meltauksen hautuutuumaalle, josta on ilmoitetty helmipöllön pesintä. Pönttökin löytyi, mutta hiiren hiljaista oli. Ainoastaan räksä  teki äänekkäitä syöksylentoja sen pöntön ohi.
Mä tykkään hautausmaista, ja hautakivien kertomista tarinoista. Tai siis "tykkään" on väärä sana. Olen kiinnostunut. Yhdestä perheestä oli varmaan jossain onnettomuudessa kuollut 22- ja 27-v pojat 3.1.1992. Yleensä ottaenkin meltauksessa tuntuu keski-ikä jäävän aika lyhyeksi: todella paljon noin 40-50 vuotiaana haudattuja. Mikäköhän sen selittää?

Seuraavaksi Meltauksen Lapin herkku kaupan näköalakahvilaan, jossa syötiin panini puoliksi kahvin kanssa. Nam! Olikin jo nälkä!  [:-P]

No sitten päätettiin lähteä vielä uudestaan yrittämään lapinpöllöä. Eli eikun takaisin sen tukkitien alkuun. Siirrettiin kaatunut koivu pois kulkuväylältä ja jatkettiin tietä noin puolisen kilometriä tukka pystyssä  [:67]
Voi autoparkaa. Onhan tuo maasturi, mutta ei mikään traktori ja metsätyökone. Ihan järkyttävä maasto. palattiin takaisin kieli keskellä suuta, ettei auto pysähdy ja jumitu mihinkään märkään uraan! Anteeksi, pemppu. iskä ja äiskä oli ajattelamattomia, kun veivät sut sellaiseen paikkaan!  [:´((]

No, Rovaniemen keskustasta menee toinen tie Norvajärvelle. Nähtiin muuten sen tukkitien toinen pää: puomilla suljettu. Kyllä siinä olisi itku päässyt, jos sinne asti oltaisiin ajettu!  [:´((] [:-/]

Turha varmaan kertoakaan, että lapinpöllöä ei löydetty?  [:-DD]  Tää on välillä niin tätä, mutta ihan mukava retki kuitenkin!

Just palattiin leirintäalueelle. Tänne on tullut parinkymmenen auntoauton verran hollantilaisryhmää ja 3 autollista sakemanneja meidän viereen.

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 31.05.11 - klo:19:09 »

Hitsiläinen kun oli taas likellä että en astunut kyyn päälle tänään Vuosaaren Himalajalla.Säikähdin niin kovin että olin vähällä viedä Zeenerinkin mukanani alas rinnettä.Hyi hitsi...

Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #43 : 31.05.11 - klo:19:12 »

Osaaks kukaan muuten sanoa että kuin isoja tän vuoden kyyn poikaset on jo? Tuo meidän kohtaama oli kyllä pitkä (jotain 40-50cm) mutta tosi ohut.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #44 : 31.05.11 - klo:19:15 »

Heti löysin itse tietoa, ei ole voinut olla tän vuoden...

"Kyy synnyttää eläviä poikasia: ne ovat 14–23 cm:n mittaisia ja painavat neljästä kuuteen grammaa. Kolmena ensimmäisenä elinvuotenaan kyyt kasvavat noin 10 senttiä joka vuosi. Tämän jälkeen pituuskasvu hidastuu ja yli viisivuotiaat kyyt kasvavatkin enää vain 1–2 senttiä vuodessa"
Kirjattu

Sivu luotiin 0.249 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.